jawa 223 ilość pierścieni na tłoku
|
Autor |
Wiadomość |
wazniak96
Smerf Mechanizator
Liczba postów: 642
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku
(16-05-2021 13:29:15)Tsundere napisał(a): (16-05-2021 13:24:05)wazniak96 napisał(a): Oznaczenie N oznacza tylko i wyłącznie, że jest to nominał.
czyli jest to tłok Polski czy Czeski bo nie znam się na tych oznaczeniach
No to tak ciężko użyć wyszukiwarki czy mamy na forum każdemu nowemu użytkownikowi tłumaczyć podstawy podstaw?
Nominał oznacza, że jest to wymiar fabryczny. Zużyty cylinder można poddać szlifowi. Wtedy z nominału przechodzimy na pierwszy szlif, następnie na drugi i trzeci. Pod dany szlif trzeba mieć oczywiście odpowiednio większy tłok oraz odpowiednio większe pierścienie.
Czyli oznaczenia z którymi można się spotkać:
Nominał: N
Oznaczeniami szlifów: R1, R2, R3
Selekcja: A, B, C
Strzałka - kierunek montażu
BTW co do głównego wątku: Czy to czasem tak nie było że Jawa produkowała silniki dla Rometa?
|
|
16-05-2021 14:47:07 |
|
|
siwy1958
Uczeń
Liczba postów: 124
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku
Witam !
Wydaje mi sie ze sprawa ilosci pierscienie nie do konca jest wyjasniona !
W zeszlym roku kupilem na bazarze w Niemczech dwa silniki od Jawy 50 ( jeden od jawy GOLDEN SPORT, inna elektryka ). Kupione od roznych osob. KOMPLETNE !!!
Jeden byl nigdy nie rozbierany, a drugi cos tam mial odkrecane. Po zdjeciu cylindrow (niedawno), stwierdzilem ze w dwoch silnikach sa tloki TRZY PIERSCIENIOWE, nominalne. Wiec prawdopodobnie nie byly wymieniane, , a czesci zamienne do Niemiec byly sprowadzane PROSTO z Czech.
A przeciez kazdy wie ze silniki do Niemiec Wschodnich ( a od tych osob kupilem) z Jawek 50 nie byly blokowane, tak jak Simsony 50 ktore tam produkowali..., bo nie bylo potrzeby.
Jak bylo naprawde, sam nie wiem. A do PRAWDZIWYCH informacji zrodlowych nie moge dotrzec, a jestem CIEKAWY jak to jest !
Pozdrawiam
Marek Z.
Wroclaw.
Ps To naprawde BARDZO dobre silniki i bezawaryjne, jak na tak STARA konstrukcje siegajaca poczatku lat 60- sia tych lat.
|
|
16-05-2021 20:49:09 |
|
|
Tsundere
Kuba
Liczba postów: 52
Imię: Kuba
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet Pony
|
RE: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku
(16-05-2021 20:49:09)siwy1958 napisał(a): Witam !
Wydaje mi sie ze sprawa ilosci pierscienie nie do konca jest wyjasniona !
W zeszlym roku kupilem na bazarze w Niemczech dwa silniki od Jawy 50 ( jeden od jawy GOLDEN SPORT, inna elektryka ). Kupione od roznych osob. KOMPLETNE !!!
Jeden byl nigdy nie rozbierany, a drugi cos tam mial odkrecane. Po zdjeciu cylindrow (niedawno), stwierdzilem ze w dwoch silnikach sa tloki TRZY PIERSCIENIOWE, nominalne. Wiec prawdopodobnie nie byly wymieniane, , a czesci zamienne do Niemiec byly sprowadzane PROSTO z Czech.
A przeciez kazdy wie ze silniki do Niemiec Wschodnich ( a od tych osob kupilem) z Jawek 50 nie byly blokowane, tak jak Simsony 50 ktore tam produkowali..., bo nie bylo potrzeby.
Jak bylo naprawde, sam nie wiem. A do PRAWDZIWYCH informacji zrodlowych nie moge dotrzec, a jestem CIEKAWY jak to jest !
Pozdrawiam
Marek Z.
Wroclaw.
Ps To naprawde BARDZO dobre silniki i bezawaryjne, jak na tak STARA konstrukcje siegajaca poczatku lat 60- sia tych lat.
też jestem ciekawy jak było naprawdę z tymi pierścieniami na tłokach gdzieś czytałem że ilość montowanych pierścieni na tłokach w sinikach jawy była zależna od rocznika
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-05-2021 23:11:49 przez Tsundere.)
|
|
16-05-2021 22:57:29 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|