| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Pytanie co do rejestracji i oc
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Pytanie co do rejestracji i oc 
			 
			
				 (25-06-2017 16:42:48)Szatek napisał(a):  Jeżeli nie został wyrejestrowany przed 1996-tym, to tylko rejestracja na unikat bądź zabytek. 
Zabrakło jednego słowa   
Jeśli ma już 40 lat, to nie musi mieć ciągłości OC. Nie zmienia to jednak faktu, za nadal może przyjść kara z UFG na dziadka, za nie opłacanie OC do momentu jego wyrejestrowania.
 
Podobno można zarejestrować normalnie pojazd który został wyrejestrowany (ale chyba tylko czasowo) przed 1996-tym rokiem, ale może to zrobić (chyba) tylko jego właściciel z dowodu rejestracyjnego.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-06-2017 18:10:04 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Gomulsky 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 129 
Imię: Kuba 
Skąd: Dąbrowa Tarn. 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Pytanie co do rejestracji i oc 
			 
			
				 (25-06-2017 16:42:48)Szatek napisał(a):  Nie ma znaczenia czy go przerejestrujesz czy nie, na dziadka i tak może w każdej chwili przyjść kara z UFG - tym bardziej, jeśli widnieje w dowodzie rejestracyjnym... 
 
Jeśli go od niego kupisz, to aby kara nie przyszła też na Ciebie, musisz wykupić OC z datą z umowy. 
 
Jeżeli nie został wyrejestrowany przed 1996-tym, to tylko rejestracja na unikat bądź zabytek. 
Bredzisz Pan... Jaka kara z UFG, za WYREJESTROWANY pojazd? Takich wałków to nawet w tym kraju nie da się zrobić, tym bardziej, że kary z UFG są nakładane tylko na pojazdy widniejące w CEPie, a pojazdy wyrejestrowane przed wprowadzeniem tego systemu na 100% tam się nie znajdują. A już całkiem na zaoranie Twojej teorii, to UFG może nałożyć karę maksymalnie za rok wstecz, a od lat 80 trochę więcej minęło, więc nawet jakby nie miał OC przed wyrejestrowaniem w latach 80' to w tej chwili nie ma to żadnego znaczenia...
 
Po pierwsze musisz ustalić, czy na wpisie do rejestru jest "wyrejestrowany czasowo", czy "wyrejestrowany bezterminowo". Bo jak ta pierwsza opcja to piszesz umowę z dziadkiem, potem lecisz z motorkiem na BT, potem do WK rejestrujesz i kupujesz ubezpieczenie w dniu rejestracji, ze względu na znajdujący się w ustawie zapis "jednak nie później niż z wprowadzeniem pojazdu do ruchu", a ponowna rejestracja pojazdu niehistorycznego takim wprowadzeniem jest.  
Ponieważ jak rozumiem pojazd ma już ukończone 40 lat (rocznikowo i jest historycznym) to OC MUSISZ wykupić dopiero w momencie, gdy zechcesz poruszać się nim po drodze publiczej (na min. 30 dni), czyli możesz sobie kupić OC na sezon, a pozostałą część roku może nie mieć OC i nikt się o to nie przyczepi, ani do Ciebie, ani do dziadka. 
Jeśli był wyrejestrowany bezterminowo, to już trochę się sytuacja komplikuje, bo trzeba by zajrzeć w ówcześnie obowiązującą ustawę, czy ta pozwalała na ponowną rejestrację pojazdów wyrejestrowanych bezterminowo, ponieważ odnalezienie tej ustawy może być kłopotliwe, możesz pójść na skróty i spisać umowę z dziadkiem (żeby przejąć prawo własności), potem idziesz do rzeczoznawcy (który opisuje jaki to ten pojazd jest ważny dla udokumentowania historii polskiej motoryzacji), potem BT i następnie rejestracja w WK, a reszta tak jak od 3 akapitu   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-06-2017 19:16:28 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post:1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post. 
		Szatek (06-25-2017)
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |