Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik 223 ustawianie zaplonu na czujnik zegarowy
Autor Wiadomość
ovad2002@hotmail.com Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Grzegorz
Skąd: Sint-Michielsgeste
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: Silnik 223 ustawianie zaplonu na czujnik zegarowy
(24-11-2022 22:02:00)romek napisał(a):  Jeśli to prawda co piszesz (nie ukrywam że nie posiadam takiej wiedzy matematycznej) to znaczyłoby że autorzy instrukcji napraw podali ta wartość ,,na oko''.

W sumie jest jeszcze opcja ustawiać na suwmiarkę elektroniczna, polozona na płasko.
Albo po zdjęciu głowicy.

Oni piszą prawdę, tylko nie wiem czy zauważyłeś ale w instrukcji jest taki rysunek ze zdjętą głowicą.Za każdym razem, kiedy chciałeś ustawić zapłon, musiałeś zdjąć głowicę i na płasko względem ruchu tłoka przystawić suwmiarkę. Kiedyś takie czujniki zegarowe nie były tak tanie i dostępne jak dzisiaj.Oraz bardzo łatwo taki czujnik jest zniszczyć przy obracaniu wałem. Dlatego instrucja przewiduje demontaż głowicy...bo tak jest taniej i łatwiej..a ze jest to niedokładne i upier....we to nie było już takie ważne.

(24-11-2022 14:50:31)Dawdzio napisał(a):  Chyba mam zbyt wielką fantazję, bo nie ogarniam. Może za dużo wagarowałem, ale wydłuż z łaski swojej swój wywód, żeby ludzie ze słabą wiedzą i brakiem logiki także zrozumieli.

Milimetry razy "pierwiastek z dwóch" równa się "obroty na czujniku zegarowym". Co to za jednostka te obroty?

Jeden obrót o 360st. na czujniku zegarowym to 1mm co odpowiada jednemu obrotowi. ,,Jeden obrót''

Jak doszedłem do takich obliczeń.....

Sto lat temu, mając 14 lat kupiłem czujnik zegarowy na giełdzie w Białymstoku.Były to lata 90'-te.Wiedziałem, że ustawienie zapłonu wkroczy na wyższy poziom. Jednak szybko się zorientowałem, że w Jawce to ustawianie jest inne niż w Rometach, gdzie świeca jest zamontowana pod kątem 90st.Zrobiłem tak:Suwmiarka, zdejmowanie głowicy,ustawianie zapłonu na np.:1,7mm , następnie zakładałem głowicę z czujnikiem zegarowym i wszystko znowu mierzyłem,wyniki zapisywałem. Powtórzyłem pomiary co 0,1mm.Kosztowało to dużo czasu.Zdejmowanie i zakładanie głowicy...
Popatrzyłem na wyniki i postanowiłem podpasować jakąś stałą matematyczną. No i wyszło z tego, że najbliżej znajduje się ten nieszczęsny ,,pierwiastek z dwóch''-1,41.Ot i cała historia. Po co zdejmować głowicę?Bezsens.Czujnik nie jest drogi,jednak profesjonalny.

(24-11-2022 22:26:00)ovad2002@hotmail.com napisał(a):  
(24-11-2022 22:02:00)romek napisał(a):  Jeśli to prawda co piszesz (nie ukrywam że nie posiadam takiej wiedzy matematycznej) to znaczyłoby że autorzy instrukcji napraw podali ta wartość ,,na oko''.

W sumie jest jeszcze opcja ustawiać na suwmiarkę elektroniczna, polozona na płasko.
Albo po zdjęciu głowicy.

Oni piszą prawdę, tylko nie wiem czy zauważyłeś ale w instrukcji jest taki rysunek ze zdjętą głowicą.Za każdym razem, kiedy chciałeś ustawić zapłon, musiałeś zdjąć głowicę i na płasko względem ruchu tłoka przystawić suwmiarkę. Kiedyś takie czujniki zegarowe nie były tak tanie i dostępne jak dzisiaj.Oraz bardzo łatwo taki czujnik jest zniszczyć przy obracaniu wałem. Dlatego instrucja przewiduje demontaż głowicy...bo tak jest taniej i łatwiej..a ze jest to niedokładne i upier....we to nie było już takie ważne.

(24-11-2022 14:50:31)Dawdzio napisał(a):  Chyba mam zbyt wielką fantazję, bo nie ogarniam. Może za dużo wagarowałem, ale wydłuż z łaski swojej swój wywód, żeby ludzie ze słabą wiedzą i brakiem logiki także zrozumieli.

Milimetry razy "pierwiastek z dwóch" równa się "obroty na czujniku zegarowym". Co to za jednostka te obroty?

Jeden obrót o 360st. na czujniku zegarowym to 1mm co odpowiada jednemu obrotowi. ,,Jeden obrót''

Jak doszedłem do takich obliczeń.....

Sto lat temu, mając 14 lat kupiłem czujnik zegarowy na giełdzie w Białymstoku.Były to lata 90'-te.Wiedziałem, że ustawienie zapłonu wkroczy na wyższy poziom. Jednak szybko się zorientowałem, że w Jawce to ustawianie jest inne niż w Rometach, gdzie świeca jest zamontowana pod kątem 90st.Zrobiłem tak:Suwmiarka, zdejmowanie głowicy,ustawianie zapłonu na np.:1,7mm , następnie zakładałem głowicę z czujnikiem zegarowym i wszystko znowu mierzyłem,wyniki zapisywałem. Powtórzyłem pomiary co 0,1mm.Kosztowało to dużo czasu.Zdejmowanie i zakładanie głowicy...
Popatrzyłem na wyniki i postanowiłem podpasować jakąś stałą matematyczną. No i wyszło z tego, że najbliżej znajduje się ten nieszczęsny ,,pierwiastek z dwóch''-1,41.Ot i cała historia. Po co zdejmować głowicę?Bezsens.Czujnik nie jest drogi,jednak profesjonalny.

Zmotywowaliśćie mnie do tego, żeby zrobić serię z Jawką na ,,jutuba'', mój ostatni filmik ma prawie 4mln wyświetleń. Będzie po angielsku.Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2022 22:51:16 przez ovad2002@hotmail.com.)
24-11-2022 22:26:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Silnik 223 ustawianie zaplonu na czujnik zegarowy - ovad2002@hotmail.com - 24-11-2022 22:26:00




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
Dzisiaj 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 2
Moc silnika 023
Ostatni post: pro_siaty
Wczoraj 23:44:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 264
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 26
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:35:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 36
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 469
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
Wczoraj 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 63
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 173
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 568
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 468
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7489
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 257
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
07-05-2024 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 222
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
07-05-2024 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 340
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 177

Reklama