Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 nie pali
Autor Wiadomość
mlody191 Offline
Mechanior
*


Liczba postów: 840
Imię: Damian
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Ogar 200 nie pali
WItam, mam problem z rometem.
Nie dawno probowalem go odpalic po wymianie swiecy wyrwalo go strasznie przerywał przejechalem sie ciagle przerywał i zgasl (nie bylo paliwa)
To mysle na drugi dzien podniose iglice wleje wache i dzida..
A tu nic...
Jak go biore na pycha to czasem z poczatku pare razy pyrchnie .. A dalej to buuu buuuu buu wgl nic wczesniej chociaz cos pyrchał a teraz totalne 0.
Prosze o pomoc
07-09-2013 14:09:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
mlody191 Offline
Mechanior
*


Liczba postów: 840
Imię: Damian
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Ogar 200 nie pali
Nie pomozecie? Nikt nic nie wie? Sad
Dzis nalalem troche bzynki do cycka to zagadal na chwile a potem buu buu... Tak go wyrywalo chcial jechac ale cos nie tak ...
Co to moze byc?
To gaznik tylko co jest z nim nie tak?
07-09-2013 21:28:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dioni Offline
Nowy
*


Liczba postów: 22
Imię: Patryk
Skąd: Ropczyce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Ogar 200 nie pali
Ja tylko mogę ci doradzić na własnym przykładzie. Podobny problem miałem z odpaleniem skutra tyle, że nie był odpalany przez rok. No więc pierwsze co to naładowałem akumulator i sprawdziłem iskrę, niestety odmówił posłuszeństwa i nie odpalał. Oczywiste było przeczyścić gaźnik, bez zmian a świeca mokra. Starałem się wlać trochę benzyny do cylindra, no w końcu odpalił ale efekt trwał kilka sekund Dodgy. Dlatego chciałem dojść po kolei co było przyczyną. Sprawdziłem raz jeszcze świecę, iskra jest to pewnie problem leży w dopływie paliwa. A więc lecę po kolei.

Sprawdzam bak, następnie filtr paliwa i ściągam wężyk czy benzyna ścieka. Jak wszystko dobrze to drążę dalej, czyli jestem przy kraniku. Wyciągam wężyki z gaźnika i sprawdzam podciśnienie czy benzyna spływa z kranika, kranik w porządku to zostaje gaźnik. Więc przeczyściłem wszystko raz jeszcze i przy okazji sprawdziłem pływak czy się nie zatapia oraz jeszcze nie zapominam o elektrycznym ssaniu. Następnie odkręcam jeszcze króciec i zawór membranowy aby doglądnąć i przeczyścić. Poskładałem wszystko z powrotem. To teraz sprawdzam czy aby na pewno paliwo dostaje się do gaźnika, odkręcam wówczas filtr powietrza i patrzę czy gaźnik jest mokry(filtr też należało by przeczyścić) No dobra jak to sprawdziłem i mam pewność, że dobrze przeczyściłem to jeszcze pasuje zobaczyć tłok i cylinder w jakim są stanie. Upewnić się, że nie ucieka gdzieś powietrze. Ja tak mam często przy głowicy, bardzo wyraźnie słyszeć wówczas syczenie powietrza.

I tak w ten oto sposób nie doszukałem się usterki. Ale po tych prostych czynnościach sprawdziłem jeszcze kompresję, zalałem bak trochę paliwem, żeby dłużej nie czekać to jeszcze chwyciłem za wężyk podciśnienia żeby płucami trochę szybciej przepompować paliwo. Po paru kopnięciach maszyna zapaliła, rozgrzałem silnik i w końcu mogłem się przejechaćTongue

Oczywiście romet ma prostszą obsługę dlatego nie po wino być problemów.
Jak to nie zadziała to oznacza, że problem tkwi głębiej.
08-09-2013 00:13:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TOFIC Offline
ZAROMETOWANY
*


Liczba postów: 2
Imię: TOFIC
Skąd: WROCŁAW
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ogar 200 nie pali
sprawdź czy dochodzi paliwo i czy jest iskra bo jeśli nie. sprawdź przerwe na platynkach. kondensator też może być walnięty albo cewka butelkowa lub ta przy magnecie. jak dalej nie bedzie iskry zostanie ci sprawdzanie kabli chyba że coś mieszałeś przy stacyjce to schemat do ręki i machen ;D
i możesz gaźnik przeczyścić.
08-09-2013 01:06:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mlody191 Offline
Mechanior
*


Liczba postów: 840
Imię: Damian
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Ogar 200 nie pali
(08-09-2013 01:06:35)TOFIC napisał(a):  sprawdź czy dochodzi paliwo i czy jest iskra bo jeśli nie. sprawdź przerwe na platynkach. kondensator też może być walnięty albo cewka butelkowa lub ta przy magnecie. jak dalej nie bedzie iskry zostanie ci sprawdzanie kabli chyba że coś mieszałeś przy stacyjce to schemat do ręki i machen ;D
i możesz gaźnik przeczyścić.

1. Iskra jest
2. Jakby padła cewka butelkowa to iskra była by znikoma

(08-09-2013 00:13:56)dioni napisał(a):  Ja tylko mogę ci doradzić na własnym przykładzie. Podobny problem miałem z odpaleniem skutra tyle, że nie był odpalany przez rok. No więc pierwsze co to naładowałem akumulator i sprawdziłem iskrę, niestety odmówił posłuszeństwa i nie odpalał. Oczywiste było przeczyścić gaźnik, bez zmian a świeca mokra. Starałem się wlać trochę benzyny do cylindra, no w końcu odpalił ale efekt trwał kilka sekund Dodgy. Dlatego chciałem dojść po kolei co było przyczyną. Sprawdziłem raz jeszcze świecę, iskra jest to pewnie problem leży w dopływie paliwa. A więc lecę po kolei.

Sprawdzam bak, następnie filtr paliwa i ściągam wężyk czy benzyna ścieka. Jak wszystko dobrze to drążę dalej, czyli jestem przy kraniku. Wyciągam wężyki z gaźnika i sprawdzam podciśnienie czy benzyna spływa z kranika, kranik w porządku to zostaje gaźnik. Więc przeczyściłem wszystko raz jeszcze i przy okazji sprawdziłem pływak czy się nie zatapia oraz jeszcze nie zapominam o elektrycznym ssaniu. Następnie odkręcam jeszcze króciec i zawór membranowy aby doglądnąć i przeczyścić. Poskładałem wszystko z powrotem. To teraz sprawdzam czy aby na pewno paliwo dostaje się do gaźnika, odkręcam wówczas filtr powietrza i patrzę czy gaźnik jest mokry(filtr też należało by przeczyścić) No dobra jak to sprawdziłem i mam pewność, że dobrze przeczyściłem to jeszcze pasuje zobaczyć tłok i cylinder w jakim są stanie. Upewnić się, że nie ucieka gdzieś powietrze. Ja tak mam często przy głowicy, bardzo wyraźnie słyszeć wówczas syczenie powietrza.

I tak w ten oto sposób nie doszukałem się usterki. Ale po tych prostych czynnościach sprawdziłem jeszcze kompresję, zalałem bak trochę paliwem, żeby dłużej nie czekać to jeszcze chwyciłem za wężyk podciśnienia żeby płucami trochę szybciej przepompować paliwo. Po paru kopnięciach maszyna zapaliła, rozgrzałem silnik i w końcu mogłem się przejechaćTongue

Oczywiście romet ma prostszą obsługę dlatego nie po wino być problemów.
Jak to nie zadziała to oznacza, że problem tkwi głębiej.

Opisane czynnosci robilem kilka razy Smile wszystko dobre... Paliwo dochodzi, iskra jest... Moze problem tkwi w filtrze powietrza? Bo ja mam szmate nawinietą na tą dziure gdzie powienien isc filtr powietrza...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2013 11:41:01 przez mlody191.)
08-09-2013 11:39:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dioni Offline
Nowy
*


Liczba postów: 22
Imię: Patryk
Skąd: Ropczyce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Ogar 200 nie pali
No i sam widziszSmile. Mnie na kursie na operatora koparki, oprócz samego kopania uczyli dużo o silnikach spalinowych, i głównie uświadamiali nam jak ważne są filtry: paliwa, oleju przekładniowego, powietrza itd. jeżeli nie będą drożne i czyste maszyna nie będzie dobrze pracowała.

Do silnika musi zostać doprowadzone czyste powietrze, wobec czego są stosowane filtry powietrza jeżeli, filtr powietrza jest mocno zanieczyszczony to silnik nie osiąga mocy znamionowej(jest słaby i ma utrudniony rozruch).

Tu trochę z moich notatekTongue także zrób coś z tym filtrem. Warto również założyć filtra paliwa miedzy kranikiem a gaźnikiem, nie trzeba będzie tak wiele razy go czyścić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2013 15:09:14 przez dioni.)
08-09-2013 15:08:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 106
Części
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 22:52:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 288
Moc silnika 023
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:42:02
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 68
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 110
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
Wczoraj 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 215
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Uszczelki silnika
Ostatni post: romek
04-05-2024 18:54:18
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 194
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
03-05-2024 21:26:36
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 364
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
03-05-2024 21:22:34
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 822
Czy były 2 rodzaje karter...
Ostatni post: Keizo
02-05-2024 21:24:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 222
Uchwyt lampy Rakiety
Ostatni post: krisb120
02-05-2024 14:18:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 128
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
30-04-2024 19:23:34
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 531
Kupię części
Ostatni post: komarek54
29-04-2024 22:36:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 222
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
29-04-2024 21:37:57
» Odpowiedzi: 118
» Wyświetleń: 14105
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
28-04-2024 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 36951

Reklama