Chart by Janusz94
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart by Janusz94
Tak sobie właśnie myślę o jednej, ważnej rzeczy. Gdzie my tu mamy nabiegunniki? Pomysł z pierścieniem stalowym nie wydaje się wcale głupi, wręcz przeciwnie. Janusz - spróbuj, to może być też przyczyna tak niskiej sprawności.
Każda prądnica przecież musi mieć zamontowane nabiegunniki na magnesach. Weźmy przykład - magneto Charta (może być i Simsona, komarka, innego moto itd).
Jak widać, każdy magnes ma blaszkę o takich wymiarach jak on sam. Ważną kwestią jest to - jak powinien taki nabiegunnik wyglądać. Otóż najlepszy byłby z blachy krzemowej, ale podobno trudno ją dostać (i nie wiem jak z trwałością mechaniczną). Stosować można więc z powodzeniem blachę stalową. Rozmiar nabiegunnika powinien być taki, aby obejmował całą, jedną cewkę.
Nie do końca mam pewność jak to jest zrobione w kołach magnesowych zamkniętych. Mam na myśli takie coś:
Widzimy tu magneto zamknięte, gdzie nie są widoczne magnesy. Są one ukryte pod blachą tak jak tutaj:
Wychodzi więc na to, że ta blacha pełni też rolę wspólnego nabiegunnika. Trochę poczytałem o tym w sieci i podobno tak robią producenci motocykli. Nie znalazłem jednak dokładniejszch informacji jak to działa. Magnesy muszą być umieszczone naprzemiennie, ponieważ indukcja następuje w momencie, gdy dwa magnesy ułożone względem cewki przeciwnymi biegunami (czyli jeden N, drugi S w danym momencie) przebiegają nad bokiem cewki.
Swoją drogą - ciekawe jak to jest w wirniku jawki. Rozbierał go ktoś kiedyś? Teoretycznie to co widzimy na zewnątrz, powinno być nabiegunnikiem, a sam magnes powinien znajdować się pod nim, zalany w aluminium.
citroen-XM.pl
|
|
31-12-2014 21:01:19 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart by Janusz94 - BigSoft - 31-12-2014 21:01:19
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|