Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Poszukuję dobrego elektronika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Jak w temacie, poszukuję fachowego elektronika który wykona mi regulator napięcia 6v do cewek bezmasowych w silniku 027.
Może samemu, mostek prostowniczy, kondensator, przetwornica obniżająca.

Tak by było najtaniej i najsprawniej.
Ja sam nie posiadam dostatecznej wiedzy aby takie układy konstruować, chyba że ktoś byłby faktycznie tak dobry i przybliżył co nie co budowę takiego urządzenia, do tego dochodzi oczywiście jeszcze przewinięcie cewek ładowania...
Gotowy moduł przetwornicy o prądzie maksymalnym 5 A kosztuje 12,50, więc niezbyt opłaca się konstruować ją samemu, chociaż można.
Mostek prostowniczy to koszt 2 - 3 zł, kondensator drugie tyle i masz całkiem dobry, wysokiej sprawności układ ładowania, można się pokusić o mostek na diodach Schottky, straty będą jeszcze niższe. Jeśli mimo wszystko nie czujesz się na siłach, mogę pomóc, pisz pw.
Na razie może piszmy tutaj, bedą informacje dla potomnych, jak w wyżej wymienionym przez ciebie układzie odbywało by się odłączenie ładowania powyżej potrzebnej wartości na akumulatorze a jak załączenie, to za sprawą przetwornicy step up/step down, tak? Faktycznie byłby to prostszy układ niż mi się wydawało?
Jakie tam odłączenie, działa to tak jak alternator, tyle, że z ograniczonym prądem ładowania, w końcu cewki mają ograniczoną wydajność prądową. Czyli utrzymuje na akumulatorze ustalone napięcie, w przypadku akumulatora kwasowego 6V będzie to 7.2 V. Co więcej, możemy wartość napięcia ładowania bardzo precyzyjnie ustawić.

Prościutki:
Cewki ładowania > mostek z filtrem > przetwornica > akumulator.

Myślę, że sensownie byłoby cewki nawinąć na 9-10 V, przetwornica i tak ładnie zbije napięcie, a ładowanie będzie od najniższych obrotów.

Uprzedzając Twoje pytania - przetwornica obniżająca prawie się nie grzeje, osiąga sprawność rzędu 90 - 95 %.
Aha, czyli przetwornica jest na tyle "inteligentna" że w przypadku przeładowania ogranicza prąd podawany baterii?
Nie wiem, czy ogranicza prąd, zachowuje się jak regulator w samochodzie, czyli utrzymuje stałe napięcie 7.2 V. Przy takim napięciu nie ma możliwości przeładowania.

W zasadzie nie wiem, jak zachowa się przetwornica, mogę ją kupić (i tak mi się przyda) i przetestować, jak zachowa się cały układ, wtedy dam znać.
No zaraz, taki regulator przecież nie jest do końca regulatorem jeśli stale utrzymuje 7,2v, przecież w końcu akumulator ulegnie przeładowaniu (wszystkie odbiorniki nie pracują cały czas). Masz jakoś poprawione ładowanie w swoim charcie? Jeśli możesz to tak, sprawdź tą przetwornice, choć wątpie że ona coś obniży, w końcu do tego sa układy sterujące.
No nie wiem, a jak wygląda ładowanie w samochodach? Masz tam stałe 14.4V

Przetwornica jest tu tylko regulatorem napięcia, ale szeregowym, a nie zwarciowym.
No ale przecież w samochodzie jest alternator ze szczotkami przy wirniku i w razie przeładowania jest ograniczany prąd wytwarzany w samym alternatorze, w przypadku pradnicy z magnesami stałymi cewki dają cały czas maksymalną wydajność, którą w razie przeladowania bateri ma ograniczać regulator stratny odlączając lądowanie i zamieniając prąd w ciepło.
Dlatego pisałem, że to przetestuję, bo nie wiadomo, co z nadwyżką energii.

Jeśli plan nie wypali zawsze można zapakować standardowy regler zwarciowy, mogę wykonać.
(15-08-2018 23:31:06)kaziq napisał(a): [ -> ]No ale przecież w samochodzie jest alternator ze szczotkami przy wirniku i w razie przeładowania jest ograniczany prąd wytwarzany w samym alternatorze...

Nie do końca tak jest.
Oczywiście, jeśli jesteś w stanie zrobic dla mnie sprawne urządzenie, to jestem chętny skorzystac z twoich usług, ale zaczekam z ciekawości na próbę przetwornicy.
Ogranicza moduł regulatora, i nie prąd a napięcie, ale nie jest to regulator stratny, w końcu w alternatorze mamy elektromagnes, którym można sterować, a nie magnesy stałe.

Okej, ale trochę to potrwa, zanim przyjdzie paczka.
Stron: 1 2
Przekierowanie