Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
|
Autor |
Wiadomość |
hvil
Technik
Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Witam,
Z racji tego, że w naszych ogarkach często "lata" przednie koło, bynajmniej nie z luzów główki, co poruszających się góra dół tulejek wewnętrznych, oraz nie pasujących zamienników z allegro - trzeba je rozwiercać wpadłem na taki oto pomysł.
Wykonanie zestawu tulejek do przedniego zawieszenia, jeśli będą chętni mogę też zrobić i do tylnego z TEFLONU. Materiał ten jest odporny na ścieranie i bardzo wytrzymały.
Jednakże przydała by mi się wasza pomoc.
Po 1. Co o tym sądzicie i czy ktoś jeszcze chciałby takie? <jak już tokarkę raz ustawi można zrobić hurtowo>
Po 2. Nie mam swojego ogara pod ręką i czy ktoś mógłby mi podać wewnętrzną średnicę widełków, zewnętrzną rur prowadzących (to akurat zmierzyłem i pamiętam 25 mm). I z wymiarować ten kołnierz tulejek dolnych, by dorobić na wygląd oryginału.
Po 3. Jak już za coś się biorę to chcę to robić porządnie. Więc pytanie na jakie pasowanie to robić, jako, że tuleje mają w widełkach siedzieć ciasno moja propozycja to pasowanie zewnętrzne tulei 0,05 mm. A wewnętrzne jako, że ma to pracować góra dół to 0,2 mm.
Będę wdzięczny za uwagi o pomyśle i czy komuś też by to potrzebne było?
|
|
12-11-2014 13:29:07 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,409
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Eureki nie odkryłeś z tym dorabianiem , zdecydowanie sam to polecam. Teflon może być jak również poliamid. Co do pasowań, musisz pamiętać, że po wciśnięciu w widelec, a przed założeniem lag, należy i tak zrobić pasowanie, najlepiej rozwiertakiem ręcznym - posiada dokładną regulację. Zrobienie tulei z pasowaniem na tym etapie, gdy lagi nie są nowe, np mają nowy chrom itp ... i tak należy korygować indywidualnie, nawet do każdej lagi.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
13-11-2014 01:12:12 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,409
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Wymiaru zewnętrznego tulei nie pamiętam, może jutro Ci podam jak nie zapomnę , Wymiar wewnętrzny 25 mm. Musisz też wiedzieć, że występują tuleje o cieńszych lagach 23 mm z wcześniejszych lat produkcji. Ich wymiary też Ci jutro podam.
Co do samego pomysłu, dorobienia ... już wyżej napisałem ... sam jestem zwolennikiem takiej metody. Sam kiedyś dałem się nabrać i kupiłem "nowe chińskie" Gdzieś tam leżą i to ze 2, 3 komplety
W poście odniosłem się tylko do pasowania. Owszem Robaki to nie ścigacze, zresztą patent z tulejami ciernymi to istne ignoranctwo Niewielka ilość piachu i po uszczelnieniu, nie mówiąc już o powierzchni lag, jej chromach. Jeżeli chcesz je robić masowo to wymiary powinieneś zrobić z pasowaniem 0,2 ... i tak je trzeba pasować po ich wciśnięciu. większość z nich ma po kilkadziesiąt lat i zużytą powierzchnię. Czytałem tu gdzieś na forum, że ktoś tuleje docierał pilnikiem i wiertarką byleby "wlazły" ... to dopiero ignorancja i WT.
Pozdrawiam ... cena może być niska ... sam to przerobiłem ... choć robię tylko dla siebie po 1 komplecie.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2014 00:33:33 przez joozek.)
|
|
14-11-2014 00:29:23 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,409
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
W zależności od rocznika były 2, a nawet 3 metody mocowania sprężyn w górnej części widelca. Ostatnie roczniki miały wspawany wspornik o skoku gwintu odpowiadającemu skokowi zwoju sprężyny i jej kształtu. Czyli wkręcałeś sprężynę w lagę, a następnie po wciśnięciu w widelec, wkręcasz w ten wspornik.
W starszych modelach ten wspornik też miał taki "gwint", ale był wykonany z twardego PCV, chyba poliamidu. Nie był on jednak "wspawany" w widelec, a od góry przykręcany śrubą M8, przez półkę górną. Trzecia metoda z którą się spotkałem, polegała na unieruchomieniu sprężyny w widelcu, przez jej wciśnięciu do oporu w coś rodzaju "stożek" z samo-zatrzaskiem.
Co do samych tulei tych bez kołnierza i tych z kołnierzem ... je się montuje na wcisk. Właśnie Ci pisałem ... pasowanie musi być tak zrobione, aby dało się je wcisnąć ze stałym naciskiem (temperatura), a po odczekaniu 15 min nie nie dały się już mechanicznie usunąć (tylko przez podgrzanie np palnikiem). W związku z tym, że jest to taki, a nie inny materiał, po ich wciśnięciu wymiar wewnętrzny ulega zmniejszeniu i dlatego należy spasować rozwiertakiem. Aha jeszcze jedno ... starsze rozwiązania miały między tulejami z PCV tuleję metalową z wzdłużnym nacięciem o ściance 1 mm, trzymały się rozprężanie w widelcu.
Drogi ananasie sory za taką odmianę Twojego nicka ... właśnie to nazwałem ignoranctwem wszystkie "normalne motocykle mają w tym miejscu uszczelniacze zarówno olejowe jak i pyłowe, gdyż tam nie powinno się stosować smaru, a właśnie olej.
Pozdrawiam
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2014 00:56:33 przez joozek.)
|
|
14-11-2014 00:52:35 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
hvil (11-15-2014)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,409
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Witam
Obiecane wymiary tulei 32x25 mm, choć ja robiłem na 31,9 mm (chyba . Wysokość tulei 35 mm.
średnica kołnierza 40 mm, wysokość kołnierza 3,5 mm
Wymiary tych mniejszych tulei 27x 23 mm. Wysokość tulei 35 mm.
średnica kołnierza 30 mm, wysokość kołnierza 3,5 mm
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
15-11-2014 00:05:06 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
175mateusz (11-15-2014), hvil (11-15-2014)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|