Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ogar 205 - problemy z biegami
|
Autor |
Wiadomość |
Maskota
Nowy

Liczba postów: 1
Imię: Bartek
Skąd: Śląsk
Pojazd: Inny
|
Ogar 205 - problemy z biegami
Cześć,
Od znajomego dostałem do naprawy Ogara 205 z silnikiem 023, w stanie trup totalny. Motor udało się uruchomić, da się na nim jeździć. Jednak cały czas jest problem z biegami, raz wytarł się wieloklin na zębatce zdawczej, później połamał się wybierak biegów (to śmieszne ramię przez które przechodzi śruba). Teraz coś się stało, i znowu nie ma biegów.
I tu mam pytanie, czy do używania automatu trzeba jakiegoś specjalnego wyczucia?
Ja nie miałem z tym problemu jak objeżdżałem motor po remontach, a znajomy co chwila coś namiesza i biegów brak.
W czym tam może leżeć problem? Silnik zrobiony, wodzik i tryby w środku w porządku. Automat jedynie rozebrałem, wyczyściłem i poskładałem do kupy, działa tak sobie, ale jak na tą konstrukcję to dobrze.
Jesteście ostatnią deską ratunku, bo chyba odpuszczę temat.
|
|
Dzisiaj 15:06:06 |
|
|
romek
019 rzondzi

Liczba postów: 2,574
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Ogar 205 - problemy z biegami
W przeciwieństwie do skrzyni silnika 019, ta w 023 jest niemal niezniszczalna przy normalnej eksploatacji. Co potrafi uprzykrzyć życie to wypadająca kulka z automatu przez co wypadają biegi, ale generalnie są. Ba, nawet pamiętam naście (już prawie 20) lat temu na jednej z moich motorynek jak jeszcze była kolegi to on jeździł z rozwalonym zmieniaczem (bodajże wyrwany wałek) delikatnie trącając noga ten łącznik. Na poczatek sproboj bez zmieniacza ciagnac za wodzik czy biegi są to będziesz wiedział czy kwestia aparatu. Generalnie to można kupić nowy współczesny, podobno dobre są choć ja nie miałem nigdy. Co do zerwania wieloklinu na zębatce czy wałku zdawczym to winna jest niska jakość współczesnych zębatek, po prostu mają na tym wieloklinie za duży luz. Ja zawsze szukałem takich z epoki, ale przy ostatnim remoncie (Kadet) dałem se spokój i zostawiłem stara zębatkę na skraju zużycia, wiedząc że i tak dłużej wytrzymać niż nowa.
A jeszcze jest kwestia czy silnik da się uruchomić, bo jeśli nie to znaczy że rozpadł się kosz spręgla.
Ps. Dużo problemów z biegami, choć bardziej typu że koło kręci się na luzie itp wynika z tego że niektórzy próbują poprawiać fabrykę wkładając dodatkowe podkładki dystansowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 15:36:55 przez romek.)
|
|
Dzisiaj 15:35:25 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: Bob_Harley , 1 gości
|
|