Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MZ TS 150/125
Autor Wiadomość
Szabla Offline
Mzciarz (Spsodg)
*


Liczba postów: 200
Imię: Mikołaj
Skąd: Ostromecko
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #1
MZ TS 150/125
MZ TS 150/125 - Motocykl produkowany przez VEB Motorradwerk Zschopau (MZ) w okresie od czerwca 1973 r. do sierpnia 1985 r. Miał zastąpić model ES, a zarazem być kontynuacją krótkiej, ale udanej serii ETS. Sama nazwa to skrót od: Telegabel-Schwinge, lub Trophy Sprint - widać tę nazwę na paru wczesnych prospektach, między innymi tu:



Motocykle były dostępne w wersji standardowej, oraz luksusowej. Główną różnicą było zastosowanie chromowanej nakładki na baku, do której guma była wciskana na zaczepy, a w wersji bez tej nakładki naklejana.



Dodatkowo motocykle były wyposażone w dwa typy kierownic - wąską i niską, oraz wysoką i szeroką. Widać to na powyższym zdjęciu.


Pierwsza seria motocykla wychodziła w latach 1973-1976. Posiadała ona silnik identyczny jak w MZ ES o oznaczeniu MM 150/2 z wkręcanym korkiem oleju i charakterystyczną zagiętą dźwignią zmiany biegów, oraz posiadała zawieszenie z motocykla ETS o średnicy 32mm, lecz widelec nie miał charakterystycznych harmonijek, tylko krótkie osłony goleni. W parze z tym zawieszeniem szedł przedni błotnik na cienkich pałąkach. Migacze z przodu były mocowane do lampy, która posiadała w sobie prędkościomierz, a z tyłu, podobnie jak lampa, wprost do błotnika, który miał nieco inny kształt niż w późniejszych wersjach. Stosowano wydechy zapożyczone z poprzednich modeli, można je rozpoznać po zciętej końcówce.Zdarzały się białe końcówki kierownicy (widać to na prospektach)

MZ TS w pierwszej wersji:





W roku 76 zmieniono zawieszenie na nowe 35mm, przedni błotnik oraz wydech na prosty. Stosowano zamiennie błotniki tylne nowego i starego typu, podobnie jak długie gumy na lagi, nie zależnie od wersji. Silnik pozostał bez zmian.

MZ TS w drugiej wersji:



Rok później zmieniono silnik na MM150/3. Z zewnątrz różnił się tylko wyjściem na obrotomierz w wersji luksusowej, oraz gumowym zatykanym korkiem oleju, zamiast metalowej śruby. Silnik został bardzo unowocześniony w środku. Wzmocniono wał, dostał łożysko na główce korbowodu zamiast tulejki, co pozwoliło zmienić mieszankę 1:30 na 1:50. Zmieniono również sprzęgło, oraz sposób mocowania simmeringów. Nie były już mocowane w karter, tylko w płytkę przykręcaną do karteru, co było o wiele mniej problematyczne. W samych motocyklach w wersji luksusowej zmieniła się lampa, nie było już w niej licznika, i pojawiły się mocowania zegarów, połączone z mocowaniami kierownicy. We wszystkich sztukach stosowano już nowy typ błotnika tylnego, choć z samego początku można było trafić na sztukę ze starym. W trakcie produkcji zmieniono sposób mocowania przednich migaczy, i mocowano je do dolnej półki zawieszenia. W 82 roku zmieniono korek baku.

MZ TS w trzeciej wersji:






Zegary:
Od początku produkcji stosowano takie liczniki:



Pod koniec wychodziły podobne do tych z pierwszych ETZ 250, tylko obrotomierz nie posiadał kontrolek, a prędkościomierz miał je mniejsze, odpowiadały za wskaźnik luzu oraz ładowania.



Korki:
Na początku do TS leciały korki z okazji sześciodniówek:



A od 82 roku z okazji 60 fabryki:



Czasem można było pod korkiem znaleźć miseczkę do odmierzania oleju:



Naklejki i malowanie:

MZ wychodziły w dwóch typach naklejek, lub bez.
Najczęstszy typ, czyli czarny napis, na przezroczystym tle:



Rzadko spotykane, czyli na srebrnej folii, które widzimy tutaj:



TSki były malowane w następujących kolorach: czerwony, ciemno niebieski, jasno niebieski, żółty, zielony, A w wersjach eksportowych również na czarno i srebrno.
Rama, i dolna część lag była czarna, błotniki oraz półki srebrne

Różnice między 125, a 150:



Cylindry jest bardzo łatwo poznać, ponieważ są znakowane przy kolanku:





Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.

20-06-2020 00:25:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 8 użytkowników postawiło piwo Szabla za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
MZ TS 150/125 - Szabla - 20-06-2020 00:25:06
RE: MZ TS 150/125 - Jorginsson - 20-06-2020, 09:19:49
RE: MZ TS 150/125 - Szatek - 20-06-2020, 16:40:22
RE: MZ TS 150/125 - Wiktor2002ZPL - 01-09-2020, 16:34:24
RE: MZ TS 150/125 - Emwu96 - 15-09-2022, 01:19:08




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
Dzisiaj 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 9
Moc silnika 023
Ostatni post: pro_siaty
Wczoraj 23:44:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 268
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 31
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:35:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 42
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 470
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
Wczoraj 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 68
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 174
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 570
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 470
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7496
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 258
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
07-05-2024 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 224
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
07-05-2024 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 341
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 177

Reklama