Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 1 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 problem z V-max
Autor Wiadomość
Cheeq Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Daniel
Skąd: Wronki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Ogar 200 problem z V-max
Witajcie starzy wyjadacze Big Grin

Oglądam wasze wpisy i posty o Ogarach 200/Jawach 50 i chciałbym was zapytać o to jak wy to robicie że macie V-maxa w okolicach 70kmh w swoich sprzętach? Chciałbym osiągnąć prędkość przelotową w okolicach 50 - 60kmh, było by wspaniale, aktualnie przelotowa to w okolicach 35 - 40kmh. Próbowałem przejechać pewien dystans z prędkością około 50kmh, to miałem wrażenie że pierscienie zaczeły mocniej dzwonić, po zdjęciu cylindra taki widok:
   
   

Sprzęgło nie ciągnie, biegi wchodzą z "klikiem", zębatka zdawcza 13z, cylinder oryginał, tłok Almot AK20 3p, gaźnik po regeneracji na gratach od Duellsa, króciec rozwiercony, kolanko wydechowe skrócone. Jeździłem tak na zwyklym zaplonie, teraz zalozylem CDI i jest to samo. Czy ktoś wie dlaczego mój ogarek tak słabo idzie?

Dziękuję wam za wszystkie udzielone mi odpowiedzi i miłego weekendu Smile
25-08-2023 11:24:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Ogar 200 problem z V-max
Tak naprawdę ciężko powiedzieć,bo trzeba by wszystko po kolei zweryfikować,zużycie poszczególnych czesci,regulacje,ewentualne błędy montażowe itp

Licznikiem bym się nie sugerował,gps jest jako taki miarodajny ile to naprawdę jedzie

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
25-08-2023 11:34:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cheeq Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Daniel
Skąd: Wronki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Ogar 200 problem z V-max
(25-08-2023 11:34:41)łogór 200 napisał(a):  Tak naprawdę ciężko powiedzieć,bo trzeba by wszystko po kolei zweryfikować,zużycie poszczególnych czesci,regulacje,ewentualne błędy montażowe itp

Licznikiem bym się nie sugerował,gps jest jako taki miarodajny ile to naprawdę jedzie

Witaj, powiem Ci że mierzyłem z GPS i licznik zawyża o około 3kmh, wiadomo im szybciej wym roznica wieksza ale nie wieksza niz 5kmh. Dziwi mnie to że v-max jaki osiagnalem to 50kmh a u was to te jawki pędzą jak szalone Smile
25-08-2023 11:51:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ogar 200 problem z V-max
No to jeśli z gps taka prędkość to rzeczywiście jest coś nie tak,w jakim stanie jest cylinder ?czy pod ten tłok był
Robiony szlif czy tak na pale złożone wszystko?

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
25-08-2023 12:02:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cheeq Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Daniel
Skąd: Wronki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Ogar 200 problem z V-max
Wiesz co zmierzyłem średnicę cylindra okazało się że jest po pierwszym szlifie, dokupiłem tłok pod pierwszy szlif i złożyłem. Myślisz że trochę zmęczona gładź dawałaby aż takie różnice w prędkości?
25-08-2023 12:13:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Ogar 200 problem z V-max
No jak przytarty był i są wzdłużne rysy to napewno kompresja ucieka,
A próg już miał na gorze?

Ja kiedyś na próbę założyłem taki zestaw ze cylinder byl używany niby w fajnym stanie dokupiłem nowy tłok z pierścieniami i nie chodziło to za dobrze,dopiero po szlifie i nowym tłoku było ok.kompresja tez może uciekać między głowica a cylindrem,tak naprawdę jak mówię to by trzeba wszystko porozbierali posprawdzać,uszczelniacze na wale wymieniałeś?moze tam tez uciekać możliwości jest sporo,ciśnienie sprężania by sporo powiedziało o stanie tego zeztawu

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
25-08-2023 13:05:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Ogar 200 problem z V-max
Po tłoku widać, że pierścienie puszczają. Zrzuć jeden pierścień i wrzuć go w cylinder. Najlepiej dopchnij jakimś startym tłokiem aby się wyrównał i zmierz przerwę na zamku szczelinomierzem. Pomierz tak w 2-3 poziomach tulei. Do tego popatrz pod światło czy między pierścieniem, a gładzią cylindra nie przedostaje się światło.

Btw. jak chcesz lecieć na wysokie obroty to wrzucaj tłok 2p.
25-08-2023 13:12:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Ogar 200 problem z V-max
Tragedii nie ma z tym przepuszczaniem, najbardziej między pierwszym od góry a środkowym poniżej pierścieni nie jest złe,ale fakt faktem trzeba by to wszystko posprawdzać,

Tłok 2 pierścieniowy jak najbardziej,3 pierścienie to koromyslo

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
25-08-2023 13:17:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cheeq Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Daniel
Skąd: Wronki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Ogar 200 problem z V-max
(25-08-2023 13:05:32)łogór 200 napisał(a):  No jak przytarty był i są wzdłużne rysy to napewno kompresja ucieka,
A próg już miał na gorze?

Ja kiedyś na próbę założyłem taki zestaw ze cylinder byl używany niby w fajnym stanie dokupiłem nowy tłok z pierścieniami i nie chodziło to za dobrze,dopiero po szlifie i nowym tłoku było ok.kompresja tez może uciekać między głowica a cylindrem,tak naprawdę jak mówię to by trzeba wszystko porozbierali posprawdzać,uszczelniacze na wale wymieniałeś?moze tam tez uciekać możliwości jest sporo,ciśnienie sprężania by sporo powiedziało o stanie tego zeztawu

Właśnie zrobiłem tak jak mówisz, mialem cylinder w według mnie dobrym stanie dokupilem do niego tłok z pierscieniami i pomyślałem że bedzie elegancko. pomiedzy cylindrem a glowicą mam taką cienką uszczelke metalową. uszczelniacze nowe, olej ze skrzyni nie znika

Dzięki wam chłopaki za podejście do tematu, jednak wiedza na forum to nie to co facebook Smile czyli wychodzi na to że problem leży w cylindrze/tłoku. Silnik poltora roku temu tj. około 1300km miał remont, wymieniłem wszystkie łożyska, uszczelniacze, sprzęgło wraz z przekładką, łańcuszek sprzęgła, wiadomo uszczelki itp. W takim razie pytanie, czy taki zestaw od jackmotors bedzie okej?
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...aign-id=19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2023 13:21:00 przez Cheeq.)
25-08-2023 13:17:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Ogar 200 problem z V-max
Wyślij na szlif oryginał i poproś żeby od razu tłok dobrali. Powinno wyjść taniej i lepiej. Tylko dopytaj się czy kanały fazują bo nie wszędzie to robią Wink
25-08-2023 13:24:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cheeq Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Daniel
Skąd: Wronki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Ogar 200 problem z V-max
A znacie może taki warsztat godny polecenia niedaleko Wronek? np. w Poznaniu?
25-08-2023 13:26:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Ogar 200 problem z V-max
Ja bym się bardziej skłaniał do przeszlifowania oryginalnego cylindra,tłoki polecam wegierska berte.do produktów almota nie mam zaufania

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
25-08-2023 13:26:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cheeq Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Daniel
Skąd: Wronki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Ogar 200 problem z V-max
Rozumiem, jednak jeśli nie znajdę nikogo godnego zaufania do tego szlifu to czy ten zestaw z jackmotors bedzie w porządku? Z tego co widzę to okna ma zfazowane. Czy będzie w ogóle odczuwalna różnica pomiedzy seryjnym cylindrem 38mm a tym 40mm?
25-08-2023 13:31:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Ogar 200 problem z V-max
O zestawie się nie wypowiem się bo nie używałem,cena koszmar szlif średnio 100zl od 50cm tłok w granicach 60zl i latasz,

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
25-08-2023 13:33:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Ogar 200 problem z V-max
Troszke dorzuce od siebie bo już mam nieco doświadczenia z jafką. Dużo daje także właściwy gaźnik (tak "właściwy" to dobre słowo), przez pewien czas jeździłem na oryginalnym czechosłowackim jeszcze Jikovie. Jechać to jechało ale jak tylko zmieniłem na współczesny chiński to różnica była mocno odczuwalna - od razu lepiej jechał, zbierał sie szybciej i nie trzeba było sie tak napędzać aby wbijac kolejne biegi. Powodem była wyjechana tulejka przepustnicy lub też sama przepustnica która miała taki luz że aż dzwoniło i dawkowanie paliwa było zupełnie losowe. A w nowym gaźniku gdzie wszystko jest spasowane to i dawkowanie jest odpowiednie i reakcja na gaz. Druga sprawa to świeca - na Iskrach czy to F80, czy F95 niby jechał fajnie ale czasami lekko przerywał, a po założeniu Isolatora od razu rowna praca bez przygasania, no i do tego zapłon trzeba dobrze ustawić na te 2,0mm przed GMP. A w końcu same urządzenia pomiarowe - licznikowi oryginalnemu ze wskazówka to nigdy nie ufałem, dlatego sprawdzałem na GPS i na żebatce 13z spokojnie 55kph sie jedzie na 3biegu, ale zainstalowałem jeszcze licznik rowerowy cyfrowy ktory jest moim zdanien najbardziej efektywny i pokazuje zawsze prawidłową prędkość (trzeba go tylko dobrze skalibrować). A co do tłoka to nie wiem czy nie są lepsze te 2pierścieniowe, mniejsze tarcie moim zdaniem jest i lepiej sie silnik kręci no i go mniej grzeje. No i pozostaje jeszcze kwestia spasowania tłoka z cylindrem, dopiero jak złożyłem go na zestawie Almota tłok+cylinder tego samego producenta to zaczęło chodzić jak trzeba.
25-08-2023 15:44:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Bob_Harley za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35724
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 342
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 295
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1502
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1483
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1692
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 565
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10870
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 685
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 170
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 213
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16469

Reklama