Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
[K] Kartery do sztywniaka
Autor Wiadomość
tomekh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: tomek
Skąd: zachodniopomorskie
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Kartery do sztywniaka
Rozważam zakup pewnego sztywniaka nr 232 z 66r. niestety nie ma oryginalnego silnika. Ma z silnik z początkiem nr 003 a cylinder z okrągłym wejściem na gaźnik. Czy ma ktoś na zbyciu kartery które by pasowały do rocznika z 66r. ( Jaki powinien być początek nr ) i czy jak takie kupię to czy reszta bebechów będzie pasowała z tego silnika z oznaczeniem 003?
24-02-2022 12:21:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 597
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Kartery do sztywniaka
Wałek startera nie będzie pasował. W mr232 był s38 z rozruchem na pedały.

BTW: jak Ci nie przeszkadzają numery na karterach to wystarczy wywalić zaślepki od strony sprzęgła i kartery są identyczne ;P
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2022 13:15:51 przez wazniak96.)
24-02-2022 13:08:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomekh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: tomek
Skąd: zachodniopomorskie
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Kartery do sztywniaka
(24-02-2022 13:08:59)wazniak96 napisał(a):  Wałek startera nie będzie pasował. W mr232 był s38 z rozruchem na pedały.

BTW: jak Ci nie przeszkadzają numery na karterach to wystarczy wywalić zaślepki od strony sprzęgła i kartery są identyczne ;P

Silnik zamontowany w tym sztywniaku jest z rozruchem na pedały.Nie wiem czy ktoś wywalił już zaślepkę. Wstawię zdjęcia tego silnika i proszę i informację co w nim by trzeba wymienić aby był taki jak do mr233 i czy ktoś wie części posiada na zbyciu. Coś czytałem że tam ma być jakieś inne wyprowadzenie przewodów na światła i na linkę biegów? Numery silnika chyba powinny zaczynać się od innego symbolu.Dopiero wchodzę w temat komarów i liczę na pomoc w zdobyciu informacji, a z tego co widzę na forum jest wielu ekspertów od tego tematu.


Załączone pliki Miniatury
               
24-02-2022 13:54:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Kartery do sztywniaka
silnik 003 nie występował w sztywniakach z tego co mi wiadomo. 003 to zmodyfikowane s38 zb4 w postaci zmiany dekli silnika. To na zdjęciach to jakieś lepione coś przez kogoś raczej

Moje motorowery
-Romet Komar 2350 77'
-Simson S53 92'
-Romet 50t1 76'



Koło Motoryzacyjne Sulmierzyce
https://www.facebook.com/kolomotoryzacyjne
Zapraszam
24-02-2022 14:05:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomekh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: tomek
Skąd: zachodniopomorskie
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Kartery do sztywniaka
Że to zlepek, to się raczej domyślam ale konkretnie czego szukać, jak ma wyglądać, na co zwrócić uwagę i czy ktoś z forum posiada może właściwe kartery czy pokrywy.Ten silnik jest po szlifie, wymianie łożysk i itp.Myślałem aby do jakiejś właściwej puchy przełożyć wnętrzności.Kwestia jak ma wyglądać, czego szukać. Jak mówiłem zastanawiam się czy brać tego sztywniaka, czy coś z tego silnika da się odzyskać i jakim kosztem da się przywrócić go do właściwej postaci.
24-02-2022 16:39:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motokamel Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 122
Imię: Artur
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Kartery do sztywniaka
Jesteś pewien że to silnik z innego komara ? Widywałem już 232 z gaźnikiem G12. Numeracją też bym się nie przejmowała bo fabryka wkładała to co było na stanie. Numer silnika w 232 był też podawany na tabliczce. Czy jest zgodny z Twoim ?
Jeżeli silnik jest po remoncie to ja bym go zostawił.
24-02-2022 21:58:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomekh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: tomek
Skąd: zachodniopomorskie
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Kartery do sztywniaka
(24-02-2022 16:39:36)tomekh napisał(a):  Że to zlepek, to się raczej domyślam ale konkretnie czego szukać, jak ma wyglądać, na co zwrócić uwagę i czy ktoś z forum posiada może właściwe kartery czy pokrywy.Ten silnik jest po szlifie, wymianie łożysk i itp.Myślałem aby do jakiejś właściwej puchy przełożyć wnętrzności.Kwestia jak ma wyglądać, czego szukać. Jak mówiłem zastanawiam się czy brać tego sztywniaka, czy coś z tego silnika da się odzyskać i jakim kosztem da się przywrócić go do właściwej postaci.

Niestety numer na tabliczce jest inny. Gdzieś czytałem że te które zaczynają się od 003 produkowane były znacznie później po 1966.
25-02-2022 08:49:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Kartery do sztywniaka
Te które się zaczynają 003 to późne S38ZB4 tak mniej więcej od połowy lat 70.

W 232 linka już była w normalnym miejscu. Przewody były poprowadzone w ten sposób że do śrubki mocującej dekiel zębatki było przykręcone coś w rodzaju kostki elektrycznej ,łącznika tam wchodziły przewody i dalej dopiero do cewek.

Kartery od kopanego można założyć do pedalowca ale już na odwrót nie da się.

Krótko mówiąc jak silnik jest w takim dobrym stanie to zostaw to, z zewnątrz tylko numerem się różni.

Ale jeśli cię ciekawi, to oryginalny do 232 silnik będzie miał początek numeru zaczynający się litera B.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2022 09:21:20 przez romek.)
26-02-2022 09:20:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3182
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2992
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165888
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 118
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53841
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 50
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 567
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 275
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 96
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52091
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 111
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10918

Reklama