tłok komarynka
|
Autor |
Wiadomość |
Brzoz3k
Uczeń
Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: tłok komarynka
Nie mogę polecić, bo nie widziałem jak to działa, niech się wypowie ktoś, kto ma .
Właśnie tak, zastrzegłem, że w dużej mierze bajka .
Kolejna sprawa, to to, że wg jego opinii, nie ma sensu regenerować wału, robić szlifów itd, bo "co nowe to nowe". Tak to jest, jak ktoś zobaczy Rometa i zaczyna się gadka- kiedyś takiego miałem i ... i wiadomo zaczyna się opowiadanie o cuda, dzikich wężach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2014 21:37:11 przez Brzoz3k.)
|
|
07-11-2014 21:31:31 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: tłok komarynka
Wypełniać tłok korkiem Tam działają takie siły, że ten korek zaraz wypadnie. Wypełnia się nim otwory w wale korbowym, zmniejszając szkodliwą objętość komory korbowej. W tłokach się tego nie robi, po drugie "jak"? Ten znajomy kit ci cisnął
fuler15, lepiej dać te 2 cienkie pierścienie do tego cylindra.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
07-11-2014 21:37:09 |
|
|
Brzoz3k
Uczeń
Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: tłok komarynka
Zasada jest prosta: 1 pierścień wyżej się kręci, 2 pierścienie lepiej uszczelniają, jest większa kompresja, ale niżej się kręci. To jest pewne, ale jak to wpływa na pracę silnika w komarze- nie wiem czy różnica jest na tyle zauważalna, żeby wyższe kręcenie silnika coś dało. Po analizie możliwości, lepsze są dwa pierścienie, bo silnik s38 jest jednak wolnoobrotowy. Obawiam się, że duże obroty spowodują problemy z pracą sprzęgła (szybsze zużycie) oraz będzie mielić skrzynię biegów. Rozważania teoretyczne, ale logiczne.
Dwa cieńsze są lepsze dla tunigu w tym wypadku bo: masz lepsze uszczelnienie oraz trochę wyżej się zakręci, więc złoty środek.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2014 21:55:05 przez Brzoz3k.)
|
|
07-11-2014 21:53:53 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: tłok komarynka
1 pierścień zmniejsza tarcie, ale nie utrzyma długo dobrej kompresji, tłok z 2 cienkimi pierścieniami nie będzie stawiał zbyt dużego oporu a silnik będzie w dobrym stanie przez długi czas. 1 ring zakłada się do silników, które mają być bardziej "sportowe". 60/4 to taki cylinder, bardziej nadający się do turystyki
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
07-11-2014 21:54:43 |
|
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: tłok komarynka
(07-11-2014 21:37:09)kw112 napisał(a): Wypełniać tłok korkiem Tam działają takie siły, że ten korek zaraz wypadnie.
Panie moderatorze, a wiesz co to siła odśrodkowa?
Od razy założycie dwa pierścienie i będzie silnik niżej kręcił. Jeden pierścień nie uszczelni odpowiednio komory spalania przy niższych partiach obrotów, dopiero wyższe partie obrotów spowodują, ze on się rozpręży na tyle aby uszczelnić. Ale wiadome, każdy pierścień żeliwny przy około 8 k rpm (zależnie od przyspieszenia tłoka, ale już nie zagłębiajmy się w przyspieszenia tłoka) przestaje uszczelniać, bo traci w tym czasie swoje wartości sprężynujące i nieważne czy będzie on jeden czy trzy. W każdym bądź razie, silnik przy tłoku o jednym pierścieniu jest nastawiony pod wyższe obroty, przy których ma wyższą sprawność, zaś dwupierścieniowy tłok daje większy moment przy nizszych partiach obrotów, ale nie blokuje wcale oddawania momentu przy wyższych partiach obrotów. Przy cylindrze 55/4 skłoniłbym się ku tłokowi z doma pierścieniami i nie zagłębiał się w temat.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
07-11-2014 23:48:36 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: tłok komarynka
(07-11-2014 23:48:36)plusminus napisał(a): (07-11-2014 21:37:09)kw112 napisał(a): Wypełniać tłok korkiem Tam działają takie siły, że ten korek zaraz wypadnie.
Panie moderatorze, a wiesz co to siła odśrodkowa?
Plusminus, przecież siła odśrodkowa występuje gdy ciało porusza się po okręgu, a nie gdy wykonuje ruch posuwisto-zwrotny. Na tłok działa siła wypadkowa i prędzej, czy później ten korek byłby wyrwany z tłoka. Nie wiem, może nie doczytałeś w tamtym poście, że chodziło o tłok.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
08-11-2014 00:06:40 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|