Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 200 Akumulator 6V 10ah
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam wszystkich elektromechaników i nie tylko, proszę o pomoc bo w najbliższym czasie będę chciał robić elektronikę w moim ogarze 200 i nie wiem czy trzeba przewijać cewki świetlne?? I chcę zrobić tak aby obydwie cewki ładowały ako. I nie wiem też czy pokusić się o zapłon bateryjny i czy będę musiał zmieniań cewkę wysokiego napięcia (butelkową).
A i czy jeszczę da radę zrobić takie rzeczy jak kierunki jeśli w ogóle dam wszędzie odpowiednie żarówki to cewki dadzą radę to pociągnąć ??
Dla 6v wystarczą dwie cewki zaplonowe zamiast świetlnych, ale ładowanie powalać nie będzie ale na światła, kierunki itp powinno wystarczyć. Ewentualnie nawinać tyle samo zwoi grubszym drutem.

Co do zapłonu jest kilka opcji. Tyrystorowy, zwykle cdi, cdi na platynkach no i bateryjny z aku którego nie polecam.
cewki będą dobre do ładowania i jeżeli masz aku to kierunki bez problemu
Czyli zamiast 2 świetlnych muszę 2 zapłonowe wsadzić ????? I będzie grało do tych kierónków i świateł?
Tak. Tylko pamiętaj o mostkach prostowniczych i regulatorze.
Jeden mostek na jedną cewke.
Emil, to jak zakladasz zapłonowe cewki to akumulator 6Ah powinien ci wystarczyc . Stop i postojówki też masz w planie??? ja bym sie pokusił o CDI, a nie bateryjny
Ako 6V 10ah ,a stopa chyba też zrobię a masz jakieś fotki tych mostków i czy w normalnym sklepie motoryzacyjnym kupię coś takiego ,czy przez neta?
Ja mostki dostałem w serwisie RTV/AGD ale popytaj w sklepach motoryzacyjnych i elektronicznych.
Ja bym bardziej polecił 12V. Po pierwsze jest więcej bajerów Big Grin Big Grin Big Grin a po drugie wystarczy jeden mostek i oryginalne dobre cewki świetlne które łączymy szeregowo zamiast równolegle jak w V6 Wink
Do tego 12V żarówki są bardziej dostępne (przynajmniej u mnie 3zł komplet przód i tył) i ogólnie łatwiej jest z 12V. Tak z moich doświadczeń i przemyśleń.
(29-12-2013 06:33:14)Boszu napisał(a): [ -> ]Ja bym bardziej polecił 12V. Po pierwsze jest więcej bajerów Big Grin Big Grin Big Grin a po drugie wystarczy jeden mostek i oryginalne dobre cewki świetlne które łączymy szeregowo zamiast równolegle jak w V6 Wink
Do tego 12V żarówki są bardziej dostępne (przynajmniej u mnie 3zł komplet przód i tył) i ogólnie łatwiej jest z 12V. Tak z moich doświadczeń i przemyśleń.
Boszu, nie ma prawa wyciągnąć z cewek świetlnych 12v. Jedna cewka świetlna daje napięcie 3v i oryginalnie są one połączone szeregowo(3v+3v=6v).
Jeśli u cb wytwarzają 12v to masz zamontowane zaplonowe zamiast świetlnych.
Mylisz się, cewki w 223 dają po 6V nie 3V Tongue I ja mam oryginalne, podpięte szeregowo. Dają pod obciążeniem* od 11-14V. Bez obciążenia od 36-45V.
W poprzednim silniku 223 również było tak samo.
Wat niestety nie umiem sobie obliczyć. Tongue (po prostu mi się nie chce)

*obciążeniem, czyli komplet żarówek 12V przód + tył.
Dają 3-4V przy obciążeniu żarówkami 6V. Płynie duży prąd, więc napięcie na cewkach świetlnych "siada". stosując żarówki na napięcie 12V o tej samej mocy, pobór prądu (natężenie) spada, a co za tym idzie napięcie rośnie.

Sam Boszu zauważyłeś, że bez obciążenia jest już ponad 30V. To normalne.

Boszu napisał(a):Wat niestety nie umiem sobie obliczyć. Tongue (po prostu mi się nie chce)
No to nie umiesz, czy Ci się nie chce? hmm
Po napisaniu tego postu tak się potem zastanawiałem jak to jest przy obciążeniu żarówkami 6V. Wink Czyli jednak i ja mam rację, i kolega ma rację. ^^


(30-12-2013 18:02:15)BigSoft napisał(a): [ -> ]
Boszu napisał(a):Wat niestety nie umiem sobie obliczyć. Tongue (po prostu mi się nie chce)
No to nie umiesz, czy Ci się nie chce? hmm

Można powiedzieć że na razie nie umiem, bo nie chce mi się poszukać wzoru. Tongue A mając wzór na wyliczenie, myślę że nie miał bym większych kłopotów. ^^ Bo sprawdzam wtedy jeszcze ile Amper, i myślę że chyba więcej nie potrzeba. A nawet to zaraz sobie w końcu sprawdzę. Tongue

P=U*I
No to mam już wzór, czyli U*I (Volty razy Ampery) i mamy P (Waty)

Teraz tylko przy czasie muszę obliczyć ilość Amper pod obciążeniem...
Dzięki Kamil Wink A poza tym to i tak już kupuję ako 6V bo sobie na sylwestra wsk 175 kupiłem Big Grin i teraz z tym będe miał zabawy. Ale projekt nie idzie w kąt Big Grin
Boszu napisał(a):Można powiedzieć że na razie nie umiem, bo nie chce mi się poszukać wzoru. Tongue A mając wzór na wyliczenie, myślę że nie miał bym większych kłopotów. ^^ Bo sprawdzam wtedy jeszcze ile Amper, i myślę że chyba więcej nie potrzeba. A nawet to zaraz sobie w końcu sprawdzę. Tongue

P=U*I
No to mam już wzór, czyli U*I (Volty razy Ampery) i mamy P (Waty)

Teraz tylko przy czasie muszę obliczyć ilość Amper pod obciążeniem...

Do prawidłowego pomiaru potrzebne są dwa przyrządy, np dwa multimetry, albo po prostu woltomierz i amperomierz. Woltomierz wpinasz pomiędzy dwa bieguny żarówki (czyli równolegle), a amperomierz pomiędzy wyjście cewki a żarówkę - tyle tylko, że amperomierz musi mieć funkcję pomiaru natężenia prądu przemiennego). Odpalasz silnik, ustalasz gazem jakieś obroty i masz dwa odczyty - napięcia na woltomierzu i natężenia prądu na amperomierzu. Podstawiasz to pod wzór i masz moc Smile

Tutaj jeden z moich filmików, test regulatora napięcia. Zauważ, że mam tam trzy przyrządy pomiarowe, dwa woltomierze i jeden (czerwony multimetr) amperomierz. Dzięki temu na bieżąco mam odczyt natężenia prądu i napięcia:



Stron: 1 2
Przekierowanie