Romet Komar Sport by pitus116
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar Sport? Prośba o identyfikację
Zrób więcej zdjęć np mocowanie zbiornika i siedzenia do ramy. Mocowanie tylnego wahacza, mocowanie osłon gaźnika, tylny błotnik - czy są otwory od bagażnika, pedał hamulca tylnego - i wszystkie inne detale np piasty i obręcze kół.
Po tych zdjęciach co dałeś, jest trudno ustalić dokładnie.
Jeśli już coś można napisać to;
- prawdopodobnie to model Komar 2330, patrz poprawiona cyfra 3 i 5
- tabliczka oryginał, przekładana
- rocznik 1971, by się zgadzało,
- wtedy jeszcze nie produkowali 2350 i 2361
- mocowanie tylnego wahacza do ramy, oraz tylne amortyzatory - dół
- nóżka centralna już jednak chyba nie od 2330, tak jak i silnik, powinien być S38 B4 na pedała. W ogóle ten co teraz jest, to jakiś rok 1977/78
- zbiornik chyba od Polo
- brak kierownicy
.
.
.
.
.
.
.
stawiam, że to składak - nieudolnie naśladujący SPORTA
Jaka za niego cena i czy ma papiery?
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-02-2016 23:01:47 przez joozek.)
|
|
29-02-2016 22:57:55 |
|
|
komarinho
długodystansowiec
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/technik.png)
Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
29-02-2016 23:41:40 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar Sport? Prośba o identyfikację
Tak jak napisałem wyżej, to na 99% Komar 2330, wydaje mi się, że nawet kolor oryginał. Silnik niestety nie. To siedzenie dlatego ktoś przerabiał bo w modelu 2330, rama do mocowania siedzenia w tym modelu, jest ok 3 cm dłuższa. Po zamocowaniu siedzenia od Sporta zadziera się do góry - ktoś postanowił podnieść jego tył ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
Zrób jeszcze zdjęcie mocowanie zbiornika do ramy pod siedzeniem. Będzie brakowało tam tej rurki poprzecznie przyspawanej pod zbiornik.
Ja bym go jednak zrobił na tego 2330 - tak jak na tej tabliczce - mało jest tych modeli, a w szczególności z metalową lampą.
Co jednak z nim zrobisz Twoja sprawa - by zrobić go na Sporta - długa droga - bak i siedzenie to nie wszystko.
Aha, gdy zdecydujesz się go robić jednak na 2361 to chętnie zamienię się tymi tylnymi wahaczami - mam od tego modelu wyczyszczony, w ocynku ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
Jak coś pisz PW
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
01-03-2016 00:03:09 |
|
|
pitus116
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 15
Imię: Piotrek
Skąd: Pabianice
Pojazd: Inny
|
RE: Komar Sport? Prośba o identyfikację
Zgadza się, Komarek był na Oldtimerbazarze.
Wychodzi na to, że łatwiej będzie zrobić go na 2330, niż na 2361...różnica byłaby tylko w ramie? W całej, czy tylko w konkretnych fragmentach? A zawieszenie?
A gdybym poszedł w kierunku 2330, to silnik ma być S38 ale na pedały?
Wtedy do wymiany będzie też zbiornik i siedzenie, czy jeszcze jakieś elementy?
Na razie to jedyna fotka mocowania zbiornika pod siedzeniem, jaką mam.
Pozdrawiam
Piotrek
|
|
01-03-2016 00:35:59 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar Sport? Prośba o identyfikację
(01-03-2016 00:35:59)pitus116 napisał(a): Zgadza się, Komarek był na Oldtimerbazarze.
Wychodzi na to, że łatwiej będzie zrobić go na 2330, niż na 2361...różnica byłaby tylko w ramie? W całej, czy tylko w konkretnych fragmentach? A zawieszenie?
To jest fotka wspornika zbiornika, a nie jego mocowania ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif) 10 cm w prawo ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
Ktoś już pewnie chciał go sprzedać jako Komara, ale, że jest ich pełno, "zrobił sporta" z dwóch części ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
Co do Twoich pytań; w 2330 zostaje ta rama, przednie i tylne zawieszenie, koła, lampa. Brakuje wspomnianego silnika, blachy siedzenia z mocowaniem, siedzenia, bagażnika, zbiornika z zakręcanym korkiem, kierownicy z cybantami - większość tych części jest taka jak w modelu 2350, więc nie trudno o nie. Zbiornik paliwa i siedzenie co masz, sprzedasz za parę złotych. Pomalujesz jak w oryginale; wiśniowy z dodatkami czarnymi i kremowymi - BĘDZIE ŁADNIEJSZY NIŻ NIE JEDEN SPORT
To tyle ode mnie - decyzja należy do Ciebie
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2016 01:14:06 przez joozek.)
|
|
01-03-2016 01:13:11 |
|
|
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,144
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
07-03-2016 21:28:46 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar Sport? Prośba o identyfikację
Tak, chodzi o tą rurkę pod siedzeniem - pod mocowanie zbiornika Sport-a.
Co do tego drugiego ustrojstwa ![Confused Confused](images/smilies/confused.gif) pierwszy raz takie coś widzę. Ciekawy jestem jak do tego mocujesz dolną część zbiornika?
(07-03-2016 20:16:26)pitus116 napisał(a): Powoli ogarniam temat Sporta, błądząc we mgle...
Ramę już mam, tylko uchwyt tłumika jest urwany. Czy ktoś z Kolegów mógłby wrzucić lub podesłać mi fotki z wymiarami (odległości od wahacza we wszystkich kierunkach) uchwytu, żeby można go dospawać?
A może ktoś jest z okolic Łodzi lub Górnego Śląska i zechciałby pożyczyć ramę na krótki czas, żeby blacharz precyzyjnie dospawał uchwyt?
Pozdrawiam
Piotrek
Piotrze, tak jak chcesz zrobić to lipa. Niestety musisz przykręcić silnik, zamontować kolanko i tłumik. Najlepiej jak ten pręt odetniesz z jakiejś starej ramy - pasuje niemal od każdego Komara 2350 - rurka cienkościenna chyba fi 16 ew 14 mm. Przykręcasz go do tłumika - 2 śruby M6 - spłaszczona część i szczepisz drugą stronę wspornika do ramy. Spasuj dobrze, a na końcu wspawaj taki wały trójkąt metalowy - wzmocnienie, od strony ramy.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2016 22:25:05 przez joozek.)
|
|
07-03-2016 22:11:42 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|