Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
przewijanie cewek b bigsoft
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #16
RE: przewijanie cewek b bigsoft
Odświeżę, bo nie bywałem długi czas na forum, a zostałem wywołany do tablicy.. Tongue

Wersja 120W to był... eksperyment. Udany, ale posiadał wady, a jedną z nich była nie opłacalność takiej przeróbki. Powstał tylko jeden egzemplarz i pracował w moim Charcie przez jakieś 6 lat aż do wczoraj, bo uwaliłem cewkę przez przypadek. Układ był na tyle mocny, że po odpaleniu mając rozładowany akumulator, potrafił zasilić całą elektrykę, czyli u mnie również żarówkę H4 55/60W w przednim reflektorze, łącznie z kierunkowskazami i doładować akumulator. Oczywiście wszystko zależało od czasu jazdy. Nie było opcji, żeby w sytuacji rozładowanego akumulatora nie mieć sprawnego oświetlenia i... to było piękne. Na tym koniec zalet.

Wady:
- konieczność zbudowania nowego układu wyzwalającego iskrę na zewnątrz magneta (u mnie chiński impulsator);
- przerobić magneto tak, aby z zewnętrznej strony wyzwalało iskrę (u mnie mały magnes neodymowy wklejony w wyfrezowany rowek w magnecie + blaszka od góry jako zabezpieczenie) - tutaj pojawia się problem z wyważeniem takiego magneta. Brak wyważenia = szybkie zużycie łożysk na wale + wzmożone wibracje silnika + rozwalone gniazda w karterach na łożyska...
- trzeba rozwiercić oryginalne nity trzymające rdzeń (blaszki) prądnicy i obrócić całe "słoneczko". Do tego wiercenie 3 nowych otworów w podstawie prądnicy na nowe nity (ja dałem śruby);
- wszystkie 6 cewek do przewinięcia i to w taki sposób aby zmieściły się obok siebie co wcale nie jest takie proste, trzeba odpowiednio nawijać każdą z nich i pilnować, aby na każdej była taka sama ilość zwojów;
- zasilanie modułu zapłonowego przez transformator z cewek oznacza problem z regulacją prądu ładowania. Standardowe regulatory równoległe (czyli najpopularniejsze) odpadają, ponieważ silnik będzie gubił zapłony; rozwiązanie tego problemu - przetwornica napięcia z akumulatora 12V do 200-300V, a co za tym idzie zwiększenie awaryjności i w przypadku rozładowanego akumulatora zonk - silnik nie odpali.

Ta ostatnia wada to chyba najpoważniejsza, nigdy tego nie doprowadziłem do ideału, bo mi się z czasem odechciało, a druga sprawa koszta jakie poniosłem przy tych wszystkich testach były niewspółmierne do korzyści jaką była tylko tak wysoka moc. Z doświadczenia wiem, że wystarczy 70-90W, a to można uzyskać przy 4/5 cewkach. Do tego raz na jakiś czas doładować prostownikiem akumulator w garażu jak robimy krótkie trasy i jest spokój.

Wszystko powyższe dotyczy rozwiązania takiego jak u mnie, czyli cała instalacja zasilana z akumulatora łącznie z przednim reflektorem.

Obiecałem już gdzieś w innym temacie albo PW, że robię remont swojego Charta i przy okazji powstanie poradnik uniwersalny co i jak przerobić, aby było to dobrze zrobione i bez zbędnych komplikacji.

citroen-XM.pl
16-07-2018 01:17:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 1842
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
Dzisiaj 01:53:15
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 144
Finanse forum
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 01:30:47
» Odpowiedzi: 103
» Wyświetleń: 46667
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
Dzisiaj 01:02:39
» Odpowiedzi: 59
» Wyświetleń: 51671
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 00:01:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 23:59:15
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Przecięty dowód komar
Ostatni post: skiczek
Wczoraj 18:48:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 92
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2595
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
Wczoraj 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 55
nwm co napisać
Ostatni post: Bob_Harley
12-12-2025 20:02:12
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 146
siema wszystkim
Ostatni post: galkahalka
12-12-2025 16:38:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 95
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: siwy1958
12-12-2025 10:59:05
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 1007
Romet Jaguar?
Ostatni post: tramwajarz
11-12-2025 22:03:15
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 968
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: joozek
11-12-2025 00:14:30
» Odpowiedzi: 167
» Wyświetleń: 64744
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
09-12-2025 22:32:00
» Odpowiedzi: 303
» Wyświetleń: 39801

Reklama