Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ulepszone elementy silników Dezamet by JGNZM
Autor Wiadomość
Patryko350 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
Post: #31
RE: Ulepszone elementy silników Dezamet by JGNZM
Przerobić, czy też stworzyć coś na nowo jest nie problem.
Lecz są tacy którzy i tak powiedzą że zwykły człowiek nie stworzy czegoś, co stworzył by tylko inżynier.
22-02-2018 21:15:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Patryko350 za ten post.
Reklama
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #32
RE: Ulepszone elementy silników Dezamet by JGNZM
Pomysł jest bardzo dobry ale do dezametów nie podpasuje (silnik z artykułu to sm01), trzeba by kombinować.
22-02-2018 21:52:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #33
RE: Ulepszone elementy silników Dezamet by JGNZM
Dla chcącego nic trudnego Wink
W tym momencie ze starego wałka tworzę nowy, z "wcięciem" na zębatkę Simsona.
Najpierw wałek został nadlany na średnicę ok. 12 mm, zostanie stoczony, nadlany pod odpowiednią średnicę, ścięty pod zębatkę Simsona, a następnie wykonam gwint M10x1 , by móc dokręcić zębatkę.

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...203000.jpg

Wałek był ukręcony w połowie frezu, więc nic nie tracę Wink
Element zostanie poddany obróbce cieplnej.
(Nadlewam elektrodą)


Pozdrawiam, Rafał

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2018 22:39:37 przez seler1500.)
22-02-2018 22:39:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryko350 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
Post: #34
RE: Ulepszone elementy silników Dezamet by JGNZM
Myślę że można by też wzmocnić korbowód, poszerzyć trzon do podobnej szerokości główki korbowodu.
22-02-2018 22:54:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #35
RE: Ulepszone elementy silników Dezamet by JGNZM
Oczywiście, że by można. Ale takie przeróbki to już przy grubszym tuningu Wink
Chyba szybciej wyjdzie przeszczepić korbowód z innego motoroweru (senda?)

Pozdrawiam, Rafał

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
22-02-2018 22:57:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,749
Imię: Maciek
Skąd: Mazury
Pojazd: Romet Chart
Post: #36
RE: Ulepszone elementy silników Dezamet by JGNZM
Seler obróbka cieplna to nie naderwanie elektroda bo tylko tracisz właściwości owej stali. Obróbka cieplna to hartowanie i niskie odpuszczanie Wink nie zniechęcam no ale dlatrgo właśnie inżynierowie tym się starają zajmować.

Od. Wałek po obróbce wypada ulepszyć cieplne, a pożarem to jaka to jest użyta stal?

xyz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2018 23:39:34 przez stqc.)
22-02-2018 23:27:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Ulepszone elementy silników Dezamet by JGNZM
Witaj!
Jak zawsze coś przekręciłem Wink
Miałem to dodać wcześniej, a dodałem na końcu - miałem na myśli co innego Big Grin
Oczywiście chodziło mi o obróbkę cieplną jako hartowanie i odpuszczanie, a o nadlewaniu miałem dodać wcześniej, przed obrazkiem.
Nie wiem co to za stal, oryginalny wałek główny z tego silnika.



Pozdrawiam, Rafał

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
23-02-2018 01:07:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Dzisiaj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1193
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 01:02:10
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 136
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 87
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 4951
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:32:30
» Odpowiedzi: 63
» Wyświetleń: 51979
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: schabowy07
Wczoraj 21:27:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 68
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
Wczoraj 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 215
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 21:15:41
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 64
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
Wczoraj 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 315
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 100
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
Wczoraj 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 158
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 1933
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2660
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
siema wszystkim
Ostatni post: galkahalka
12-12-2025 16:38:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 130

Reklama