Motorynka projekt ,,simek mnie nie dogoni"
|
Autor |
Wiadomość |
brzoza
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Bartosz
Skąd: Chorzew
Pojazd: Romet Pony
|
Motorynka projekt ,,simek mnie nie dogoni"
Chciałem przedstawić wam moją motorynkę. Jest ona u mnie w rodzinie od kont wyjechała z komisu, mój tata dostał ją na komunie. Miała ona wadę fabryczną, nie trzymała małych obrotów i gdy się nagrzała to gasła. Opisze to później. Dostałem ją gdy byłem w 1 gimnazjum, jako 2 moto. Wyprodukowano ją w 1983 roku, zarejestrowana dopiero jak tata poszedł do wojska 1997 roku. Gdyby nie to to nie miał bym papierów. Tylni błotnik mam tylko się upie****ił po wywrotce z 1 kółka (zapomniałem że jestem na 2 i motorynka zrobiła backflipa a ja jedynie zdarłem kolana) Na tym silniku i na silniku od Quada HB ATV 200 nauczyłem się robić i ogólnie pojęcia o silnikach od moto a no i wujek google mi pomógł w nauce o silnikach. Teraz podejmuje się każdego remontu silników na 2 suwie, czasem też pogrzebie sobie przy silnikach FMB 125 a no i przy silniczku od mojego Quada ATV 200 (około 25 km)
Silniczek:023
Jak wyżej pisałem gasła po nagrzaniu i nie trzymała wolnych obrotów. Była przyblokowana, miała założony cylek od silnika 017. Była na wale ,,grzybku" który wymieniłem bo bił i miał wyrąbaną dziurę na klin(tacie sie magneto odkręciło i wyrąbało miejsce na klin). Magneto też musiałem wymienić bo biło, kupiłem od kumpla ideale za 20 zl tylko je omaluje na czarno. Wał założyłem ten co robili po 90 roku od 023 taki ala trójkącik. Dostał on też nowy cylek chiński z napisem ZMD. Na orginalnym myślę że powinno jeszcze pisać 023. Moja radość nie trwała długo bo po zrobieniu 25 km rozsypały sie frezy(na sprzęgle) na wale (teraz już 2 raz są zespawane z koszyczkiem sprzęgłowym). Problem gaśnięcia rozwiązałem wymieniając podstawę iskrownika (był krzywy bolec od iskrownika i ogólnie już była wyrąbana) Założyłem nową zębatkę 12z miałem taką na stanie. Zamiast filtra założyłem ,,turbo rułe" (gume od komarka). Orginalna fajka się nie stety rozsypała.
Robiłem to z pół roku temu. Dalej opisze projekt który teraz robię.
PRojekt który teraz robię myślę że wniesie dużo usprawnień. Pierwsze co to zakładam gaźnik od piły na membrankach o przelocie 16 mm. Konkretniej prawie juz zrobiłem króciec, wyczyściłem membranki. Myślę że będzie fajnie działał. Cylek dam do szlifu na 55 ccm (tak jak w 3 bieg.) Robię zapłon CDI z wykorzystaniem platynek. Jest prawie kompletny. Musze go jeszcze zlutować. Kolejny projekt to założenie innego wału. Myślałem żeby założyć od simka ale nie znam wymiarów wału simka. Jak by ktoś taki posiadał to prosił bym o średnice przeciw wagi wału. A no i szerokość dwóch łącznie z korbowodem. Oczywiście od simka s51 (silnik 4b lub 3) No i to było b tyle.
A jeszcze chciałem założyć 3 tarcze i wzmocnioną sprężynę na sprzęgło.
Co do zdjęć: dodam nie długo. Musze coś wykombinować żeby mniej ważyły
|
|
14-11-2014 19:35:06 |
|
1 osoba postawiła piwo brzoza za ten post:1 osoba postawiła piwo brzoza za ten post.
mularczyk129 (11-17-2014)
|
dociox
Komar Powerrr!
Liczba postów: 123
Imię: Dominik
Skąd: Pułtusk
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Motorynka projekt ,,simek mnie nie dogoni"
Jego kasa, jego motorynka Ale wg mnie to bez sensu Ale czekam co Ci z tego wyjdzie.
Dlaczego bez sensu? Dlatego ze to 023
A co do wału Simsonka to jak znajdę czas to wyśle wymiary ale raczej Ci się nie zmieści
Moje Motorowerki:
-Romet Komar 2350
-Romet Komar 2320
-Romet Komar Sport
-Romet 50-T1
|
|
14-11-2014 23:23:11 |
|
1 osoba postawiła piwo dociox za ten post:1 osoba postawiła piwo dociox za ten post.
pawel_2540 (11-14-2014)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|