Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: jawa 223 ilość pierścieni na tłoku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
obiło mi się o uszy że jawy 50 w wersji Czeskiej miały tłoki 2 pierścieniowe a w wersji Polskiej 3 pierścieniowe ile jest w tym prawdy nie wiem ponieważ jedne źródła mówią że tłoki 3 pierścieniowe to Polski wymysł a drugie mówią że tłoki 3 pierścieniowe były montowane w późniejszych egzemplarzach ile jest w tym prawdy nie wiem dodam że wszystkie posiadane przez mnie jawy mają tłoki 3 pierścieniowe więc możliwe że tłoki 3 pierścieniowe były Polskim wymysłem ale pewności nie mam jeśli ktoś wie jak było był naprawdę bym wdzięczny za odpowiedź
Nie znam sie na barkach, ale wiem ze tloki 3p byly we wszystkich jawach, zaś w rometach z silnikiem tego dziadostwa byly 2p
Najprościej byłoby zobaczyć oznaczenia na tłokach kto produkował 2 i 3- pierścieniowe, sam rozbierałem parę silników 223 ale tylko z ogara, tam były zawsze 3 pierścieniowe, drugą rzeczą ktora wpada mi na myśl to czy były oryginalnie tłoki 3-pierscieniowe na szlify, bo nie znalazłem takich.
(16-05-2021 10:53:32)arturwietnamczyk napisał(a): [ -> ]Najprościej byłoby zobaczyć oznaczenia na tłokach kto produkował 2 i 3- pierścieniowe, sam rozbierałem parę silników 223 ale tylko z ogara, tam były zawsze 3 pierścieniowe, drugą rzeczą ktora wpada mi na myśl to czy były oryginalnie tłoki 3-pierscieniowe na szlify, bo nie znalazłem takich.
sprawdziłem i na tłoku było oznaczenie N dodam że jest to tłok 3 pierścieniowy
Oznaczenie N oznacza tylko i wyłącznie, że jest to nominał.
(16-05-2021 13:24:05)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Oznaczenie N oznacza tylko i wyłącznie, że jest to nominał.
czyli jest to tłok Polski czy Czeski bo nie znam się na tych oznaczeniach
Oznaczenie po ktorym mógłbyś rozpoznać producenta, bedzie na stopce od wewnętrznej strony.
(16-05-2021 13:29:15)Tsundere napisał(a): [ -> ]
(16-05-2021 13:24:05)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Oznaczenie N oznacza tylko i wyłącznie, że jest to nominał.
czyli jest to tłok Polski czy Czeski bo nie znam się na tych oznaczeniach
No to tak ciężko użyć wyszukiwarki czy mamy na forum każdemu nowemu użytkownikowi tłumaczyć podstawy podstaw? Wink

Nominał oznacza, że jest to wymiar fabryczny. Zużyty cylinder można poddać szlifowi. Wtedy z nominału przechodzimy na pierwszy szlif, następnie na drugi i trzeci. Pod dany szlif trzeba mieć oczywiście odpowiednio większy tłok oraz odpowiednio większe pierścienie.

Czyli oznaczenia z którymi można się spotkać:
Nominał: N
Oznaczeniami szlifów: R1, R2, R3
Selekcja: A, B, C
Strzałka - kierunek montażu

BTW co do głównego wątku: Czy to czasem tak nie było że Jawa produkowała silniki dla Rometa?
(16-05-2021 14:47:07)wazniak96 napisał(a): [ -> ]
(16-05-2021 13:29:15)Tsundere napisał(a): [ -> ]
(16-05-2021 13:24:05)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Oznaczenie N oznacza tylko i wyłącznie, że jest to nominał.
czyli jest to tłok Polski czy Czeski bo nie znam się na tych oznaczeniach
No to tak ciężko użyć wyszukiwarki czy mamy na forum każdemu nowemu użytkownikowi tłumaczyć podstawy podstaw? Wink

Nominał oznacza, że jest to wymiar fabryczny. Zużyty cylinder można poddać szlifowi. Wtedy z nominału przechodzimy na pierwszy szlif, następnie na drugi i trzeci. Pod dany szlif trzeba mieć oczywiście odpowiednio większy tłok oraz odpowiednio większe pierścienie.

Czyli oznaczenia z którymi można się spotkać:
Nominał: N
Oznaczeniami szlifów: R1, R2, R3
Selekcja: A, B, C
Strzałka - kierunek montażu

BTW co do głównego wątku: Czy to czasem tak nie było że Jawa produkowała silniki dla Rometa?
na spodzie tłoka nie miałem żadnych numerów co do produkcji silników dla rometa masz rację
Sytuacja jest taka że czesi sprzedając nam silniki tłumili je, dając 3p na tłoku, zmneijszając przepływ króćca, i zwęrzając kolanko. Jest taka zasada im mniej pierścieni tym lepsza góra słaby dół, im więcej pierścieni tym lepszy dolny zakres obrotów a słabszy górny. Czyli tłok 3p jest słabyw silniku 2t
(16-05-2021 16:34:08)trzcinka napisał(a): [ -> ]Sytuacja jest taka że czesi sprzedając nam silniki tłumili je, dając 3p na tłoku, zmneijszając przepływ króćca, i zwęrzając kolanko. Jest taka zasada im mniej pierścieni tym lepsza góra słaby dół, im więcej pierścieni tym lepszy dolny zakres obrotów a słabszy górny. Czyli tłok 3p jest słabyw silniku 2t
domyślałem się że ten tłok 3 pierścieniowy był jedną z modyfikacji wprowadzonych przez Jawę w celu stłumienia osiągów ale wolałem się upewnić skoro sprawa się wyjaśniła można zamknąć temat
Witam !
Wydaje mi sie ze sprawa ilosci pierscienie nie do konca jest wyjasniona !
W zeszlym roku kupilem na bazarze w Niemczech dwa silniki od Jawy 50 ( jeden od jawy GOLDEN SPORT, inna elektryka ). Kupione od roznych osob. KOMPLETNE !!!

Jeden byl nigdy nie rozbierany, a drugi cos tam mial odkrecane. Po zdjeciu cylindrow (niedawno), stwierdzilem ze w dwoch silnikach sa tloki TRZY PIERSCIENIOWE, nominalne. Wiec prawdopodobnie nie byly wymieniane, , a czesci zamienne do Niemiec byly sprowadzane PROSTO z Czech.
A przeciez kazdy wie ze silniki do Niemiec Wschodnich ( a od tych osob kupilem) z Jawek 50 nie byly blokowane, tak jak Simsony 50 ktore tam produkowali..., bo nie bylo potrzeby.

Jak bylo naprawde, sam nie wiem. A do PRAWDZIWYCH informacji zrodlowych nie moge dotrzec, a jestem CIEKAWY jak to jest !

Pozdrawiam
Marek Z.
Wroclaw.

Ps To naprawde BARDZO dobre silniki i bezawaryjne, jak na tak STARA konstrukcje siegajaca poczatku lat 60- sia tych lat.
(16-05-2021 20:49:09)siwy1958 napisał(a): [ -> ]Witam !
Wydaje mi sie ze sprawa ilosci pierscienie nie do konca jest wyjasniona !
W zeszlym roku kupilem na bazarze w Niemczech dwa silniki od Jawy 50 ( jeden od jawy GOLDEN SPORT, inna elektryka ). Kupione od roznych osob. KOMPLETNE !!!

Jeden byl nigdy nie rozbierany, a drugi cos tam mial odkrecane. Po zdjeciu cylindrow (niedawno), stwierdzilem ze w dwoch silnikach sa tloki TRZY PIERSCIENIOWE, nominalne. Wiec prawdopodobnie nie byly wymieniane, , a czesci zamienne do Niemiec byly sprowadzane PROSTO z Czech.
A przeciez kazdy wie ze silniki do Niemiec Wschodnich ( a od tych osob kupilem) z Jawek 50 nie byly blokowane, tak jak Simsony 50 ktore tam produkowali..., bo nie bylo potrzeby.

Jak bylo naprawde, sam nie wiem. A do PRAWDZIWYCH informacji zrodlowych nie moge dotrzec, a jestem CIEKAWY jak to jest !

Pozdrawiam
Marek Z.
Wroclaw.

Ps To naprawde BARDZO dobre silniki i bezawaryjne, jak na tak STARA konstrukcje siegajaca poczatku lat 60- sia tych lat.
też jestem ciekawy jak było naprawdę z tymi pierścieniami na tłokach gdzieś czytałem że ilość montowanych pierścieni na tłokach w sinikach jawy była zależna od rocznika
Przekierowanie