Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #163
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Co do tej sprawy z tym jednym zgubionym amortyzatorem, to dostałem w końcu - tak jak się spodziewałem - przelew tylko na 100 zł...

Ostatnia partia elementów przed:



I po chromowaniu dekoracyjnym, na podkładzie miedzi i niklu:






Kolanko zostało wcześniej wypalone z nagaru od środka palnikiem i wypłukane rozpuszczalnikiem. Próg powstały po toczeniu nóżek dolnych, został tak zeszlifowany, że jest prawie niewidoczny i niewyczuwalny pod palcem. Tłumik nie ma tym razem dziurek - w tym od 50-T-1, pojawiły się one podobno po zdjęciu starej powłoki galwanicznej. Wszystkie gwinty zostaną poprawione gwintownikami i narzynką. Wnętrze tłumika, kolanka i amortyzatorów, zostaną zabezpieczone smarem biały w sprayu.

Wszystkie elementy przed:






I po lakierowaniu:













Niebieski to F610 z palety FSO: http://fiat125p.pl/kolo.html

Według mnie, oryginalnie był L70, bo znajomy drukował te dwa kolory u fotografa i porównywał ze swoim 50-T-1 z 75-go roku w oryginalnym, niebieskim lakierze. W mojej mieszalni o dziwo nie było tego lakieru w palecie FSO, ale był F610. Dlatego oddałem tam pożyczoną od znajomego pokrywę schowka od 50-T-1 z 76-go roku, w oryginalnym niebieskim lakierze i miał dobrać identyczny lakier, jak na tej pokrywie. Bez mojej wiedzy, odebrałem już polakierowanego Rometa lakierem o kodzie F610... Według osoby która dobierała ten lakier, odcień był bardzo podobny do tego na pokrywie - w miejscu w którym był najlepiej zachowany. Powiedział też, że w tamtych latach te lakiery dostarczali dwaj producenci i możliwe że ten F610, to to samo co L70. Dodatkowo brałem też ten lakier dla tego znajomego, od którego pożyczyłem pokrywę i według Niego, lakier jest identyczny jak oryginał...

I tak, były niebieskie (nie w całości) 50-TS-1, ale było ich bardzo mało. "Żółty" lakier był oryginalnie z wyraźnym zielonym odcieniem. Porównywał mi to także ten znajomy ze zdjęciami od fotografa - ma też "żółtego" 50-T-1 z 75-go roku. To że na zdjęciach wygląda na tylko żółty, to kwestia światła. Nie chciałem lakierować na ten kolor, bo zaraz znalazłby się osoby, które twierdziły by że to nie oryginał - identycznie jak białe tarcze liczników (ale pożółkłej nie zastosuję) :F Obniżył bym sobie zapewne przez to wartość motoroweru. Poza tym, ten lakier jest według mnie już oklepany...

Szary (oprócz tłumika szmerów ssania) to akryl połączony z metalikiem - na podobieństwo oryginalnego lakieru młotkowego.

Szary z puszki gaźnika, to RAL 7042.

Czarny to RAL 2050.

Metale -> podkład epoksydowy -> szpachla (jeśli była wymagana) -> podkład epoksydowy -> podkład akrylowy-> lakier akrylowy -> naklejki (jeśli były naklejane, po wyschnięciu i zmatowieniu) -> lakier bezbarwny.

Plastiki -> matowienie/szlifowanie i polerowanie papierami ściernymi i wodnymi, oraz/lub włókniną szlifierską -> specjalny podkład zwiększający przyczepność do plastiku -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> naklejki (jeśli były naklejane, po wyschnięciu i zmatowieniu) -> lakier bezbarwny.

Numery ramy (i inne widoczne miejsca) zakleiłem taśmą, w obawie przed ich zalaniem (są bardzo płytkie) - są pokryte kadmem, więc rdza w tamtym miejscu nie powinna się pojawić - dodatkowo pokryje to miejsce smarem białym. Koło magnesowe i śruby schowka narzędziowego (metalowa część) były pokryte konwerterem rdzy. Szkła przedniej lampy jednak nie lakierowałem bezbarwnym, bo od temperatury którą tworzy żarówka, lakier mógłby się łuszczyć. Plastik tylnej lampy i odstojnik kranika, są oczywiście pokryte tylko bezbarwnym.

Zbiornik i osłonka instalacji zostały jeszcze u lakiernika. Osłonkę pomalował na szaro, a naklejki nakleił odwrotnie - znaczkiem pegaza do tyłu... Napisałem na kartce jak mają być naklejone (nawet to podkreśliłem), mówiłem, pokazywałem. Nakleił odwrotnie, pokrył bezbarwnym i jeszcze ma do mnie pretensje, że każe mu to poprawiać... Opuścił tylko 20 zł (koszt naklejek z przesyłką to 35 zł) i dodatkowo każe mi sobie sam je naklejać, bo podobno bardzo ciężko to zrobić odpowiednio (przy naklejkach od motonaklejek). Bezbarwny też podobno się prawie w ogóle na nich nie trzyma - musiał użyć zmywacza silikonowego, a lakier i tak troszkę spłynął. Na szczęście klar kupuje sam i nie bierze więcej za poprawki. Ogólnie, elementy są polakierowane dobrze, ale mogłoby być lepiej - ocena 4/6.

Aktualnie, na razie kompletuje wszystkie elementy do złożenia i będę zlecał ostatnie prace przez osoby trzecie na moich częściach - potem dopiero składanie.

Chwilowo tyle, pozdro Wink
21-12-2018 19:37:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 21-12-2018 19:37:51




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 20:49:49
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1057
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 13:07:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 244
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 12:03:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 41
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
Dzisiaj 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 241
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 51
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
Wczoraj 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 771
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:33:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 57
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22891
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1884
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
15-05-2024 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 199
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
15-05-2024 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1329
Jaguar Special ?
Ostatni post: Kotdachowiec
15-05-2024 11:19:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5793
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
14-05-2024 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 234
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
14-05-2024 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
14-05-2024 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 265

Reklama