Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #139
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolejna partia części została oczywiście wysłana do chromowania dekoracyjnego - zaraz po nadejściu poprzedniej.

W końcu mam u siebie wszystkie części po galwanizacji Smile

Stal przed:




Przegrody tłumika zostały jeszcze raz dokładniej wyszlifowane po spawaniu.

I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:




Stal przed:




Wał rozłożony na prasie. Łańcuch, sworzeń tłoka, oraz zabezpieczenie zębatki przedniej i koła przekładni stałej, są oczywiście nowe i oryginalne.

I po czernieniu:




Oryginalne, cienkie szprychy przed:



Wyszlifowane wcześniej papierem ściernym po długości, w celu usunięcia wżerów i resztek lakieru (ktoś je pomalował na czarno...).

I po kadmowaniu (po ocynku zostawały czarne zacieki) z bezbarwno-niebieską pasywacją:




Mosiądz i stal przed:



Nyple są oryginalne - pod cienkie szprychy. Były wcześniej moczone przez noc w rozpuszczalniku.

I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:




Stal przed:



I po kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (albo i bez :F):



Nowy i oryginalny korbowód przed:



I po ponownym miedziowaniu z pasywacją:



Mosiądz i miedź przed:



I po trawieniu i odtłuszczeniu:



Niektóre elementy musiałem niestety wysłać do ponownej galwanizacji, ze względu na pozostałości lakieru i innych zanieczyszczeń, oraz ponownego prostowania. Przed:



I po galwanizacji:



Szprychy będę musiał niestety wysłać kolejny raz, bo jednak znowu pozostały na nich resztki lakieru...

Tylny błotnik przed przynitowaniem do niego brakującego wspornika tablicy rejestracyjnej:



Nity są współczesne, aluminiowe - ze względu na ich łatwiejsze zaklepywanie. I po przynitowaniu:




Dotoczone z teflonu i wprasowane nowe tuleje tylnych amortyzatorów:



Oring koła przekładni stałej przed:



I po wciśnięciu na prasie:



Wszystkie łożyska w bębanach, oraz stalowy pierścień (zabezpieczający przed ewentualnym pęknięciem bębna w tym miejscu) wciśnięte na prasie z użyciem kleju Loctite 603:



Dotoczone i wprasowane nowe tulejki dźwigni automatu zmiany biegów. Dzięki nim, luz dźwigni jest praktycznie zerowy:



Dodatkowo, sprawdziłem zbiornik paliwa po fosforanowaniu i w jednym miejscu zrobił się delikatnie wilgotny od paliwa. Nic z niego nie pociekło od razu - ani przez noc na papierowy ręcznik. Zdecydowałem się jedynie zakleić to miejsce specjalnym kitem do uszczelniania zbiorników paliwa - K2 Mega Tank. Nie chciałem już tego ponownie spawać, bo: w okolicy nikt nie spawa już acetylenem, a TIGiem to już nie ma sensu; zbiornik jest w tym miejscu już dość poharatany (spawany dwa razy, aż przepaliło blachę i bałem się to już szlifować i piaskować) i jest już na nim powłoka galwaniczna...

Chwilowo tyle, pozdrawiam Wink
26-10-2018 19:18:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 26-10-2018 19:18:55




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
Dzisiaj 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 9
Moc silnika 023
Ostatni post: pro_siaty
Wczoraj 23:44:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 268
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 30
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:35:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 42
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 470
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
Wczoraj 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 68
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 174
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 570
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 470
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7496
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 258
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
07-05-2024 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 224
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
07-05-2024 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 341
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 177

Reklama