Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik 023 Motorynka Malo mocy nagrzana
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Silnik 023 Motorynka Malo mocy nagrzana
(03-08-2023 19:02:48)tomangelo napisał(a):  
(03-08-2023 17:49:59)Maka_91 napisał(a):  1:20 mieszanka dla wsk a 1:16 na docieranie. Zrobiłbyś np coś takiego teraz? Taki prosty przykład.

A to co się tu zdezaktualizowało? Bo o ile rozumiem dziś można stosować 1:50 w silnikach, które mają jednak inną konstrukcje (łożyska zamiast tulei ślizgowych). W starych konstrukcjach nadal trzeba robić bogatszą mieszankę, by nie zatrzeć tulejek.
Gdzie tak napisałem? Właśnie to mam na myśli, że teraz głównie masz np. igielki w tym miejscu to i smarowanie jest do tego dostosowane w postaci uboższej w oliwę mieszanki. Rozwiązanie techniczne ale i parametry oleju też tutaj akurat mają znaczenie. Stąd śmiało możesz wlać 1:30 a nie 1:20 nie zmieniając tulejki na igly.
Wystarczy pooglądac stare instrukcje do rometow czy wuesek. W tych naprawdę starszych np z lat 60 70 mieszanki podają bogatsze. Wsk 1:20 przykładowo. A w tych już późniejszych 1:25, 1:30. Dla rometa też taki przypadek widziałem, że było 1:25 a w innej 1:30.
Ale o czym tu mowa, to były inne czasy. Nawet inaczej sworznie pasowali. Na mega wcisk. Teraz się daje plywajaco również w tłoku. A oleje? Taki lux który zalecali w instrukcji? To nawet nie jest okej do dwusuwowych silników. Z paliwem się nie chciał mieszać. A teraz? Wlewasz i sam się rozpuszcza a wtedy machanie baniakiem było. Nie było materiału to i zalecali takie manewry jak wymiana samych pierścieni.
Można to zrobić, czemu nie. I będzie to jeździć. Trochę jeszcse pochodzi. A za komuny to było dość istotne. To czasu y determinowały kulturę techniczną. Wpływały bardzo mocno na nią. I do dzisiaj ta mentalność jest w ludziach. Jak tu przyoszczędzić, jak tu zakombinować.
Kiedy można to można j to jest fajna ludzka cechą. Ale nie do przesady i w każdym przypadku.
Słuchaj, pomysl logicznie na przykładzie rometa czy takiej wueski.
Żeby wymienić pierścienie musisz rozebrać górę. To jak masz to wszytko na wierzchu tj co ci szkodzi już nawet cały komplet tłoka włożyć przy założeniu że tuleja faktycznie jest dobra. Tego też bym nie zrobić ale jak już chcesz. To ile to kosztuje dołożyć ten tłok? 50 złoty żałować?
To w przypadku rometa sytuacja.
A przy czym nowszym czymś? Szkoda sprzętu psuć po prostu. Bo tak romet to jeszcze jakoś na wyrost mozna to przełknąć
PS
A tulejki to się zacierają bo tak są pasowane przez fachowców. To rozwiązanie jest dobrevi tanie. Dość prymitywne ale wytrzymałe. Z tym że, to nie wybacza błędów w pasowaniu. Musi być idealnie wyosiowane, obrobione i spasowanie ze sworznienm tak żeby to mogło współpracować
Jak dowalisz pasowanie ciasno to zawsze to się zatrze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2023 21:08:52 przez Maka_91.)
03-08-2023 20:54:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Silnik 023 Motorynka Malo mocy nagrzana - Maka_91 - 03-08-2023 20:54:42




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Magistrowy Ogar 205
Ostatni post: magister105
Wczoraj 23:54:59
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 7062
F610 - RAL5....?
Ostatni post: nostra
Wczoraj 21:58:43
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Blotniki do Salto
Ostatni post: krisb120
Wczoraj 17:29:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Romet ogar 205 - nie zapa...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 08:46:07
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 496
Komar nadal nie współprac...
Ostatni post: romek
16-06-2024 15:30:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 142
prosba o pomoc jakie to w...
Ostatni post: tatko
16-06-2024 10:10:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 258
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
15-06-2024 20:07:16
» Odpowiedzi: 119
» Wyświetleń: 16559
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: Wyrwymiech
15-06-2024 16:54:17
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 739
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
15-06-2024 09:40:47
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1541
GM12F
Ostatni post: Dawdzio
13-06-2024 19:06:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Sposób na sprawdzenie CEP...
Ostatni post: wazniak96
12-06-2024 16:28:22
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 15275
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-06-2024 23:45:38
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1703
Sprzedam Komara 2351
Ostatni post: Wicher Krzysztof
10-06-2024 21:01:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 148
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: tramwajarz
10-06-2024 20:29:26
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 1772
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
07-06-2024 12:37:44
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 2880

Reklama