Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Inny] Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Autor Wiadomość
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,038
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
No właśnie Big Grin Mam u siebie nauczycielkę która jest entuzjastką starej motoryzacji a zwłaszcza Trabantów. I dziś na lekcji polemizowaliśmy, ponieważ nie zgodziła się ona z moją opinią że wysokie obroty w silniku dwusuwowym mu nie szkodzą a wręcz przeciwnie. I tu proszę o jakieś racjonalne naukowe wytłumaczenie, skąd się ta moja teoria wzięła bo w sumie to sam nie wiem Big Grin
06-10-2014 22:22:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
konami1997 Offline
Japończyk :)
*


Liczba postów: 261
Imię: Łukasz
Skąd: Ciechanów
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
wieksze obroty,lepsze smarowanie Smile

Było:
Motorynka M2 1986 rok
Romet 50-t1 1981r 2 szt.
Ogar 200 4 szt.
Kilka skuterów
Kingway Łoś 72 ccm 2007r
Yamasaki Cross 2007r
Simson S51 2szt.
Junak 901 72 ccm 2011 r
Romet Polo M760
Romet Chart 210
Kilka aut.
Obecnie:
Mazda 323f 1997 1.5 88 km

Kapitalne remonty motorków z PRL
06-10-2014 22:26:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo konami1997 za ten post.
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Popatrz na dane techniczne sprzętów z silnikami 2T i sobie odpowiedź na pytanie dlaczego lubi wysokie obroty hmm

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
06-10-2014 22:28:20
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wojtekr35 za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Zależy co do za dwusuwy. Można tu zacząć od okrętowych silników diesela dwusuwowych o mocy kilku tysięcy koni mechanicznych po wyżyłowane dwusuwy obudowane plastikami i napędzające skuterki małolatów jeżdżących bez karty motorowerowej po ulicach. Głównym wykresem każdego silnika spalinowego jest wykres jego sprawności i mocy maksymalnej przy danych obrotach. Ten wykres ustala najmniejsze zuzycie paliwa silnika oraz najlepsze partie obrotów, przy których silnik się najmniej zużywa. Niemniej silniki dwusuwowe napędzające pierdopędy są projektowane pod wyższe partie obrotów. Można to odczytać z wielkości lambdy (stosunku średnicy tłoka do jego skoku), wyważeniem wału, projekcie rozrządu silnika a także wydechu. Dlatego te silniki lubią wysokie obroty, bo ludzie tak projektują te silniki, które przy wyższych partiach obrotów mają większą sprawność wynikającą choćby z rezonansu wydechu. Chociaż są także przykłady silników czterosuwowych, które lubią wysokie obroty. Choćby taka honda cbr 250rr, która ma 4 cylindry w rzędzie przy takiej pojemności i potrafi zakręcić wałem nawet do 24 tys rpm. gdzie do akcji wkracza odciecie zapłonu.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
06-10-2014 22:44:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,038
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Po cichu liczyłem właśnie że @plusminus udzieli właśnie takiej wyczerpującej odpowiedzi Big Grin Dziękuję Smile
06-10-2014 23:29:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Semmao Offline
Podszeptywacz
Moderatorzy


Liczba postów: 4,469
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
(06-10-2014 22:44:40)plusminus napisał(a):  Zależy co do za dwusuwy. Można tu zacząć od okrętowych silników diesela dwusuwowych o mocy kilku tysięcy koni mechanicznych po wyżyłowane dwusuwy obudowane plastikami i napędzające skuterki małolatów jeżdżących bez karty motorowerowej po ulicach. Głównym wykresem każdego silnika spalinowego jest wykres jego sprawności i mocy maksymalnej przy danych obrotach. Ten wykres ustala najmniejsze zuzycie paliwa silnika oraz najlepsze partie obrotów, przy których silnik się najmniej zużywa. Niemniej silniki dwusuwowe napędzające pierdopędy są projektowane pod wyższe partie obrotów. Można to odczytać z wielkości lambdy (stosunku średnicy tłoka do jego skoku), wyważeniem wału, projekcie rozrządu silnika a także wydechu. Dlatego te silniki lubią wysokie obroty, bo ludzie tak projektują te silniki, które przy wyższych partiach obrotów mają większą sprawność wynikającą choćby z rezonansu wydechu. Chociaż są także przykłady silników czterosuwowych, które lubią wysokie obroty. Choćby taka honda cbr 250rr, która ma 4 cylindry w rzędzie przy takiej pojemności i potrafi zakręcić wałem nawet do 24 tys rpm. gdzie do akcji wkracza odciecie zapłonu.

Ta odpowiedź zostaje nagrodzona orderem Virtuti Rometari!


Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami

kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami" Tongue

jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
06-10-2014 23:38:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 13 użytkowników postawiło piwo Semmao za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 130
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 76
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 144
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 141
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1433
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 612
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12793
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32676
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15519
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 95
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 176
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 569
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1248
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 101

Reklama