Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 577
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #1
[Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Cześć.

Postanowiłem jednak już teraz założyć ten temat (pomimo że nie mam jeszcze takiej wiedzy, jaką chciałbym mieć), ponieważ doszedłem do wniosku, że im szybciej to zrobię - tym lepiej.

Mam nadzieję, że dzięki temu ludzie będą mieli trochę większą świadomość na temat tego modelu i ograniczy to podawanie nieprawidłowych danych.

Temat będzie oczywiście aktualizowany, gdy zdobędę jakieś nowe informację. Zawiera wszystko to co na tę chwilę wiem o tym modelu.

Romet 50-TS-1 (2362) – powstał na bazie motoroweru 50-T-1 (2370), jako jego turystyczno-sportowa odmiana.
W stosunku do poprzednika (pierwszej wersji z pierwszego roku produkcji), zmieniono: kierownicę, bagażnik, kolanko, tłumik, górny wspornik tłumika, ramę, oraz oczywiście naklejki na pokrywie schowka i oznaczenie fabryczne. Inne elementy pozostały bez zmian.
Motorower został wysoce prawdopodobnie wyprodukowany tylko w serii prototypowej (kilka sztuk), informacyjnej (około 30 sztuk), oraz próbnej (około 300 sztuk), w 1974-tym i 75-tym roku.
Zaprzestano produkcji tego modelu, ze względu na brak wystarczającej ilości silników 019, dla obu motorowerów produkowanych jednocześnie.

Układ wydechowy:



1. Tłumik w tym modelu to przerobiony tłumik z pierwszych wersji 50-T-1 (chromowany, z dwoma nacięciami pod obejmę kolanka).

Przeróbka polegała na:
- spłaszczeniu tłumika od wewnętrznej strony (tak aby nie opierał się o pokrywkę schowka narzędziowego i amortyzator tylny);
- zrobieniu gwintu pod nakrętkę w miejscu obejmy kolanka (nakrętka chyba z cylindra silników dwubiegowych, jest mniejsza od tej z cylindra 019);
- dospawaniu uchwytów pod osłonę i wspornika mocującego tłumik do wahacza;
- usunięciu mocowania tłumika do dolnego wspornika ramy;
- dołożeniu przegrody tłumika na jego końcu;
- małemu przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wlotu.

2. Kolanko zostało zaprojektowane specjalnie do tego modelu – te z motorynek mają inne kąty zgięcia.

3. Osłona tłumika została później zastosowana w Romecie Pony 50-M-1.

4. Górny wspornik tłumika także nie występował w innych Rometach.

Kierownica została zapożyczona z Komara Sport.

Zdjęcia:

Tabliczka znamionowa:





Tłumik zdemontowany:







Końcowa przegroda tłumika:




Tłumik zamontowany:










Wspornik tylnego błotnika:







Oprócz tego że jest oryginalnie skrócony, posiada także mniejsze "uszy" niż bagażnik w 50-T-1 (starego typu):



Uszy bagażnika starego typu 50-T-1:



Plastikowa osłonka przewodów instalacji elektrycznej:



Pokrywa schowka narzędziowego, z zachowaną oryginalną naklejką:



Miejsce na pompkę powietrza:



Oryginalny karter silnika:



Brak dolnego wspornika tłumika:



Historia zmian:

Rocznik (prawdopodobnie) 1974-ty (wersja prototypowa, kilka sztuk):

Link do albumu: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2461097

Zmiany w tej wersji:
1. Stosowanie czarnych, plastikowych chlapaczy, zamiast gumowych;
**2. Zmiana koloru linki sprzęgła, hamulca przedniego i gazu z białej, na czarną;
3. Inna naklejka na zbiorniku paliwa.

Rocznik 1974-ty (wersja informacyjna, około 30-stu sztuk):

Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Nabijanie numerów na główce ramy;
2. Montaż tabliczek znamionowych;
**3. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie siedzeń z napisem „PREDOM ROMET” z tyłu;
**4. Zmiana typu kranika na SW-8/1 (ten jest ocynkowany):



*5. Lakierowanie osłony łańcucha także na czarno i nie lakierowanie jej pod kolor ramy;
*6. Czarno-chromowana kedra na zbiornik paliwa, zamiast szarej;
*7. Czarna koszulka izolacyjna przewodów idących do przełącznika świateł, zamiast białej;
*8. Rezygnacja z lakierowania obudów lamp przednich.

Zmiany w tej wersji: brak informacji.

Rocznik 1975-ty (wersja "pierwsza" - próbna, prawdopodobnie około 300-sztuk):

Link do albumu: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2461097

Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Zastąpienie stalowych pokryw schowka narzędziowego plastikowymi (białymi).

Stalowe pokrywy schowka (wypiaskowane):




Białe plastikowe pokrywy schowka:




2. Zmiana sposobu mocowania blachy siedzenia (w tym lekka modernizacja ramy i dołożenie zaczepów do przedniego mocowania blachy):

Z mocowania na cztery śruby od spodu:




Na mocowanie na dwie śruby z tyłu;
*3. Rezygnacja z wysoko uniesionego przedniego błotnika - zastosowanie innych nóżek górnych, dolnych, wsporników przedniego błotnika i prawdopodobnie samego błotnika (możliwe że był krótszy, płytszy i bez otworów pod chlapacz);
*4. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie chromowanych tylnych błotników oraz jego wsporników;
5. Zmiana koloru tłumika szmerów ssania (puszki gaźnika) z białej, na jasnoszarą.

Biała puszka gaźnika:





Zmiany w tej wersji:
**1. Zamienne stosowanie niżej pokazanych głowic silnika:



2. Nie lakierowanie wahacza i prawdopodobnie podnóżek kierowcy na czarno;

*3. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu.

Rocznik 1975-ty (wersja „druga” – możliwe że także próbna):

Link do albumu: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2461097

Zmiany w stosunku do poprzednich wersji:
1. Przeniesienie mocowań pompki powietrza z pod siedzenia, do miejsca przy silniku, usuwając jednocześnie plastikową osłonkę na przewody instalacji elektrycznej (w tym lekka modernizacja ramy);
2. Nie lakierowanie osłony łańcucha na czarno.

Zmiany w tej wersji:
**1. Modernizacja głowicy poprzez „ścięcie” rantów jej żeberek, oraz zmniejszenie ich wysokości;
**2. Lakierowanie na czarno jedynie nóżek górnych, oraz dolnej i górnej półki przedniego zawieszenia;
**3. Lakierowanie podnóżek kierowcy pod kolor ramy;
**4. Korek wlewu oleju z białego plastiku (pod śrubokręt).

* - Przypuszczenie co do rocznika.
** - Przypuszczenie.


Zmiany „w stosunku do poprzedniej wersji” mogły zajść także „w tej wersji" (mogę się mylić).

Istnieje też możliwość, że dany element nie pasuje rocznikowo. W fabryce mogli nie mieć odpowiedniego, więc założyli ten, który mieli.


Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.

Źródła zdjęć:
- http://www.jacomoto.pl;
- internet;
- własne materiały.

Jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia 50-TS-1 (lub ich części) i chciałby żebym je tu umieścił, piszcie.

Zapraszam do udziału w rozwijaniu tematu, pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2018 18:37:51 przez Szatek.)
23-08-2017 14:55:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 7 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
[Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Szatek - 23-08-2017 14:55:23




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - Paweł od Mińska

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
kupię silnik SH 010
Ostatni post: tommy
Dzisiaj 12:37:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 131
Regeneracja przedniego i ...
Ostatni post: Adam 12
Dzisiaj 11:33:44
» Odpowiedzi: 204
» Wyświetleń: 63875
Mała Włoszka
Ostatni post: Tomasso94
Dzisiaj 11:32:30
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 248
Romet pony motorynka
Ostatni post: wiczi
Dzisiaj 11:21:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 15
Amortyzatory 2350
Ostatni post: Adam 12
Dzisiaj 11:12:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 16
Zakup komara z silnikiem ...
Ostatni post: Suwmiarka
Dzisiaj 11:10:28
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 76
Główka ramy ma luzy
Ostatni post: Ogar333
Dzisiaj 09:04:32
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 243
Romet z Wisły - Czy da si...
Ostatni post: halcik
Dzisiaj 08:04:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 143
Ja mu w gas, a on zgas
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 08:03:21
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 219
Komar Sport
Ostatni post: greg918
Dzisiaj 02:20:05
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 887
Chart LC RoberTa
Ostatni post: gabriel0
Wczoraj 23:54:57
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 2861
Romet ogar 200 BY Patryko...
Ostatni post: Patryko350
Wczoraj 23:20:17
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 370
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:18:23
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 389
Romet Orkan 1989
Ostatni post: TomaszM-k
Wczoraj 23:04:10
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 86
Towarzysze! Obywatele! Lu...
Ostatni post: robert2006p
Wczoraj 23:00:24
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 454

Zapraszamy

Reklama