Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #188
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Wierz mi, nie warto męczyć się z 6V instalacją, no chyba, że chcesz mieć 100% oryginał. 6V to tylko problem z żarówkami, bo nie wszędzie kupisz od ręki, a jak dostaniesz, to niekoniecznie dobrej jakości, większe straty na przewodach, ponieważ przy niższym napięciu, do zasilenia np żarówki 25W potrzeba dwa razy większego natężenia prądu niż przy instalacji 12V. Przerabiałem już ten temat lata temu i obecnie nie widzę kompletnie żadnej korzyści z posiadania instalacji 6V poza tym, że wtedy mamy oryginał.

Moim zdaniem warto podjąć się przeróbki na 12V. Proste rozwiązanie na 4 cewkach ładujących + jedna niskonapięciowa zasilająca transformatorek i masz takie korzyści:
- instalacja 12V - żarówki do wyboru, do koloru; poza tym dostępność na każdej stacji, w każdym motoryzacyjnym itp;
- możliwość zamontowania światła h4 55W. Wtedy już jest bajka, ładujesz żarówkę dobrego producenta i masz taki palnik z przodu w porównaniu do oryginału, że aż chce się jeździć nocą.
- akumulatory 12V dostępne od ręki jakie chcesz;
- znacznie niższe straty prądu w instalacji;
- ogólna dostępność akcesoriów, regulatorów napięcia, przerywaczy kierunkowskazów itd. Wpadniesz na pomysł - przydała by się np ładowarka do telefonu. Montujesz gniazdo zapalniczki np w schowku i jazda, już telefonik się ładuje, a samą ładowarkę dostaniesz w każdym sklepie z takimi urządzeniami;
- lampę przednią można przerobić tak, że nikt się nie przyczepi, przynajmniej nie znam przypadku. Kupujesz reflektor polskiej firmy Wessem z homologacją, ładujesz w oryginalną obudowę lampy Charta i wygląda jakby tak wyjechało z fabryki.
- żadnych niepotrzebnych kombinacji z ledami, a jeśli nawet, to kupujesz gotowce na 12V
- brak awaryjnej cewki zasilającej moduł zapłonowy. Za to może być wstawiona w jej miejsce oryginalna cewka 6V, transformatorek 500ma 6-9V/230V i masz niezawodne zasilanie modułu.

Ja po przeróbce swojej prądnicy i instalacji na 12V zapomniałem na dobre kilka lat co to znaczy problem z ładowaniem, zapłonem, słabym swiatłem, no po prostu brak wad. No może jedna - trzeba zainwestować w przeróbkę, ale korzyści są na prawdę warte takiej zabawy.

Podczas remontu mojego Charta w tym roku będę krok po kroku dokumentował wszystko, po czym chcę na stronie chart210.pl, która leży martwa od kilku lat zrobić raz a porządnie serię poradników odnośnie elektryki itd jak sobie to zrobić wg mnie najlepiej, żeby było prosto i niezawodnie. Mój Chart wygląda teraz jak 7 nieszczęść, ale swoje przejeździł przez te lata, silnik od strony przedniego koła ma wżery na karterach przez sól drogową, bo jeździłem, nim nie jedną zimę i co było w tym najlepsze. On zawsze palił, jechał, mimo tego, że początkowo zamarzały hamulce i trzeba było je rozruszać żeby dało się hamować, ale.. palił, jechał, wszystko świeciło. Nawet jak mi aku padło ze starości, to zapłon i elektryka była skonstruowana tak, że miałem światła, aku się ładowało i silnik palił.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2018 22:41:08 przez BigSoft.)
06-07-2018 22:37:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft - BigSoft - 06-07-2018 22:37:15




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czy to ulep
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 08:27:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 22
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 106
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 138
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Wczoraj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 84
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 161
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 152
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1440
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
22-05-2024 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 615
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12808
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32741
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15526
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
22-05-2024 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 191
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
22-05-2024 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 577
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1261

Reklama