Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Inny] Moc silników
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Moc silników
Przypominam, że temat dotyczy pytania:
Apo34 napisał(a):Który z silników stosowanych w polskich motorowerach był najmocniejszy? Tylko nie chodzi mi o moc w KM albo kW tylko według waszych odczuć koledzy.
maziak1970 napisał(a):Ja bym na twoim miejscu wybrał 027 ja jeżdżę w pojedynkę,więc mi starcza ekonomiczny 023 i prosty w budowie z tym,że ja mam zapłon elektroniczny i dyfuzor według sałka mam jeszcze gaźnik simsona z króćcem pod rometa i filtrem,ale ściągnąłem i jeżdżę na gm13f i cylindrze od 019.Jeśli już tak na poważnie chcesz się bawić w moc to polecam Simsona ekonomiczny to on nie jest,ale ma moc i tendencje do przeróbek.
Fajnie, ale co to ma do tematu? Co ma silnik po tuningu wspólnego z pytaniem autora? Po tuningu to każdy silnik będzie zamiatał seryjne wersje więc o co chodzi, po co ten spam nie na temat?! Jeszcze Simson. No k..urczę, może przypomnę pytanie:
Apo34 napisał(a):Który z silników stosowanych w POLSKICH motorowerach był najmocniejszy?
maziak1970 napisał(a):Simson nie ma seryjnie 110,a jakoś James zrobił 110
Tak to możemy się przegadywać bez końca. Zobacz co hohowski wyprawia z 027. Zobacz co niektórzy mają pomontowane w tych silnikach, choćby kw112 itd. Więc nie dość, że wyjeżdżasz z tuningiem, co jest niedorzeczne w tym temacie, to jeszcze z Simsonem... Od kiedy silniki simsona były seryjnie montowane w Rometach? Pytam poraz kolejny - co to ma wspólnego z powyższym, pytaniem jakie zadał autor?!
Na koniec znów przypomnę, że autor pytał o najmocniejsze silniki montowane w polskich motorowerach. Więc zaznaczam, że każdy następny post nie na temat, każdy wspominający o Simsonie czy innym motorowerze NIE POLSKIM będzie hojnie nagrodzony.
Teraz do autora:
Z silników montowanych w polskich motorowerach zdecydowanie najmocniejszy jest czeski Jawa 223 (to, że w Romecie montowano seryjnie silniki Jawy, nie oznacza, że sam motorower przestał być polskiej produkcji) i Dezamet 027.
Miałem Ogara 200 (odblokowany), teraz mam Jawę 50 (odblokowana, wspominam o niej, bo ma ten sam silnik co Ogar 200) i Charta. Oba silniki jeżeli są w dobrym stanie technicznym - są całkiem niezłe. Jawa 223 jest trochę mocniejsza od 027 i mam wrażenie, że lepiej przyspiesza. W większości przypadków rozpędzi się do większej prędkości niż 027 w Charcie. Ogar 200 rozpędzał mi się do 65km/h przy czym obecny Chart do 55km/h. Nie wiem jaka jest przyczyna, bo poprzedni Chart na fabrycznym cylindrze (tyle, że po 4 szlifie i co ciekawe z odbitym pierścieniem na tulei, więc gładź idealna nie była, wręcz przeciwnie) jechał mi 65-70km/h bez problemu i ogólnie był bardzo mocny. Do dzisiaj nie wiem w czym tkwi szczegół, bo jednak 55km/h a 70 to jest bardzo duża różnica.
Także 223 i 027 - są najmocniejsze na papierze i w faktycznej eksploatacji też.
PS. Jeździłem też z 023 na pokładzie i powiem tyle... nie ma w ogóle co porównywać osiągów silnika 023 z 027 czy 223. To jest bez sensu, inna półka. Co do skomplikowania silników... 023 może i jest banalny w konstrukcji, ale szczerze nie wiem co trudniejszego jest w 027. Prędzej przy silniku 223 można się pomylić choćby przy montowaniu zębatek drugiego biegu (można je zamienić ze sobą) i ogólnie ma więcej drobnicy.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2014 11:53:08 przez BigSoft.)
|
|
01-03-2014 10:23:24 |
|
2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post:2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post.
Apo34 (03-01-2014), kokosek (03-01-2014)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Moc silników - BigSoft - 01-03-2014 10:23:24
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|