Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Modernizacja Jubilata
|
Autor |
Wiadomość |
wnusiu94
Moderator Działu Rowerowego
Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Modernizacja Jubilata
(01-04-2014 16:23:34)Xibir napisał(a): 1. przedni hamulec tarczowy mechaniczny
(czyli również wymiana przedniego widelca najlepiej na sztywny)
Pewnie zapytacie po co mi tarczówka, odpowiedź jest prosta - podczas deszczu omal co nie rozjechałem kilku ludzi który włazili na czerwonym na jezdnię a jak pewnie już wiecie klasyczne szczękowe w czasie deszczu hamują... przepraszam, wogóle nie hamują.
Po pierwsze. Po mieście podróżuje się z niską prędkością, tak aby w razie czego wyhamować. Po drugie - w deszczu korzysta się przede wszystkim z torpeda, a nie hamulca szczękowego.
(01-04-2014 16:23:34)Xibir napisał(a): 2. wymiana korby i supportu na nowszą generację
(mam dość wymiany korby co pół roku i dokręcania klina co 10-20km)
Po pierwsze naucz się prawidłowej eksploatacji roweru i tajnik jego serwisowania. Być może korba jest po prostu wyrobiona i nie ma siły, by działało to poprawnie?
(01-04-2014 16:23:34)Xibir napisał(a): 3. wymiana kół na aluminiowe
Są na allegro. Tak, drogie.
(01-04-2014 16:23:34)Xibir napisał(a): Pierwszy poważny problem dotyczy hamulca tarczowego. Byłem w 3 serwisach - pierwszy twierdzi że to niemożliwe, drugi że nieopłacalne a w trzecim po prostu mnie wyśmiali. Pytanie brzmi - czy da radę to zrobić?
Wcale im się nie dziwię. To, że Cię wyśmiali akurat było chamskie.
(01-04-2014 16:23:34)Xibir napisał(a): Wiem że wymaga to wymiany przedniego widelca, jednak trochę obawiam się działać samemu w tym kierunku ze względu na brak wiedzy o sterach.
Stery nie mają jakiejś skomplikowanej budowy. Z kompletem niezbędnych narzędzi, do wszystkiego dojdziesz sam.
(01-04-2014 16:23:34)Xibir napisał(a): Szukałem sztywnego przedniego widelca z możliwością montażu tarczówek, niestety nie znalazłem.
Widocznie słabo szukałeś.
(01-04-2014 16:23:34)Xibir napisał(a): Facet z serwisu powiedział, że rower z przodu podniesie się o kilka cm z przodu jeżeli zamontuję widelec z amortyzatorami. Czy jest wtedy możliwość "podniesienia tyłu"?
Nie wyobrażam sobie tego w składaku.
(01-04-2014 16:23:34)Xibir napisał(a): Drugi problem wiąże się z suportem. Chciałbym wstawić tam coś nowszej generacji. Pytanie - miski starego supportu są wkręcane czy wciskane pod prasą?
Nawet nie wciskane, bez problemu wbijesz je młotkiem.
(01-04-2014 16:23:34)Xibir napisał(a): No i następne - czy wymiana na coś nowszego jest możliwa?
Wszystko jest możliwe. "Coś nowszego" to niestety nie jest zbyt precyzyjne określenie na Twoje zamiary. Konkrety Panie, konkrety.
(01-04-2014 16:23:34)Xibir napisał(a): Uprzedzam pytania - nie zmieniam roweru na górala bo nie chcę.
A co to? Na świecie istnieją tylko 2 rodzaje rowerów - góral i składak?
Według mnie taka modernizacja jest kompletnie bezsensowna, w dodatku nie wiadomo jak zachowa się rama ze składaka z podniesionym przodem. Po kilku porządnych krawężnikach może się wykrzywić, względnie złamać. Koszt takiej operacji będzie astronomiczny (w porównaniu do wartości roweru), w dodatku masę czasu może Ci zająć znalezienie odpowiednich części. Daj sobie spokój.
Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
|
|
01-04-2014 17:36:58 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Modernizacja Jubilata - wnusiu94 - 01-04-2014 17:36:58
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|