Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
|
Autor |
Wiadomość |
Glanc
Nowy
Liczba postów: 31
Imię: Glanc
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
Witam serdecznie.
Zabrałem się za stawianie na nogi Rometa z silnikiem 019, który stał ostatnie 20 lat u babci w komórce. Motorek jeździ dobrze, ale trapi go kilka problemów.
1. Pierwszym problemem jest to, że wypluwa olej przez łączenie głowicy z kolankiem wydechu(brakuje mi uszczelki w tym miejscu). Słyszałem, że jest to związane z uszkodzonymi pierścieniami tłoka, które przepuszczają olej, ale z tłumika nie kopci za bardzo. Ogólnie, to po całym kolanku, po każdej jeździe, obficie kapie czarny olej z nagarem, a nie mam ochoty uzupełniać olej co 10 przejażdżek bo poprzednia porcja "wyparowuje". Chciałbym się dowiedzieć, czy faktycznie mam kupić nowe pierścienie, jak tak to jakie do silnika 019.
2. Drugim problemem jest to, że motorek jadąc pod górkę na 1 biegu i chyba czasem na 3 na niskich obrotach zalewa się mieszanką tak soczyście, że gaśnie, a paliwo cieknie po gaźniku. Problemu nie ma przy regularnej jeździe z porządną prędkością. Domyślam się, że trzeba wyregulować gaźnik i dać silnikowi trochę mniej paliwa, ale nie bardzo wiem jak to dobrze zrobić.
3. Trzeci problem to brak śruby w lewej stronie silnika, tej pomiędzy kopką do odpalania, a biegami. Silnik mimo to działa dobrze. Zastanawiam się, czy ktoś z rodziny dawno dawno temu nie wykonał jakiejś przeróbki i nie wkręcił jej pod pokrywą. Jeśli ta śruba jest niezbędna to gdzie mogę ją kupić? Czy jest niezbędna?
4. Czwartym problemem jest tłumik. Kolanko i tłumik są tak "zanagarzone", że zdecydowałem się kupić nowe. Kolanko to nie problem, ale tłumika nie mogłem nigdzie znaleźć takiego samego nowego(podłużny, duży, ze ściętą pod kontem końcówką). Czy jest możliwość przyczepienia innego tłumika?
PS Może problem z zalewaniem jest związany właśnie z ilością nagaru w układzie wydechowym, który dusi silnik?
5. Piąty problem to w sumie nie problem, a pytanie. Przy odpalaniu ze trzy razy gaśnie, za czwartym odpala, jakby się rozgrzał i "wkręcił w cykl" i normalnie jedzie. - czy to normalne?
Byłbym wdzięczny za pomoc. Maszynę mam zamiar odpicować, doprowadzić do lśnienia i sprawności.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2013 11:51:06 przez Glanc.)
|
|
21-07-2013 11:47:41 |
|
|
Przemek
Klubowicz
Liczba postów: 1,740
Imię: Przemek
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
(21-07-2013 11:47:41)Glanc napisał(a): 1. Pierwszym problemem jest to, że wypluwa olej przez łączenie głowicy z kolankiem wydechu(brakuje mi uszczelki w tym miejscu). Słyszałem, że jest to związane z uszkodzonymi pierścieniami tłoka, które przepuszczają olej, ale z tłumika nie kopci za bardzo. Ogólnie, to po całym kolanku, po każdej jeździe, obficie kapie czarny olej z nagarem, a nie mam ochoty uzupełniać olej co 10 przejażdżek bo poprzednia porcja "wyparowuje". Chciałbym się dowiedzieć, czy faktycznie mam kupić nowe pierścienie, jak tak to jakie do silnika 019.
2. Drugim problemem jest to, że motorek jadąc pod górkę na 1 biegu i chyba czasem na 3 na niskich obrotach zalewa się mieszanką tak soczyście, że gaśnie, a paliwo cieknie po gaźniku. Problemu nie ma przy regularnej jeździe z porządną prędkością. Domyślam się, że trzeba wyregulować gaźnik i dać silnikowi trochę mniej paliwa, ale nie bardzo wiem jak to dobrze zrobić.
Pewnie czeka Cię regulacja składu mieszanki paliwo-powietrze. Świeca jest cała mokra jak wykręcisz? Uszkodzone pierścienie do tego nic nie mają. Przecież to 2 suw, olej który smaruje cylinder i tłok dolewasz do benzyny a ten co wlewa się do silnika smaruje tryby.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2013 12:00:30 przez Przemek.)
|
|
21-07-2013 11:59:31 |
|
|
arecki16
ogarniający ogara ;)
Liczba postów: 520
Imię: Arek
Skąd: Dolnyslask
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
1. Na pewno nie są winne pierścienie, ten typ po części tak ma , jest to na 99,9% spowodowane tym że ciągnie olej ze skrzyni przez uszkodzony simering.
2. Wyreguluj gaźnik i zmień simeringi bo one za pewne to powodują .
3.To nie problem, będzie wkręcona pod deklem lub nie będzie jej wcale, kupisz w każdym sklepie z śrubkami itp. , możesz wziąć jedną na wzór.
4.Nowego originalnego tłumika nie kupisz, ewentualnie ten od jawki ale on nie mam jednego mocowania i trzeba by było spawać. Rozbierz i wyczyść swój stary tłumik
5. Po wymianie simeringów i regulacji gaźnika powinno minąć bo pewnie na zimnym silniku dostaje za dużo powietrza.
Pozdrawiam i powodzenia
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
|
|
21-07-2013 12:01:40 |
|
|
Glanc
Nowy
Liczba postów: 31
Imię: Glanc
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
Dziękuję za rozjaśnienie. Rozumiem, że trzeba porządnie pogrzebać w silniku. Znalazłem taki sklep http://www.agmot.pl/sklep/k/312/Silnik/m/17/ROMET/5 w ofercie mają simeringi o różnych rozmiarach. Jaki simering powinienem kupić?
Świeca rzeczywiście delikatnie mokra.
|
|
21-07-2013 13:18:42 |
|
|
szopen45
060 POWER!
Liczba postów: 1,424
Imię: Patryk
Skąd: RJS
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Pięć pytań. Przywracam Rometa do zdrowia.
|
|
21-07-2013 13:21:46 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|