Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Opór magnetyczny w zapłonie.
Autor Wiadomość
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #1
Opór magnetyczny w zapłonie.
Mam pytanie.
Jeżeli w zapłonie 223 dołożył bym jeszcze dwie cewki 12v tak by było w iskrowniku 5 cewek(1 na zapłon, 4 na ładowanie aku) to czy magneto bd stawiało jakiś większy opór magnetyczny?
Czy magneto ma jakieś ograniczenie mocy(Waty)?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
16-01-2014 22:02:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Darek1 Offline
Technik
*


Liczba postów: 638
Imię: Darek
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
to chyba nie ma znaczenia

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...1381Romet- Ogar 200
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...3082Romet- motorynka
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...tid=37221- chart 210
16-01-2014 22:06:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
Powiem tak. Biorąc na logikę. Magneto jest magnesem i czasem jest tak że magneto ma za słabe magnesowanie będzie to miało wpływ na cewkę( zwojnice) i może wytwarzać mniej tego prądu i teraz kwestia czy uciągnie ale myślę że dwie dodatkowo to bez problemu, choć nie wiem.
Ewentualnie jak by nie pociągło musiał być oddać magneto na magnesownice (czy jak to się tam nazywa)

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
16-01-2014 22:21:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
Chciałbym z tych cewek otrzymać przykładowo 100W. No ale nwm właśnie czy magneto odda tyle

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
16-01-2014 22:24:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
To według mnie od stanu magneta. Przykład z życia wzięty. Miałem rometa ogara 205. Miałem dwa magneto zardzewiałe ale wyjątkowo mocne. Iskra była piękna, miałem ładne magneto ale coś magnes słaby był i iskry nima (ciężko odpalał).

Ogólnie nie wiem. Kwestia sprawdzenia, Magneto zawsze możesz dać na magnesówkę i napewno będzie silniejsze po takim odświeżeniu, Ale czy udziała to naprawdę nie wiem

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
16-01-2014 22:28:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
Przykład z 027. Fabryczna prądnica:
2 cewki, moc 25W;
2 cewki, moc ok 10W;
1 cewka CDI, moc kilka watów, pewnie z 5W.
Impulsator - pomijalne obciązenie;

Po przeróbce: 6 cewek, moc łączna ok 120W. Magneto oryginalne, wzrostu zużycia paliwa nie zauważyłem, spadków osiągów też nie. Silnik pracuje poprawnie, nawet na biegu jałowym. Jakieś pytania? ;]

Śmiało przerabiaj. Głównym problemem będzie rozmiar rdzeni cewek, ilość zwojów itd - bo jest bardzo ciasno w karterach 223. Jak Ci się uda 60W pociągnąć z tego to i tak będzie dobrze.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2014 22:29:39 przez BigSoft.)
16-01-2014 22:28:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
Rdzenie chciałbym powiększyć. Tzn by wyższe były. Z innego rdzenia dołożyć kilka tych blaszek.

A i drut 0,70mm ok 200zw na jednej cewce.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2014 22:47:59 przez kamil97.)
16-01-2014 22:45:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
Tylko pamiętaj, że magnes musi ten rdzeń obejmować, czy jest na tyle duży (magnes), że obejmie też te dołożone blachy? Drutu właduj ile się da, byle wirnik nie obcierał o uzwojenie i byle się zmieściło do karterów. Potem dokonaj pomiaru mocy jednej cewki i będziesz miał mniej więcej zarys tego, co możesz osiągnąć.

citroen-XM.pl
16-01-2014 22:52:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
Bigsofcie (Przyłącze się nieco do tematu) Powiedz mi proszę jak tu jest z tymi Drutami? bo jest np 0,75
0,95 i dla odmiany znalazłem 0,47 (Druty nawojowe miedziane). Dlaczego nawija się akurat takimi a nie np 0,47 400 zwoji?

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
16-01-2014 23:02:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
kokosek...
Grubość drutu- moc(waty)
długość drutu- napięcie(volty)

Dlatego dobiera się drut by było odpowiednie napięcie i moc.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
16-01-2014 23:16:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
Takie buty. dużo mi to wyjaśnia dzięki Smile

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
16-01-2014 23:24:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
Dokładnie tak. U mnie w Charcie jest drut bodajże 0,9mm i wcale nie ma go 2x więcej niż oryginalnego, a napięcie i tak przekracza 15V (bez regulatora) pod obciążeniem. Po prostu prądnica ma na tyle mocy, że jest w stanie z takiej ilości miedzi wygenerować odpowiednie napięcie, moc przy danym obciążeniu.

citroen-XM.pl
16-01-2014 23:42:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
A Bigsofcie jeżeli spytam. Czy twoja prądnica bez usuwania impulsatora (troszkę kłopotliwe te przerabianie magneta) no i w tym wypadku beż 6 cewki. Zdoła wydołać na Aku i CHarta oraz H4?

(Myślę puki co wstępnie, i raczej będę zdecydowany na twój zapłon Smile )

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
16-01-2014 23:46:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Opór magnetyczny w zapłonie.
Jasne, że tak. Spójrz do tematu kw112, tam jest prądnica na 5 cewkach. Moja to jest po prostu przeróbka totalna, wcale nie konieczna. Po prostu chciałem wycisnąc z niej jak najwięcej i przy okazji zastosować inny impulsator z racji tego, że oryginalny trudno dostać i jest drogi.

citroen-XM.pl
16-01-2014 23:54:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35670
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 46
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 323
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 278
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1488
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1670
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10836
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 201
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16434

Reklama