Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #44
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę!
Cieszę się, że pytasz Smile No to po kolei:
Tłumik jest prototypem - tą wklęsłą "łezkę" wyrysowałem na podstawie zdjęć i wymiarów od Ciebie, a następnie powoli i delikatnie wyklepałem. Jednak okazuje się, że bez podkładu (mowa o jakimś płaskim z jednej strony, a z drugiej najlepiej o kształcie wydechu - jego stożka - drewienku od wewnętrznej strony tłumika, na którym rozklepywałbym blachę) - jak delikatny i skrupulatny byś nie był - porobią się "kratery" i dołki, a powierzchnia nie będzie płaska... I o ile w każdej innej sytuacji bym to olał i wykonał choćby cynowanie - szlif i po sprawie, ale to jest wydech Smile i nawet moja łydka wie, że potrafi się nieźle nagrzać Smile
Z resztą w wątku o TS-3 pokazywałem chyba z tego jakąś relację.
Tak czy siak - albo trzeba by wykonać jakąś podkładę aby to ładnie wyklepać (myślę, że to mimo wszystko wykonalne), albo podejść do tego tak jak chciałem z początku - wyciąć tą "łezkę" i wstawić w to miejsce odpowiednio dopasowaną i zagiętą, ale płaską blachę. Tylko jak to zwykle z Rometem bywa - grubość blachy z której wykonany jest tłumik można porównać do grubości plasterków sera mierzwiowego... bez TIGa się raczej nie obędzie.
Standardowy tłumik z TJ nie da się w ogóle zamontować, nawet po ściągnięciu pokryw schowka - to wklęśnięcie jest niezbędne.
Osłona temperaturowa jest oczywiście zamiennikiem (docelowo będzie oczywiście tłoczona - z rantem), zamocowana tymczasowo (załóż - zdejmij... ehh Smile ) i także prowizorycznie zamocowana - narzynką M5 zrobiłem w odpowiednich miejscach otworki i delikatnie wkręciłem takież śruby - docelowo jednak wykonam takie same blaszki mocujące jak w oryginale, ale jeżeli komuś mniej zależy na oryginalnym rozwiązaniu, to myślę, że moja prowizorka, jeśli ją oczywiście odpowiednio odprowizorkować - albo wykonać w tych miejscach jakieś wzmocnienia i solidniej wówczas nagwintować choćby M6 (nie zapominając o uszczelnieniu!), albo na "bezczela" wsmarkać tam nakrętki - myślę, że zda to egzamin. Pamiętać należy za to, żeby ustalić odpowiedni kąt pod jakim będą docelowe szpilki, na których posadzimy osłonę, "patrzały". Żeby uniknąć sytuacji, w której zwymiarowaliśmy sobie wszystko elegancko na tłumiku, wkręcamy szpilki, a tymczasem nie można założyć osłony, bo nie pasuje rozstaw Wink
Dolny wspornik tłumika jest wygięty póki co tylko w miejscu otworu na mocowanie do osi wahacza (jak w oryginale) tak, by móc poprawnie ustalić położenie (w tym wypadku "odsunąć" go od motoroweru) wydechu. Nie wykonywałem póki co innych zagięć. Z tym biegnącym po obwodzie mocowania nie powinno być większego problemu - po prostu bez odpowiednich narzędzi się za to nie zabierałem, no i prototypowo zastosowałem grubszą blachę... Problem będzie z tym przetłoczeniem po środku - jeśli ma być jak w oryginale to trzeba to po prostu wytłoczyć i koniec. A to oznacza stworzenie matryc, ale oczywiście jest to wykonalne. No i przy tym rozwiązaniu za jednym zamachem wytłoczymy zagięcie rantu - pozostanie nam tylko zagięcie, które wywija się na tłumik i jest tam też z nim zgrzane - ja póki co do przymiaru przynitowałem mój wspornik do rantu tłumika, żeby móc łatwo dokonywać korekt położenia.
Można też oczywiście tu oszukać i przylutować odpowiednich rozmiarów blaszkę i wyprowadzić ją tak, aby udawała "wypchniętą" część przetłoczenia - wewnętrzna strona jest mało widoczna. Czego mi niestety zrobić raczej nie wolno Smile
Górny wspornik był niegdyś wspornikiem przedniego błotnika z 205-tki Smile rozciąłem go i złożyłem na zakład, aby również ten element połączyć tymczasowo nitem (korekty, przymiarki... bla bla bla), ale myślę, że docelowy będzie miał z tą konstrukcją wiele wspólnego - oczywiście nie ma wtedy mowy o żadnym łączeniu na zakład.


10-04-2020 16:49:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: 50-TS-1 prototyp - budujemy replikę! - Jorginsson - 10-04-2020 16:49:04




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 20:37:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 1386
Gaźnik k60b
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 19:14:18
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 74
Jubilacik
Ostatni post: SchwartzPeter
Dzisiaj 17:52:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 75
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 587
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12747
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32628
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15503
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 66
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Dzisiaj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 136
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Dzisiaj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 42
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
Wczoraj 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 523
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1227
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
Wczoraj 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 83
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 14:29:52
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 4528
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 12:17:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 141

Reklama