Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
Autor Wiadomość
pro_siaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: adam
Skąd: rytel
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
Witam! Niedawno kupiłem nowy gaźnik podróba dellorto phbg 21 spawałem króciec przerabiałem linkę itp. Gdy wkońcu wszystko zrobiłem odpaliłem motor nie dokońca wszystko działało motor chodził tylko na ssaniu więc zobaczyłem film na yt jeszcze raz i okazało się że miałem inną dysze główną No więc zdiołem komorę pływakową , co mnie trochę ździwiło to fakt że na dnie były metalowe opiłki jednak postanowiłem wypłukać cały gaźnik wszystko wymyłem rozpuszczalnikiem wydmuchałem i założyłem jednak motor mimo tego że po wstępnej regulacji gaźnika silnik na wolnych obrotach pracował to na ssaniu nie mógł wejść na wysokie obroty to po przytrzymaniu gazu na max gasł a bez ssania nie chciał schodzić z obrotów jakby ciągnoł lewe powietrze pomyślałem że ma za mało paliwa I winą jest ta blaszka anty syfowa No i po rozebraniu znowu opiłki na dnie i co mam robić nie testowałem czy po zmianie blaszki zadziała poprostu nie chce zatrzeć cylindra. Chce tylko jeszcze dodać że został on założony wraz z nowym cylindrem i tłokiem. Filtr powietrza orginalny, jest założony również filtr paliwa
21-01-2023 17:41:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 276
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
te jafki to sie raczej nie lubią z innymi gaznikami, a jeszcze do tego dochodzi nowy cylinder itd. gdzie to sie musi wszystko dotrzeć, ja to bym przeprowadzał takie testy na sprawdzonym silniku ale to tylko moje zdanie, dodam jeszcze ze moj chodził najlepiej na chinskim Jikovie, ale jak ustawic inny gaznik to nie poradze wiecej
21-01-2023 17:52:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,531
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
a zmieniałeś w ogóle dyszę na inną?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2023 20:21:58 przez Norweski Zomowiec.)
21-01-2023 20:21:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pro_siaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: adam
Skąd: rytel
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
(21-01-2023 20:21:46)Norweski Zomowiec napisał(a):  a zmieniałeś w ogóle dyszę na inną?

Tak dysza główna 90 | ssania 050 | wolnych obrotów 35 | iglica w07 | części org dellorto oprócz dyszy głównej (orginalana nie pasowała ponieważ są 2 rodzaje m5 i m6 ja w gaźniku mam m5 a dellorto była m6)
21-01-2023 20:45:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 165
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
90? Nie aby za duża?
21-01-2023 20:51:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pro_siaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: adam
Skąd: rytel
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
Dorzucam 2 filmy którymi się kierowałem
-przygotowania gaźnika(pokaz dysz itp.) https://youtu.be/kwuLsB_KOsc
-jazda(jak to się sprawuje czy zmieniać dyszę itp.)
https://youtu.be/ZJYMK-d5qQE

Nie wiem czy winy nie ma króciec ponieważ z okazji że nie miałem frezów pod ręką a nie chciało mi się czekać to na szybko rozwierciłem tylko dziurę wiertłem 20 i tyle wiec chyba założę org gaźnik dotrę silnik i zabiorę się za to jeszcze raz porządnie.
21-01-2023 21:00:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 577
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
Niektórym podróbki Dellorto się sprawują, ja bym raczej był sceptyczny co do zamienników - tym bardziej gaźników. Gość na filmach co wysłałeś ma oryginalny, więc zawsze może być coś inaczej. Druga sprawa jak Bob pisał, przeróbki najlepiej robić na silniku sprawnym, dotartym. Bo jak coś wyjdzie to wiadomo wtedy co.

"W SERCU STRACH
W OCZACH ŁZY
NA LICZNIKU 63!"
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2023 21:21:19 przez Spaceman164.)
21-01-2023 21:20:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Spaceman164 za ten post.
pro_siaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: adam
Skąd: rytel
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
(21-01-2023 21:20:53)Spaceman164 napisał(a):  Niektórym podróbki Dellorto się sprawują, ja bym raczej był sceptyczny co do zamienników - tym bardziej gaźników. Gość na filmach co wysłałeś ma oryginalny, więc zawsze może być coś inaczej. Druga sprawa jak Bob pisał, przeróbki najlepiej robić na silniku sprawnym, dotartym. Bo jak coś wyjdzie to wiadomo wtedy co.
Dobra dzięki założę orginalny gaźnik i zobaczę
21-01-2023 21:23:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,531
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
zmień dyszę na jakieś 72

90 to nawet za dużo dla wsk 125...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2023 21:48:05 przez Norweski Zomowiec.)
21-01-2023 21:46:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 165
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
Napisałeś, że na ssaniu nie mógł wejść na obroty. To nic złego, gdyż masz wtedy bogata mieszankę i silnik nie będzie chciał się wkręcić.
Zobacz na normalnym gaźniku czy wszystko jest dobrze. Wtedy wykluczysz sobie ewentualne innne rzeczy a wtedy dopiero próbować inny gaźnik.
Zrób wszystko na spokojnie jeszcze raz od początku.
Opilki??? Może gaźnik nie wyczyszczony po obróbce jako że to zamiennik? No bo skąd? Wyczyść ten gaźnik, sprawdź wszystkie połączenia czy są dobre i zgrane otwory.
No i ta dysza 90 ja uważam, że to zdecydowanie za dużo. W jikovach masz dysze ok 70, 65, 68.
Zmieniałeś cos w silniku? Większy cylinder, kanały?
Jak nie to uwazam, że za duża dysza zdecydowanie. Zalewa go nadmierna ilością paliwa. To, że zmieniłeś gaźnik nie sprawia, że silnik potrzebuje więcej mieszanki, potrzebuje jej tyle samo. No może faktycznie nieco więcej powietrza jest w stanie dostać się do silnika to i paliwa więcej trzeba, ale nie o tyle. Dysza 80 próbuj + - 5
No i podstawa to spasowac wszystko. Gaźnik z króćcem, króciec z cylindrem. Żadnych progów być nie może, żadnych uskoków. Ewentualne różnice średnic robić łagodnym zejściem ale nie progiem bo wtedy szkoda roboty i pieniedzy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2023 21:58:13 przez Maka_91.)
21-01-2023 21:46:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post.
pro_siaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: adam
Skąd: rytel
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Romet ogar 200 gaźnik phbg 21 problem z opiłkami i regulacją
(21-01-2023 21:46:46)Maka_91 napisał(a):  Napisałeś, że na ssaniu nie mógł wejść na obroty. To nic złego, gdyż masz wtedy bogata mieszankę i silnik nie będzie chciał się wkręcić.
Zobacz na normalnym gaźniku czy wszystko jest dobrze. Wtedy wykluczysz sobie ewentualne innne rzeczy a wtedy dopiero próbować inny gaźnik.
Zrób wszystko na spokojnie jeszcze raz od początku.
Opilki??? Może gaźnik nie wyczyszczony po obróbce jako że to zamiennik? No bo skąd? Wyczyść ten gaźnik, sprawdź wszystkie połączenia czy są dobre i zgrane otwory.
No i ta dysza 90 ja uważam, że to zdecydowanie za dużo. W jikovach masz dysze ok 70, 65, 68.
Zmieniałeś cos w silniku? Większy cylinder, kanały?
Jak nie to uwazam, że za duża dysza zdecydowanie. Zalewa go nadmierna ilością paliwa. To, że zmieniłeś gaźnik nie sprawia, że silnik potrzebuje więcej mieszanki, potrzebuje jej tyle samo. No może faktycznie nieco więcej powietrza jest w stanie dostać się do silnika to i paliwa więcej trzeba, ale nie o tyle. Dysza 80 próbuj + - 5
No i podstawa to spasowac wszystko. Gaźnik z króćcem, króciec z cylindrem. Żadnych progów być nie może, żadnych uskoków. Ewentualne różnice średnic robić łagodnym zejściem ale nie progiem bo wtedy szkoda roboty i pieniedzy
Raz wyczyściłem cały gaźnik wydmuchałem i dalej to samo ale co do dyszy to nie wiem ponieważ silnik zachowuje się tak jakby miał za mało paliwa ale chyba znam powód właśnie króciec był zrobiony na szybko to pewnie jego wina ma nieszczelności co powoduje pobieranie lewego powietrza możliwe że dlatego praktycznie nie reaguje na kręcenie tą śrubką od regulacji mogę przekręcić ją o 3 obroty i nawet delikatnie chód silnika się nie zmienia o skokach nawet nie będę mówił bo jak wyjście w cyl ma kształt prostokąta to króciec między cyl jest okrągły
21-01-2023 22:47:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Komar 4, 2338 - kolejny ...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 00:42:21
» Odpowiedzi: 88
» Wyświetleń: 7750
Jaki wał Romet 023
Ostatni post: Michal20
Wczoraj 23:47:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 20
Montaż rurki do kranika
Ostatni post: tomangelo
Wczoraj 22:56:51
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1567
Silnik S38 sh do komara 2...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 13:11:19
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1689
Czy można dostać
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 11:58:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 65
Widelec 24 cale i zacisk ...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 11:00:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Kupię silnik 010 pegaz au...
Ostatni post: gregorian2008
Wczoraj 10:58:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 332
Komar 2350 025 sprzegło c...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 10:25:55
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 368
6-cio cyfrowy Vin, Jak cz...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:26:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 9824
Komar 2350 025
Ostatni post: joozek
01-02-2023 22:57:33
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 201
Obejmy,cybanty lusterka v...
Ostatni post: Piotrekdriver1
01-02-2023 21:05:19
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 368
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
01-02-2023 19:45:09
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 4707
Nie działa oświetlenie ka...
Ostatni post: Dawdzio
01-02-2023 19:30:35
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 371
Romet 50 T-1? (rok produk...
Ostatni post: romek
01-02-2023 18:03:37
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 140
Identyfikacja ZZR z 3-bie...
Ostatni post: Retrower
01-02-2023 17:11:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52

Reklama