Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Inny] Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Autor Wiadomość
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,040
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
No właśnie Big Grin Mam u siebie nauczycielkę która jest entuzjastką starej motoryzacji a zwłaszcza Trabantów. I dziś na lekcji polemizowaliśmy, ponieważ nie zgodziła się ona z moją opinią że wysokie obroty w silniku dwusuwowym mu nie szkodzą a wręcz przeciwnie. I tu proszę o jakieś racjonalne naukowe wytłumaczenie, skąd się ta moja teoria wzięła bo w sumie to sam nie wiem Big Grin
06-10-2014 22:22:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
konami1997 Offline
Japończyk :)
*


Liczba postów: 261
Imię: Łukasz
Skąd: Ciechanów
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
wieksze obroty,lepsze smarowanie Smile

Było:
Motorynka M2 1986 rok
Romet 50-t1 1981r 2 szt.
Ogar 200 4 szt.
Kilka skuterów
Kingway Łoś 72 ccm 2007r
Yamasaki Cross 2007r
Simson S51 2szt.
Junak 901 72 ccm 2011 r
Romet Polo M760
Romet Chart 210
Kilka aut.
Obecnie:
Mazda 323f 1997 1.5 88 km

Kapitalne remonty motorków z PRL
06-10-2014 22:26:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo konami1997 za ten post.
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Popatrz na dane techniczne sprzętów z silnikami 2T i sobie odpowiedź na pytanie dlaczego lubi wysokie obroty hmm

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
06-10-2014 22:28:20
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wojtekr35 za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Zależy co do za dwusuwy. Można tu zacząć od okrętowych silników diesela dwusuwowych o mocy kilku tysięcy koni mechanicznych po wyżyłowane dwusuwy obudowane plastikami i napędzające skuterki małolatów jeżdżących bez karty motorowerowej po ulicach. Głównym wykresem każdego silnika spalinowego jest wykres jego sprawności i mocy maksymalnej przy danych obrotach. Ten wykres ustala najmniejsze zuzycie paliwa silnika oraz najlepsze partie obrotów, przy których silnik się najmniej zużywa. Niemniej silniki dwusuwowe napędzające pierdopędy są projektowane pod wyższe partie obrotów. Można to odczytać z wielkości lambdy (stosunku średnicy tłoka do jego skoku), wyważeniem wału, projekcie rozrządu silnika a także wydechu. Dlatego te silniki lubią wysokie obroty, bo ludzie tak projektują te silniki, które przy wyższych partiach obrotów mają większą sprawność wynikającą choćby z rezonansu wydechu. Chociaż są także przykłady silników czterosuwowych, które lubią wysokie obroty. Choćby taka honda cbr 250rr, która ma 4 cylindry w rzędzie przy takiej pojemności i potrafi zakręcić wałem nawet do 24 tys rpm. gdzie do akcji wkracza odciecie zapłonu.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
06-10-2014 22:44:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,040
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Po cichu liczyłem właśnie że @plusminus udzieli właśnie takiej wyczerpującej odpowiedzi Big Grin Dziękuję Smile
06-10-2014 23:29:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Semmao Offline
Podszeptywacz
Moderatorzy


Liczba postów: 4,469
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
(06-10-2014 22:44:40)plusminus napisał(a):  Zależy co do za dwusuwy. Można tu zacząć od okrętowych silników diesela dwusuwowych o mocy kilku tysięcy koni mechanicznych po wyżyłowane dwusuwy obudowane plastikami i napędzające skuterki małolatów jeżdżących bez karty motorowerowej po ulicach. Głównym wykresem każdego silnika spalinowego jest wykres jego sprawności i mocy maksymalnej przy danych obrotach. Ten wykres ustala najmniejsze zuzycie paliwa silnika oraz najlepsze partie obrotów, przy których silnik się najmniej zużywa. Niemniej silniki dwusuwowe napędzające pierdopędy są projektowane pod wyższe partie obrotów. Można to odczytać z wielkości lambdy (stosunku średnicy tłoka do jego skoku), wyważeniem wału, projekcie rozrządu silnika a także wydechu. Dlatego te silniki lubią wysokie obroty, bo ludzie tak projektują te silniki, które przy wyższych partiach obrotów mają większą sprawność wynikającą choćby z rezonansu wydechu. Chociaż są także przykłady silników czterosuwowych, które lubią wysokie obroty. Choćby taka honda cbr 250rr, która ma 4 cylindry w rzędzie przy takiej pojemności i potrafi zakręcić wałem nawet do 24 tys rpm. gdzie do akcji wkracza odciecie zapłonu.

Ta odpowiedź zostaje nagrodzona orderem Virtuti Rometari!


Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami

kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami" Tongue

jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
06-10-2014 23:38:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 13 użytkowników postawiło piwo Semmao za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Podkładka dystansowa międ...
Ostatni post: Michał
Wczoraj 21:37:11
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 31
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 20:29:43
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 18587
Jubilacik
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 17:00:12
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 263
Prośba o identyfikację
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 15:45:19
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 4053
Romet ogar 205 blokuje si...
Ostatni post: oskar2
Wczoraj 15:20:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 166
komar 2330
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 08:29:02
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 74
Romet 50 T1 019 czy 023
Ostatni post: Wodnik
30-05-2024 22:39:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 184
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: wigryman
30-05-2024 22:34:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 302
Lampa przednia
Ostatni post: tramwajarz
30-05-2024 10:19:31
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 229
Romet ogar 200 ma trochę ...
Ostatni post: Bob_Harley
29-05-2024 17:49:13
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 165
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
28-05-2024 23:36:28
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 505
Romet 2375 sie szybko zal...
Ostatni post: Wodnik
28-05-2024 23:22:04
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 91
Luzy w pedałach romet aga...
Ostatni post: Wojtasik
28-05-2024 20:49:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 150
Instalacja ele. Ogar 205
Ostatni post: romek
28-05-2024 10:09:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 195
Eksportowy Romet Chart 21...
Ostatni post: miszel
27-05-2024 22:35:57
» Odpowiedzi: 77
» Wyświetleń: 13644

Reklama