Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ogar 200 Akumulator 6V 10ah
Autor Wiadomość
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah
Mhm, czyli muszę poszukać drugi Woltomierz, bo Amperomierz z przemiennym mam. I w sumie, można ten pomiar wykonać chyba jednym narzędziem... Może nie dokładnie do 0,5W. Ale najpierw wykonując pomiar V na danych obrotach, a następnie wykonując pomiar Amper na tych samych obrotach... Czy jednak Amperomierz daje jakiś Opór?? Dawniej takie rzeczy wiedziałem. Ale szczerze dawno się z tym już nie bawiłem... I ostatnio chwilę rozkminiałem które to prąd stały, a które przemienny na woltomierzu. ^^


A że tak zapytam, bo ty tutaj na filmiku widzę miałeś podpięty akumulator. I pomiar Amper ciągle się zmieniał. Kwestia naładowania akumulatora?? I jak tutaj wykonałeś pomiar Watów, o ile tutaj go wykonywałeś? Bo raczej nie wyciąga się tutaj chyba średniej pomiarów?

Chyba że jedynie średnią, to tak na mój rozum to wyciąga się robiąc pomiar na wysokich i niskich obrotach. Albo na najbardziej optymalnych... W przypadku silnika spalinowego.
Chodź to tylko takie moje przemyślenia na chłopski rozum... Ospały, chłopski rozum... ^^
02-01-2014 09:40:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #17
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah
(02-01-2014 09:40:53)Boszu napisał(a):  Mhm, czyli muszę poszukać drugi Woltomierz, bo Amperomierz z przemiennym mam. I w sumie, można ten pomiar wykonać chyba jednym narzędziem... Może nie dokładnie do 0,5W. Ale najpierw wykonując pomiar V na danych obrotach, a następnie wykonując pomiar Amper na tych samych obrotach...
Pod warunkiem, że masz obrotomierz (mam nadzieję, że nie miałeś na myśli wykonania pomiarów "na słuch").

Boszu napisał(a):Czy jednak Amperomierz daje jakiś Opór??
Tak, ale jest on tak mały, że przy tego typu pomiarach pomija się go. Zasada jest prosta - amperomierz powinien mieć jak najmniejszy opór (idealnie -> zerowy co jest obecnie nierealne) ponieważ włączamy go szeregowo w badany obwód i nie chcemy, aby wpływał na działanie badanego układu. Gdyby miał dużą rezystancję działałby wtedy jako rezystor dołączony do układu. Amperomierza nie wolno włączać do układu równolegle (następuje wtedy zwarcie)!


Boszu napisał(a):A że tak zapytam, bo ty tutaj na filmiku widzę miałeś podpięty akumulator. I pomiar Amper ciągle się zmieniał. Kwestia naładowania akumulatora?? I jak tutaj wykonałeś pomiar Watów, o ile tutaj go wykonywałeś? Bo raczej nie wyciąga się tutaj chyba średniej pomiarów?

Ten filmik, nie był dedykowany do tego tematu, tylko kiedyś go nakręciłem w celu pokazania jak zachowuje się regulator napięcia. Natężenie prądu płynącego do akumulatora się zmienia, to normalne. Natężenie spada, gdy spada też pobór prądu. Zaraz na początku filmiku prąd ładowania znacznie wzrósł, ale po chwili zaczął spadać, ponieważ akumulator wraz z procesem ładowania pobiera mniej energii z prądnicy. Wszystko zachowuje się poprawnie - napięcie utrzymuje się na poziomie 14,4-14,6V, a prąd płynący z prądnicy do akumulatora spada wraz z procesem ładowania tego akumulatora (który notabene został wcześniej specjalnie rozładowany).

W 6 minucie włączam światła pozycyjne + podświetlenie licznika. Automatycznie wzrasta natężenie prądu płynące z prądnicy do akumulatora, natomiast napięcie utrzymuje się na wciąż poprawnym poziomie. Wzrost wartości płynącego prądu wynika z włączenia dodatkowego obciązenia. Wartość ta jest sumą pobieranego prądu przez odbiorniki, czyli żakumulator + 3 żarówki. W 6:40 włączam dodatkowo światło "stop", natęzenie znów rośnie, ponieważ dołożyłem dodatkowe obciążenie.

Co do samego pomiaru. Ja przewijając prądnice zawsze opieram się o zakres obrotów, które nazywam "użytkowymi". Znaczy to tyle, że najbardziej interesuje mnie sprawność prądnicy w zakresie obrotów, przy których porusza się dany pojazd na ostatnim biegu. W przypadku Rometów ma to sens i zawsze się sprawdza, ponieważ seryjny silnik na 3 biegu nie kręci tak wysoko jak np na biegu 1 czy 2, więc prądnica musi mieć jak najwyższą sprawność przy niższych obrotach. Jaki biorę zakres pod uwagę robiąc np charakterystykę danej prądnicy? W przypadku Charta od 30km/h do 60km/h, z tym, że najbardziej interesuje mnie wąski zakres obrotów przy prędkościach od 40km/h do 50km/h, ponieważ zakres ten jest najbardziej optymalny w przypadku tego motoroweru z takim silnikiem. Oczywiście w przypadku Ogara 200 będzie inaczej. Trzeba najpierw ustalić jakie obroty ma silnik przy danych prędkościach na ostatnim biegu.

Dlatego też np gdy Chart kręci do 8,5 tysiąca na 2 biegu i powiedzmy prądnica będzie osiągała wtedy np 50W, to cóż z tego, skoro w większości przypadków przy normalnej eksploatacji, na prostej drodze jedzie się na 3 biegu z prędkością 50km/h. Wtedy silnik kręci już tylko 6 tysięcy obrotów na minutę i prądnica generuje wtedy niższą moc niż np sobie założyłem.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2014 20:43:23 przez BigSoft.)
02-01-2014 20:41:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #18
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah
(02-01-2014 20:41:05)BigSoft napisał(a):  
Boszu napisał(a):Czy jednak Amperomierz daje jakiś Opór??
Tak, ale jest on tak mały, że przy tego typu pomiarach pomija się go. Zasada jest prosta - amperomierz powinien mieć jak najmniejszy opór (idealnie -> zerowy co jest obecnie nierealne) ponieważ włączamy go szeregowo w badany obwód i nie chcemy, aby wpływał na działanie badanego układu. Gdyby miał dużą rezystancję działałby wtedy jako rezystor dołączony do układu. Amperomierza nie wolno włączać do układu równolegle (następuje wtedy zwarcie)!
Tak jak Przemek pisze amperomierz ma bardzo mały opór dlatego podłącza się go w szeregu, lecz voltomierz załóżmy analogowy ma np. 1000ohm na zakres czyli np chcesz zmierzyć napięcie na akumulatorze, ustawiasz zakres 15v i czytasz pomiar z górnej podziałki, wtedy masz opór 15000ohm i jego możesz podłączyć równolegle i wtedy nie będzie zwarcie Tongue
Mówię tutaj o takim mierniku http://obrazki.elektroda.pl/1071248500_1329321528.jpg

xyz
02-01-2014 21:05:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah
(02-01-2014 20:41:05)BigSoft napisał(a):  
Boszu napisał(a):A że tak zapytam, bo ty tutaj na filmiku widzę miałeś podpięty akumulator. I pomiar Amper ciągle się zmieniał. Kwestia naładowania akumulatora?? I jak tutaj wykonałeś pomiar Watów, o ile tutaj go wykonywałeś? Bo raczej nie wyciąga się tutaj chyba średniej pomiarów?

Ten filmik, nie był dedykowany do tego tematu, tylko kiedyś go nakręciłem w celu pokazania jak zachowuje się regulator napięcia. Natężenie prądu płynącego do akumulatora się zmienia, to normalne. Natężenie spada, gdy spada też pobór prądu. Zaraz na początku filmiku prąd ładowania znacznie wzrósł, ale po chwili zaczął spadać, ponieważ akumulator wraz z procesem ładowania pobiera mniej energii z prądnicy. Wszystko zachowuje się poprawnie - napięcie utrzymuje się na poziomie 14,4-14,6V, a prąd płynący z prądnicy do akumulatora spada wraz z procesem ładowania tego akumulatora (który notabene został wcześniej specjalnie rozładowany).

W 6 minucie włączam światła pozycyjne + podświetlenie licznika. Automatycznie wzrasta natężenie prądu płynące z prądnicy do akumulatora, natomiast napięcie utrzymuje się na wciąż poprawnym poziomie. Wzrost wartości płynącego prądu wynika z włączenia dodatkowego obciązenia. Wartość ta jest sumą pobieranego prądu przez odbiorniki, czyli żakumulator + 3 żarówki. W 6:40 włączam dodatkowo światło "stop", natęzenie znów rośnie, ponieważ dołożyłem dodatkowe obciążenie.

Co do samego pomiaru. Ja przewijając prądnice zawsze opieram się o zakres obrotów, które nazywam "użytkowymi". Znaczy to tyle, że najbardziej interesuje mnie sprawność prądnicy w zakresie obrotów, przy których porusza się dany pojazd na ostatnim biegu. W przypadku Rometów ma to sens i zawsze się sprawdza, ponieważ seryjny silnik na 3 biegu nie kręci tak wysoko jak np na biegu 1 czy 2, więc prądnica musi mieć jak najwyższą sprawność przy niższych obrotach. Jaki biorę zakres pod uwagę robiąc np charakterystykę danej prądnicy? W przypadku Charta od 30km/h do 60km/h, z tym, że najbardziej interesuje mnie wąski zakres obrotów przy prędkościach od 40km/h do 50km/h, ponieważ zakres ten jest najbardziej optymalny w przypadku tego motoroweru z takim silnikiem. Oczywiście w przypadku Ogara 200 będzie inaczej. Trzeba najpierw ustalić jakie obroty ma silnik przy danych prędkościach na ostatnim biegu.

Dlatego też np gdy Chart kręci do 8,5 tysiąca na 2 biegu i powiedzmy prądnica będzie osiągała wtedy np 50W, to cóż z tego, skoro w większości przypadków przy normalnej eksploatacji, na prostej drodze jedzie się na 3 biegu z prędkością 50km/h. Wtedy silnik kręci już tylko 6 tysięcy obrotów na minutę i prądnica generuje wtedy niższą moc niż np sobie założyłem.

No tak właśnie myślałem, że raczej wykonujesz pomiar na najbardziej optymalnych obrotach silnika. Czyli obrotach, na których najczęściej się jeździ...
W sumie obrotomierza ja tam teraz nie mam, ale myślę że mniej więcej będę w stanie wyliczyć jaką daje moc moje oryginalne ładowanie. I przy okazji głównie chciał bym wiedzieć jaka moc jest na pełnych obrotach. Tzn. maksymalnych jakie ten silnik wyciąga... Żeby wiedzieć, jaki opornik wsadzić żeby nie paliło mi żarówek (wiem że można to zrobić za pomocą odpowiedniego potencjometru i później obliczenia po jego odłączeniu oporu).
No i jak będę miał akumulator, żeby wiedzieć ile mam ładowania, i jakie wtedy wsadzić żarówki itd. ^^

Ogólnie dzięki jak na razie za te wszystkie porady. Smile
03-01-2014 04:19:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 58
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 197
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
Wczoraj 13:22:50
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1579
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
Wczoraj 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 92
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
13-05-2024 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
13-05-2024 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 74
Linka gazu - długość
Ostatni post: maciek4373
13-05-2024 16:14:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 2315
Mój kochany Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 22:12:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Katalog części zamienych ...
Ostatni post: przemekprzybysz52
12-05-2024 21:23:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 13112
Witam wszystkich
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 20:17:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 71
Romet ogar 200 brak mocy
Ostatni post: pro_siaty
12-05-2024 19:33:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 79
Tuleje rozporowe pomiędzy...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
12-05-2024 17:53:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 96
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 114
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 305
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 381

Reklama