Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Demontaż korby
Autor Wiadomość
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,579
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Demontaż korby
Jeśli zamierzasz rozbierać całość na części pierwsze (bo np. prawa korba ma luz) to skorzystaj z tego, że całość siedzi w ramie i wybij też tamten klin, bo potem będzie ciężej. Żeby wyjąć oś musisz zdjąć lewą korbę. Żeby to zrobić w korbie nie może być klina*. Piszesz, że nie masz kawałka z gwintem, więc znajdź coś, żeby wybić go z korby (np. kawałek pręta). Musi to być wystarczająco grube, żeby się nie zgięło, ale na tyle cienkie, żeby dało radę wejść w otwór na klin. Skoro trzymał się bez nakrętki to znaczy, że będzie siedział mocno. Żeby wyszedł bez naparzania w niego wielkim młotem wystarczy go nawiercić od strony, w którą się uderza młotkiem (nie po tej, po której był kiedyś gwint).
Jak już zdejmiesz korbę to zostaną ci jeszcze nakrętki na osi. Pamiętaj, że one są "odwrotne" niż normalnie, czyli zakręcasz je w lewo a odkręcasz w prawo. żeby ich nie zniszczyć użyj do ich odkręcenia klucza typu żabka (przy okazji jest o wiele wygodniej niż z młotkiem i śrubokrętem/przecinakiem). Przy rozkręcaniu zwróć uwagę na to, czy pomiędzy cienką nakrętką a aluminiową blaszką założona jest podkładka z ząbkiem wewnątrz.
Klin powinieneś dostać w każdym szanującym się sklepie rowerowym. Warto wspomnieć o tym, że są ich różne rozmiary (średnice). Do Rometów, jak i większości innych rowerów, zwykle idą 9,5.

*Rada na przyszłość: Większości klinów nie jest trudno wybić, ale dobrze robić to tak, żeby nie uszkodzić gwintu na nim, bo wtedy często można go używać dalej. W tym celu odkręć nakrętkę i zdejmij wszystkie podkładki, jakie są założone. Potem nakręć nakrętkę tak, żeby była wkręcona jak na zdjęciu:


Jak już będziesz wszystko składał to do wbijania klina korby ustaw tak, jak na poniższym zdjęciu. Dzięki temu nie będą ci się haczyć spodnie o klin podczas jazdy.

Klin włożony od góry, nakrętka na dole. Dobrze się zapamiętuje: Korba do przodu-wbijamy klin.

PS: Koledze pewnie chodzi o śrubkę wkręcaną w klin. Nie ma czegoś takiego. Część klinująca i część z gwintem są jednością. Zresztą wszystko wyjaśnia pierwsze zdjęcie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2015 01:20:31 przez Dawdzio.)
30-11-2015 01:17:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Demontaż korby - kujawerson10 - 29-11-2015, 23:15:24
RE: Demontaż korby - Pitersen - 29-11-2015, 23:30:32
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:02:06
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:13:42
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:25:37
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:28:46
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:39:05
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:43:38
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:50:53
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:52:23
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 30-11-2015 01:17:59
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 20:43:57
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 30-11-2015, 21:17:54
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 21:45:21
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 30-11-2015, 23:28:15
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 23:50:08
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 01-12-2015, 00:09:35
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 01-12-2015, 00:35:38
RE: Demontaż korby - Paweł13 - 01-12-2015, 00:45:29
RE: Demontaż korby - Zweitakter - 01-12-2015, 01:11:21




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
Dzisiaj 13:22:50
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1562
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
Dzisiaj 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 79
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 57
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:29:13
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 182
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: KacperZawidzki
Wczoraj 18:18:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48
Linka gazu - długość
Ostatni post: maciek4373
Wczoraj 16:14:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 2312
Mój kochany Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 22:12:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Katalog części zamienych ...
Ostatni post: przemekprzybysz52
12-05-2024 21:23:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 13093
Witam wszystkich
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 20:17:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 67
Romet ogar 200 brak mocy
Ostatni post: pro_siaty
12-05-2024 19:33:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 75
Tuleje rozporowe pomiędzy...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
12-05-2024 17:53:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 93
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 110
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 304
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 380

Reklama