Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ZZR Huragan 69r - Renowacja
Autor Wiadomość
kunex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Tomasz
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny
Post: #1
ZZR Huragan 69r - Renowacja
Cześć Wszystkim!

Zabrałem się za renowację Huragana z bodajże 69r. (Taką datę znalazłem na obręczach).

Mam niemal wszystkie oryginalne części i rower był sprawny. Był bo go rozebrałem. Zapomniałem zrobić wcześniej zdjęcia Big Grin Teraz chciałbym część po części odnowić.

Aktualnie udało się niemal kompletnie rozebrać ramę i zgubić jedną kulkę łożyska suportu. To czego się nie udało to rozebrać widoczny na fotkach pierścień na widelcu.

W kolejnym etapie chcę ramę oddać do lakiernika samochodowego (nie proszkowo bo brzydko), nakleić repliki naklejek i wymalować napis. No ale wpierw ten pierścień na widelcu.

Zwracam się do was z prośbą o pomoc. Jak to zdjąć? Jakim kluczem to złapać? Poniżej fotki.





Serdecznie pozdrawiam!
17-06-2016 15:34:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
nonameuser1 Offline
rowermajster
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartek
Skąd: Warlubie
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
pytanie zasadnicze-skoro masz lakier na ramie w podobnym stanie jak na widelcu, po kiego grzyba to malowac?
17-06-2016 15:44:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romet3kolory Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: romet3kolory
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
1.Jakiś drucikiem oczyść szczelinę między pierścieniem a rurą widelca - na ile to będzie możliwe - z brudu, żeby nie pchał się pod pierścień w czasie ściągania, następnie napuść tam WD-40 lub innego płynu penetrującego i zostaw to na noc, żeby płyn miał czas spenetrować przestrzeń między pierścieniem a rurą widelca, na wszelki wypadek możesz widelec ustawić pionowo i na drugi dzień sprawdzić czy płyn wniknął w szczelinę czy dalej widać go w tym miejscu. W takim wypadku jeszcze raz spróbuj oczyścić to miejsce drucikiem i znowu napuść płynem. Na drugi dzień przy pomocy jakiegoś śrubokręta z płaskim łbem z wyczuciem pobijaj od dołu raz z jednej raz z drugiej strony. To istotne , bo w ten sposób delikatnie rozruszasz-obluzujesz pierścień na rurze. Gdybyś uderzał tylko z jednej strony tylko mocniej zaklinujesz pierścień na rurze. Niestety nie jestem Ci w stanie powiedzieć jak mocno powinieneś uderzać, bo to każdorazowo kwestia indywidualnego przypadku. Przy odrobinie cierpliwości pierścień powinien zejść. W opisany sposób zdjąłem już dwa takie pierścienie , tylko o 15 lat młodsze od Twojego.
2.Ja swojego Metora malowałem sam, a miałem lekko pod górę , bo lakier był metalic, więc w sumie musiałem kłaść 3 warstwy : podkład , baza, bezbarwny , ale ty masz zwykły lakier jak do "snopowiązałki" Wink więc jeden etap masz z głowy. Jest z tym jednak trochę zabawy , bo musisz oczyścić ramę ze starego lakierunku, odrdzewić, przeszlifować i odtłuścić przed malowaniem wszystkie elementy .
W moim przypadku efekt końcowy przerósł moje najśmielsze oczekiwania i naprawdę mnie zaskoczył. Gdyby ktoś pokazał mi tak pomalowany rower to w życiu bym nie wpadł, że nie był malowany w lakierni.
Na Twoim miejscu zastanowiłbym się poważnie , czy nie malować samemu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2016 17:56:18 przez romet3kolory.)
17-06-2016 17:48:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romet3kolory za ten post.
kunex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Tomasz
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
Wielkie Dzięki!, zrobię jak napisałeś

Co do ramy, wygląda tak:



Lakier wygląda w rzeczywistości nieco gorzej niż na zdjęciu. Niemniej jednak chciałbym mu nadać blasku, no i tak już go rozebrałem.

Jeszcze muszę znaleźć lakiernie, która mi to zrobi Big Grin No i jest jeszcze kwestia czy ramę piaskować czy zrywać lakier chemicznie.
17-06-2016 18:19:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
Masz przed sobą rower w oryginalnym lakierze z 1969 roku. Po to lakier przetrwał w tak dobrym stanie 47 lat żeby go teraz zdzierać? Ciekawa logika.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2016 19:42:15 przez wnusiu94.)
17-06-2016 19:41:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec89 Offline
Zapalony mechanik
*


Liczba postów: 278
Imię: Kuba
Skąd: Fałkowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
Wnusiu dobrze gada, zostaw lakier w spokoju mało już zostało tych rowerów w oryginalnym malowaniu

Aktualnie w garażu:

Romet Ogar 205 '91 "Sprzedany"
Romet Ogar 200 '86 "W trakcie renowacji"
Romet Jubilat '86
Romet Jubilat 2 '91
Romet Kalina '85
Romet BMX '95
Romet Wigry 3 '84

Czy to Ogar czy SHL-a wszystko jedno bo z PRL-a Big Grin
17-06-2016 21:59:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Rometowiec89 za ten post.
nonameuser1 Offline
rowermajster
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartek
Skąd: Warlubie
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
Po zapoznaniu sie ze zdjeciem, kompletnie nie rozumiem po co to malowac, chyba ze chcesz tej ramie zrobic krzywde
18-06-2016 01:01:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romet3kolory Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: romet3kolory
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
To rower konkretnej osoby a nie eksponat muzealny i właściciel zrobi z nim co będzie uważał za stosowne.
Wbrew temu co piszecie, to lakier choć "oryginalny" już nie jest taki sam jak po wyjściu z fabryki i nie chodzi tylko o kolor, bo zapewne rower nie stał 47 lat w "komórce" i kolor lakieru dawno już spłowiał (temu akurat można zaradzić próbując wypolerować spłowiałą warstwę) a ponadto w lakierze pełno jest już mikrospękań, przez co pod lakierem są już zapewne całe hektary rdzy. Ta , zapewne wszyscy się z tym zgodzą, nie wpływa korzystnie na ogólny stan roweru.
Jaki jest zatem sens kolekcjonowania 47 letniej rdzy?!
Jeśli zatem rower zostanie odnowiony tak jak powinno się to robić , to może będzie cieszył oko jeszcze kilku pokoleń.

(17-06-2016 18:19:45)kunex napisał(a):  Wielkie Dzięki!, zrobię jak napisałeś

Co do ramy, wygląda tak:



Lakier wygląda w rzeczywistości nieco gorzej niż na zdjęciu. Niemniej jednak chciałbym mu nadać blasku, no i tak już go rozebrałem.

Jeszcze muszę znaleźć lakiernie, która mi to zrobi Big Grin No i jest jeszcze kwestia czy ramę piaskować czy zrywać lakier chemicznie.
Z piaskowaniem musisz uważać, bo z tego co słyszałem, to zbyt gruby materiał użyty do piaskowania może głęboko porysować czyszczoną powierzchnię, a wtedy będziesz problem z wyprowadzeniem powierzchni do malowania. Z drugiej strony przy piaskowaniu pozbędziesz się chyba na amen całej rdzy.
Ja czyściłem swojego Meteora z wykorzystaniem tarczy z włosem nylonowym. Szło to pięknie i nie było problemu z doczyszczeniem nawet najgorszej rdzy. Jednak słabym punktem tej metody jest dotarcie do miejsc trudno dostępnych np. koło suportu, chyba że tarcza będzie miała długi włos.
Jeśli zdecydujesz się robić to samodzielnie, będziesz miał przynajmniej pewność, że wszystko masz zrobione tak jak chciałeś, nie licząc satysfakcji.
Nie zapomnij też o masce ochronnej , która zabezpieczy Cię przed wdychaniem drobin usuwanego lakieru oraz okularach ochronnym , bo często coś potrafi wystrzelić spod tarczy a oczy masz tylko jedne.
Jak wygląda samo malowanie możesz zobaczyć tutaj http://romet3kolory.blogspot.com/2016/06...a-cz2.html
bo właśnie skończyłem malowanie widelca do mojej Gazeli.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2016 15:51:54 przez romet3kolory.)
18-06-2016 15:26:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romet3kolory za ten post.
chadie Offline
https://tanikurier.com
*


Liczba postów: 107
Imię: Łukasz
Skąd: Bielsko - Biała
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
Z jednej strony rozumiem właściciela, bo każdy chciałby mieć rower zrobiony na przysłowiowy cycuś-glancuś Wink Niestety podzielam uwagi większości, szkoda malować, skoro lakier przetrwał tyle lat. Jeśli rys, ubytków, otarć i odprysków jest miej niż 5% całości lakieru szkoda go malować.
Zawsze możesz spróbować go uratować a dopiero jak to się nie uda to załatwić sprawę nowym lakierem.
W latach 90, jak większość cudów techniki malowana była renolakiem mieliśmy patent na "odświeżenie" lakieru.
Wymyj go dokładnie (smary najpierw usuń rozpuszczalnikiem). Przejedź delikatnie, na mokro, wszystko papierem ściernym 2500 (jest to mozolna robota, cały rower zajmuje dobrą dniówkę), jeśli są "wykwity" rdzy, to zmniejszą się do małych kropek. Papier usuwa również doskonale powierzchniową rdzę z chromów. Na to wszystko pasta Auto-Max (nie inna) lekko ścierna, nakładana i polerowana mokrą szmatką. A po wyschnięciu i usunięciu na sucho pozostałości Auto-Maxu nałożenie i usunięcie suchymi szmatkami pasty TEMPO.
O dziwo po tylu latach pasty są dostępne, kosztują grosze a efekty, wierzcie mi jeśli ktoś się przyłoży, są powalające.

Spróbuj się pobawić, zanim podejmiesz decyzję o lakierowaniu.
19-06-2016 09:25:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nonameuser1 Offline
rowermajster
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartek
Skąd: Warlubie
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
moze autora to przekona, moze nie...









w obu pasta scierna i solidnie czyszczenie ramy, w suprze mały pędzelek i drobne zapraweczki
19-06-2016 13:31:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kunex Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Tomasz
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
Dzięki wszystkim za podpowiedzi! Nie spodziewałem się tylu opinii i muszę przemyśleć projekt na nowo.

Lakier mimo wieku błyszczy się bardzo ładnie. Niestety miejscami pokryty jest rdzą. Wciąż bardziej kieruję się w stronę lakierowania od nowa. Chciałbym żeby wyglądał nie jak zachowany zabytek ale jak kiedyś po kupnie w sklepie.

Chociaz z drugiej strony przyjrzałem się twojej ramie od Wichra: @nonameuser1
Moja rama jest w bardzo podobnym stanie. Błyszczy się ale widać ślady rdzy. Widzę, że nie zmieniałeś lakieru a rower prezentuje się i tak bardzo ładnie.

W międzyczasie przedstawiam nieco zdjęć tej ramy:








Ciężka sprawa Big Grin
20-06-2016 15:54:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nonameuser1 Offline
rowermajster
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartek
Skąd: Warlubie
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
bardzo prosta sprawa, widocznie za nowy w temacie jestes ze chcesz lakierować, posłuchaj starszych stażem kolegów i odloz rower na jakis czas, poszperaj w necie, poinspiruj sie. jak pomalujesz nie bedzie juz odwrotu, nikt tu ci nie chce zle doradzić. zrozumiesz dopiero jak go pomalujesz, ze to nie to, trust me
20-06-2016 20:14:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nonameuser1 za ten post.
RoweryPRL Offline
Nowy
*


Liczba postów: 19
Imię: Mateusz
Skąd: Śląsk
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
w obu pasta scierna i solidnie czyszczenie ramy, w suprze mały pędzelek i drobne zapraweczki
[/quote]

Możesz troszkę szerzej opisać swoją metodę czyszczenia ramy?
Czego używasz, jakiej pasty ściernej i jak mniej więcej wygląda cały proces?
Bo efekty powalają, chętnie wypróbowałbym u siebie.
Pozdrawiam
17-07-2016 18:58:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuba1028 Offline
Majster
*


Liczba postów: 294
Imię: Alan
Skąd: Lubuskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #14
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
Zgadzam się z bresiem, rower musi się Tobie podobać i Ty musisz mieć satysfakcję z jego posiadania. Jeśli czujesz że obdrapana rama to nie to, pomaluj ją sobie. Samochody też wszyscy lakierują i jakoś nikt nie płacze o to. Osobiście mam dwa rowery nie malowane i jeden pomalowany te w których lakier jest naprawde ładny że nie musiałem żadnych cudów z zaprawkami i innymi wymysłami wyprawiać zostawiłem bo mi się taki podobał. Ale jak już zaczynałem mieć wątpliwości co do stanu to pomalowałem i tak mam jubilata ładny oryginał i pomalowane wigry bo mi się nie podobało. I jakoś żadnego nie traktuje przez to gorzej Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2016 21:22:06 przez kuba1028.)
17-07-2016 21:18:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nonameuser1 Offline
rowermajster
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartek
Skąd: Warlubie
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: ZZR Huragan 69r - Renowacja
(17-07-2016 21:18:21)kuba1028 napisał(a):  pomalowałem i tak mam jubilata ładny oryginał i pomalowane wigry bo mi się nie podobało. I jakoś żadnego nie traktuje przez to gorzej Tongue

Bo to tylko złamasy więc ich nie żal


(17-07-2016 21:18:21)kuba1028 napisał(a):  Samochody też wszyscy lakierują i jakoś nikt nie płacze o to.

buahaha chyba samochodu nie miales jeszcze
18-07-2016 13:13:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo nonameuser1 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2986
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165822
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 111
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 29
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 61
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53833
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 47
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 562
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 274
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52078
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 110
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10902
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 67

Reklama