Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
tłok komarynka
Autor Wiadomość
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
tłok komarynka
Siema mam pytanie dotyczące tłoka motorynki
W simsonach ludzie tuningują tłoki np. na 1 pierścień gruby czy w motorynce sprawdziło by się to przy cylku 60/4?
06-11-2014 23:33:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,021
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: tłok komarynka
Czemu nie, 1p zmniejsza tarcie.

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
06-11-2014 23:40:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: tłok komarynka
wypowie się jeszcze ktoś na ten temat?
07-11-2014 19:01:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: tłok komarynka
Szukaj tłoka od S50 tudzież duo, hondy dio też są ok

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
07-11-2014 19:31:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: tłok komarynka
ale ja się pytam czy 1 pierścień zamiast dwóch się zda i czy poprawi osiągi? Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2014 19:38:31 przez fuler15.)
07-11-2014 19:36:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: tłok komarynka
Do 60/4 nie zakładałbym tłoczka z jednym ringiem. Lepiej założyć tłok z dwoma cienkimi.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
07-11-2014 19:38:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartek Offline
Emerytowany Moderatroll


Liczba postów: 2,930
Imię: Bartek
Skąd: Jarosław
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: tłok komarynka
przerabiasz cyl ? czyli dajesz do szlifu swój czy kupujesz ten niby 60cm z almotu ?
07-11-2014 19:38:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: tłok komarynka
mam kupiony 60 ccm (55) i wysyłąm do poprawy kanałów i przeróbka 60/4 i zastanawiam się cyz nie walnąć też jednego pierścienia Big Grin a czemu żle by było z 1?
07-11-2014 19:45:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Brzoz3k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: tłok komarynka
Wczoraj rozmawiałem ze znajomym, który kiedyś kiedyś bawił się w tuning polskich silników. Z jednej strony trochę bajkopisarz, ale z drugiej, może i trochę racji miał. Mówił, że tłok wypełniał zawsze korkiem, zalewał czymś lekkim, planował głowicę, etc. Najciekawsza historia jest z korkiem, niby zmniejsza się szkodliwa pojemność skrzyni korbowej, ale czy to ma sens?
07-11-2014 20:18:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: tłok komarynka
a wypowiesz się Brzoz3k na temat tego pierścienia? Smile
07-11-2014 20:22:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Brzoz3k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: tłok komarynka
Nie, bo jakoś nie jestem szczególnie nastawiony na tuning. Wolę słabego Ogara, ale bezawaryjnego, niż wysilonego i szybko padającego Smile. Takie moje zdanie. Z pierścieniami nie eksperymentowałem, ale sprawdzony motyw to ten tłok z hondy. Do tego wylicz i zrób dobry wydech to powinno zapierdzielać.
Jak dla mnie w silnikach 023, s38 brakuje tego 3 biegu. Zawsze będzie brakowało prędkości, no może będzie trochę mocniejszy na starcie i pod obciążeniem, ale to jednak za mało. Jeśli uzyskasz większą moc, to zmień zębatki, tak żeby prędkość była wyższa. Wg mnie to co dłubiesz przy silniku zrekompensuje straty na mocy przy zmianie zębatek, ale za to odrobinę zwiększysz prędkość. Mogę się mylić, bo nie wiem jaki jest przyrost mocy i nie mam danych, które pozwolą na obliczenie tego co napisałem. Dlatego też tuning tego silnika nie jest na tyle skuteczny, żeby tracić na niego czas. Druga sprawa to uzyskanie odpowiedniej mocy. Ciężko zrobić tu jakiekolwiek założenia i opisać liczbowo przyrosty. W sumie nie słyszałem o sprawdzaniu mocy komara/ ogara i innych na hamowni.

Się rozpisałem, ale najważniejsze: skrzynia jest jednak mało trwała. Będziesz ukręcał choinkę, wałek zdawczy itd. To zbyt delikatna konstrukcja dla takich zabiegów. Osobiście dostałbym pierdolca, gdybym po kilku przejażdżkach musiał rozpoławiać silnik, bo skrzynia padła. Ok, naprawianie tych piździków sprawia mi dużo przyjemności, ale częste remonty mimo tego, że proste zniechęciłyby mnie do zabawy. Jak chcę mocniejsze moto, to kupuje mocniejsze moto, a moje zabawki idą na strych czy do drugiego garażu pod koc i czekają, aż zachce mi się polansować Rometem :>.

PS: Kurde, mam rozwiązanie. Głupie i wiejskie, ale czemu nie? Gdyby się zastosowało coś w rodzaju przerzutki i dołożyło jeszcze ze dwie zębatki na tylne koło? Rozwiązanie typowo rowerowe, ale wtedy można byłoby sprawniej przekazywać napęd i rozwiązywałoby to problem tych 2 biegów.
Tylko gdzie urok takiej jazdy :/.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2014 21:05:51 przez Brzoz3k.)
07-11-2014 21:01:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: tłok komarynka
hahaha Big Grin doebałęś z tymi przerzutkami Tongue ale dzięki za wypowiedz Smile
07-11-2014 21:12:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Brzoz3k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: tłok komarynka
No wiem, że doebałem, ale to wieśniackie rozwiązanie rozwiązuje częściowo problem przełożeń.
07-11-2014 21:16:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: tłok komarynka
niby tak Smile czyli nie polecasz tego pierścienia?
07-11-2014 21:24:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: tłok komarynka
(07-11-2014 20:18:51)Brzoz3k napisał(a):  Wczoraj rozmawiałem ze znajomym, który kiedyś kiedyś bawił się w tuning polskich silników. Z jednej strony trochę bajkopisarz, ale z drugiej, może i trochę racji miał. Mówił, że tłok wypełniał zawsze korkiem, zalewał czymś lekkim, planował głowicę, etc. Najciekawsza historia jest z korkiem, niby zmniejsza się szkodliwa pojemność skrzyni korbowej, ale czy to ma sens?

Hahahhaha padłem jak to zobaczyłem. Korkiem nie wypełnia się tłoka tylko wał korbowy żeby zmniejszyć pojemność szkodliwą skrzyni korbowej.

07-11-2014 21:31:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dezamet 023 lewe powietrz...
Ostatni post: skinder
30-10-2024 20:14:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 926
naklejki do zenita
Ostatni post: składakowcy
30-10-2024 19:58:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 148
problem z luzem ogar 205
Ostatni post: Maciejusz
30-10-2024 17:24:18
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 214
[K] Ogar 205 Wałek zdawcz...
Ostatni post: zmd-52
29-10-2024 21:18:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 255
Komar przerywa nie chce z...
Ostatni post: Dawdzio
29-10-2024 00:35:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 99
Komar 017 gaśnie na rozgr...
Ostatni post: Kacperek
28-10-2024 22:44:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 413
Pedały rowerowe
Ostatni post: usertm
28-10-2024 21:53:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 319
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: romek
28-10-2024 07:15:36
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1581
Części zamienne 210
Ostatni post: elmer
27-10-2024 23:47:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 146
Ogarkowe wojaże
Ostatni post: Bob_Harley
27-10-2024 21:22:54
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 9589
Nowy zakup Ogar 200
Ostatni post: Norweski Zomowiec
26-10-2024 11:48:03
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 222
Romet 200 - kupiłem
Ostatni post: mkzibi
25-10-2024 22:29:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 452
Problem z s38
Ostatni post: elmer
24-10-2024 11:00:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Osłony lag 23mm Romet Kad...
Ostatni post: joozek
23-10-2024 22:00:08
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 682
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-10-2024 17:29:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 8405

Reklama