Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Zachęcamy do zakupu forumowych kubeczków Smile Kliknij tutaj

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Docieranie cylindra i tloka
Autor Wiadomość
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Docieranie cylindra i tloka
Witam. Stałem się nabywca starego nowego cylindra i tłoka. Dopiero go założyłem i byłem się przejechać ok 100 metrów. Moje pytanie to
1. Ile trzeba jeździć (km) żeby już można bylo "szaleć" aby go dotrzeć
2. Ile obrotów jest bezpieczny zakres ?
3. Muszę stopniowo go docierac ? W sensie 100m na drugi dzień 150 czy mogę sobie tak z 5 km zrobić za jednym razem ?

Podkreślam cylinder jest nowiutki ale to jest jeszcze ten z czasów PRL , to ma z kilkanaście lat
I nie wiem czy to ważne ale wymieniłem też pierścienie itp
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2020 19:26:27 przez Szymon2004PL.)
22-02-2020 19:25:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
trzcinka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 110
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 2
Post: #2
RE: Docieranie cylindra i tloka
1. Dociera się 500 km
2. Nie za dużo nie za mało, tak w sam raz, nie można dusić na niskich, ani piłować na wysokich
3. Możesz normalnie jeździć jak chcesz tylko rozsądnie
22-02-2020 23:16:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Docieranie cylindra i tloka
Czyli mogę sobie chwilę pojeździć ? Oczywiście żebym nie przegrzać. Tak z 15/20 minut tak ?. I ile ile się robi przerwy? Jak np pojeżdżę 15 minut to potem godzina przerwy starczy ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2020 00:34:19 przez Szymon2004PL.)
23-02-2020 00:32:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 353
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Docieranie cylindra i tloka
nawet wskazane jest jeżdżenie
23-02-2020 00:46:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Online
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,232
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #5
RE: Docieranie cylindra i tloka
Prawdę mówiąc docieranie to po prostu zwykła jazda. Silnik trzeba raz na jakiś czas przeciągnąć po obrotach ale dopiero po około 50km mniej więcej. Przede wszystkim NIE HAMUJE się SILNIKIEM. W dwusuwach w ogóle powinno to być karane, bo zamykając przepustnicę dostarczasz, przy wysokich obrotach, bardzo małą dawkę paliwa i oleju, w ten sposób łatwo jest sobie zatrzeć cylinder. Generalnie jeśli szlif jest dobrze zrobiony to nie ma prawa ani puchnąć ani zacierać się bez powodów przy normalnej jeździe. Zwłaszcza z tłokiem aluminiowym i żeliwną tuleją.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
23-02-2020 01:07:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo JGNZM za ten post.
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,606
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #6
RE: Docieranie cylindra i tloka
Moja metodyka jest prosta - Przede wszystkim, bogatsza mieszanka. Ja nawet na półsyntetyku lałem 40-50ml oleju na litr benzyny i wbrew temu co zaraz pieniacze napiszą, nie jest to za dużo. Poza tym pierwszych kilka kilometrów to krótkie przejażdżki po kilkaset metrów, bo na początku wszystko musi się spasować. Kilka takich "kółek" po osiedlu i potem zaczynasz już zupełnie normalnie jeździć. Nie mulisz, nie piłujesz bez potrzeby, ale przede wszystkim nie przegrzewasz silnika. Pamiętaj, że na początku silnik ma ciężej i trzeba szczególnie pilnować temperatur. Jak już dotrzesz tak ze 100-200km, to dalej już praktycznie tylko pamiętasz żeby lać bogatszą mieszankę do około 500km.

"Znajomy" Ogarem na dotarciu robił ze mną wycieczkę do Torunia (+/- 50km w jedną stronę) i w żaden sposób docieranie nie było problemem Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
23-02-2020 12:10:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Docieranie cylindra i tloka
Czyli nie muszę przez 500 km jeździć 30km/h
23-02-2020 13:02:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,606
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #8
RE: Docieranie cylindra i tloka
Nie. Nawet nie powinieneś w zasadzie.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
23-02-2020 16:36:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
trzcinka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 110
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 2
Post: #9
RE: Docieranie cylindra i tloka
(23-02-2020 12:10:07)Quake96 napisał(a):  ale przede wszystkim nie przegrzewasz silnika.
Czyli co pojeżdze 1h i 15 min stygnięcia?
24-02-2020 00:35:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 587
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Docieranie cylindra i tloka
W tych temperaturach? Upały mamy jakies? Jeździj normalnie. Nie ciśnij mu na maxa, ale tez nie dus na małym gazie.

Komar 2352
Motorynka m3
Romet Polo
Daelim Daystar VL
Kawasaki vn800 vulcan custom
24-02-2020 00:38:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mati578 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Mateusz
Skąd: Koszalin
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Docieranie cylindra i tloka
Jezdzij jak najwięcej na najwyższym biegu, najlepiej po asfalcie, na gazie takim jak kolega wyżej pisze. Po zatrzymaniu się natychmiast wyłączaj bieg i nie trzymaj zbyt długo silnika na jałowych obrotach (podczas postoju oczywiście), przez pierwsze około 600 km broń boże nie jezdzij z pasażerem. Jak pokonujesz wzniesienie i słyszysz, że obroty spadają, to zredukuj bieg na niższy Wink Wiadomo, lejesz więcej oleju do mieszanki.
Ja gdy docierałem swoją jawkę, to z początku wybierajac się na jakieś wycieczki (po około 70km) robiłem przerwy co 10-15km. Odczekiwałem kilka minut, dotykając co jakiś czas ręką do cylindra bądź karteru i jak jawka paliła z kopniaka to jechałem dalej (na ciepłym za cholerę nie chciała z kopa odpalić).
24-02-2020 01:45:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,606
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #12
RE: Docieranie cylindra i tloka
Cytat:Czyli co pojeżdze 1h i 15 min stygnięcia?

Na to nie ma zasady. Jeździsz tyle ile chcesz, ale pilnujesz żeby silnika nie przegrzać. A stygnięcie to aby tyle, żeby nie był przesadnie gorący, nie musisz czekać aż całkowicie się schłodzi.

Cytat:jak jawka paliła z kopniaka to jechałem dalej (na ciepłym za cholerę nie chciała z kopa odpalić).

Bo nie ten majster regulował zapłon best

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
24-02-2020 03:01:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Docieranie cylindra i tloka
Mam pytanie. Bo jak przed chwilą jechałem to zaczął się dławić i cofać i coś strzelało jak by z rury z przodu koło cylindra i zgasł. Dopiero jak go zapaliłem chwilę się podlawil i jechał dalej. Czy to normalne ?
24-02-2020 19:26:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 353
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Docieranie cylindra i tloka
Coś nie tak z zapłonem
24-02-2020 22:13:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: Docieranie cylindra i tloka
Ale pali ładnie od kopa na zimnym. Myślę że to może być kwestia regulacji gaźnika ?
24-02-2020 23:55:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Marzec - jacomoto

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Komar 2320 '70 - ''Klak''
Ostatni post: romek
Dzisiaj 22:22:37
» Odpowiedzi: 94
» Wyświetleń: 21338
Romet Ogar 205/ 50-TS-3
Ostatni post: Jadek125p
Dzisiaj 22:04:42
» Odpowiedzi: 148
» Wyświetleń: 27578
Pegaz 700 narzędziówka
Ostatni post: hornetino
Dzisiaj 21:36:09
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 79
Poszukuję znawców Komara ...
Ostatni post: Jadek125p
Dzisiaj 21:14:14
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 50
S38, piszczący dźwięk pod...
Ostatni post: Marmoladka
Dzisiaj 19:22:51
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 91
Obręcz 18" na piastach Ro...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 19:01:27
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 122
Komar 2350 77'
Ostatni post: Jadek125p
Dzisiaj 17:50:49
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 558
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 16:56:21
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 6406
Tuleja dystansowa koła ty...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 16:34:38
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 86
Czyszczenie kolanka i tłu...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 16:28:10
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 116
Cylinder jawa 50
Ostatni post: przystanek
Dzisiaj 11:29:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
Kolorystyka Ogar 200
Ostatni post: Marian2350
Dzisiaj 10:55:26
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 131
Dwusów nie lubi "pyrkania...
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 03:47:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 110
"Komar Sport i przyjaciel...
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 03:41:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 123
Licznik i klakson CHART
Ostatni post: Tommi029
Dzisiaj 01:36:45
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48

Reklama