Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Problem ze spasowaniem skrzyni
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Problem ze spasowaniem skrzyni
Opis problemu długi, ale szczegółowy...

Kupiłem jakoś w kwietniu silnik. Z początku chodził idealnie, nie było problemów. Potem się niestety zatarł z powodu przegrzania. Trudno, zdarza się... Kupiłem nowy* wał, nowe łożyska, nowe simmeringi, nowe uszczelki i dorzuciłem do tego nowy** cylinder z tłokiem, który miałem w zapasie. Dałem to do remontu, bo sam nie chciałem tego robić żeby czegoś nie spaprać. Po półtorej miesiąca silnik wrócił. Wszystkie w/w części wymienione, ale był pewien problem. Otóż zębatka zdawcza, nawet na luzie kręciła się z oporem. Jak to wtedy usłyszałem "to się chyba rozchodzi". Problem w tym, że się nie rozchodziło... Silnik nie chciał palić, a jak odpalił to na kilka sekund i gasł, jakby go coś hamowało. Zdecydowałem się, że wraz ze znajomym go rozbierzemy. Pierwsze co nadawało się do wymiany, to tulejka wałka zdawczego, ta przy simmeringu. Siedziała na wałku ciasno i kręciła się razem z nim. Potem doszło do tego, że i sam wałek był do d8py, bo wychodził z łożyska luzem. Miałem pod ręką stary silnik na dawcę, więc owe elementy z niego pobrałem. Problem w tym, że dalej jest to samo Angry Gdy składamy kartery, to gdy są one jeszcze trochę oddalone od siebie, całość pracuje jak powinna, ale jak tylko kartery się ze sobą spasują, to wałek zdawczy stoi sztywno. Gdy wrzucam luz, wałkiem sprzęgłowym mogę kręcić bez problemu, a wałek zdawczy rusza się z wielkim oporem. Na biegu zaś, gdy ruszę kopniakiem to wałek zdawczy się porusza, ale także z oporem. Wymienialiśmy już skrzynię (składaliśmy z dwóch jedną itd.), ale dalej było to samo. W końcu postanowiliśmy wybić te nowe łożysko wraz z wałkiem zdawczym i na próbę wbić stare łożysko (z tamtych drugich karterów) i dać ten zużyty wałek zdawczy. Efekt? Bez żadnych zmian Sad Padła decyzja. Wbijamy ten dobry wałek zdawczy z tym nowym łożyskiem w stary karter (ten od drugiego silnika) i składamy tamte stare kartery. Efekt? Po złożeniu całość chodzi jak powinna. Zatem wałek zdawczy i łożysko jest okej. Skrzynia także. Więc co może być nie tak? Czyżby jakimś cudem podczas "remontu" wykrzywił się jeden z karterów? No bo nic innego już nam do głowy nie przychodzi. Wygląda to tak jakby ten karter od strony zapłonu był gdzieś krzywy względem drugiego i po ściśnięciu ich ze sobą, tworzy się opór.

* używany w bdb. stanie
** Cylinder kiedyś kupiłem nowy i od nowości przejechane ma ok. 30km.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2014 18:16:24 przez Quake96.)
27-06-2014 18:08:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
Jeżeli jest krzywy to nie widziałeś może czy uszczelka była ponad wymiar gdzieś? Może ktoś spasowal ze sobą dwa inne kartery i zrobił to na uszczelke... Ewentualnie pukales w ten wałek? Wal chodził bez oporów?

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
27-06-2014 18:14:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
Kiedy miałem zauważyć, że uszczelka jest ponad wymiar? Wiem tyle, że kartery są te same co przed remontem. Sam silnik po remoncie był złożony na uszczelkę i smar (zero silikonu). W wałek pukaliśmy. I w jeden i w drugi i bez większych zmian. A wał ogólnie nie jest jeszcze połączony ze skrzynią, a sam w sobie rusza się bez problemów.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
27-06-2014 18:19:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
http://www.youtube.com/watch?v=W0-WZYXfB...e=youtu.be

Ten filmik chyba jasno pokazuje w czym problem.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
28-06-2014 01:10:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
Wygląda na to jak by łożysko nie osiadło jak powinno i zrobiły się mega naprężenia, ale wtedy delikatne puknięcie w wałek od "czoła" i powinno być lepiej.
Gniazdo pod nie było dobre? nie wpadało same?

...
28-06-2014 08:25:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
(28-06-2014 08:25:02)Stachu.G napisał(a):  Wygląda na to jak by łożysko nie osiadło jak powinno i zrobiły się mega naprężenia, ale wtedy delikatne puknięcie w wałek od "czoła" i powinno być lepiej.
Gniazdo pod nie było dobre? nie wpadało same?

Łożyska podobijane do samych segerów. Łożysko wałka sprzęgłowego, które jest nowe, po prostu dało się wyjąć palcem. Wziąłem stare (ale dobre) łożysko ze starych karterów, osadziłem je i te trzyma się o wiele lepiej. Dodatkowo wybiłem też tulejki skrzyni i zamieniłem je z tymi ze starych karterów. Wciąż to samo... Gdy silnik ma z tyłu kilka dzięsiątych milimetra luzu to wszystko chodzi luźno. Im bardziej się schodzi, tym bardziej wszystko się blokuje. Teraz po dokręceniu, nawet wałek kosza sprzęgłowego się blokuje. Brak nam już pomysłów, to musi być wina karterów. Ale jakim cudem? Są od pary (ten sam numer nabity na dole silnika, w tym samym miejscu), a przed remontem były uszczelnione samą uszczelką. Ogólnie przy składaniu, kartery schodzą się lekko i bez jakichś znacznych oporów. Wiadomo, wał musi wejść w łożysko, ale poza tym, skrzynia schodzi się naprawdę gładko. I dopóki nie zacznę likwidować tego końcowego prześwitu (tych kilku dziesiątych mm) tymi śrubami wewnątrz karteru sprzęgła, to wszystko chodzi. Jutro będziemy jeszcze próbować dorobić grubszą uszczelkę, ale jeśli to zawiedzie to nie mam kompletnie pomysłu. Zostaje wymiana karterów.

PS: Jeszcze takie pytanie co do skrzyni biegów. Ten tryb z grzechotką ma być ciasno spasowany, czy grzechotka z tą sprężynką może wychodzić z niego lekko? Bo mam dwa tryby i jeden jest ciasno spasowany (nie da się palcem docisnąć tej "blaszki" do trybu), a drugi bez problemu rozkłada się na dwie części (jedna z małym trybem, sprężynką i blaszką, a druga z samym dużym trybem) i w tym tą "blaszkę" da się docisnąć ręką do trybu, po czym odbija ona z powrotem.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
28-06-2014 22:31:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
Dobra, mamy pół sukcesu Big Grin

Silnik złożony, śruby dokręcone, a zębatka jakoś nawet się kręci. Został zalany na noc olejem, a jeśli nie będzie cieknąć, to zapewne wyląduje niebawem w ramie Smile Zobaczymy co z tego wyjdzie.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
29-06-2014 22:11:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,738
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #8
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
Wymieniales tulejki te mosiezne w karterach?

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
29-06-2014 22:33:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
(29-06-2014 22:33:42)fosa napisał(a):  Wymieniales tulejki te mosiezne w karterach?

(28-06-2014 22:31:28)Quake96 napisał(a):  Dodatkowo wybiłem też tulejki skrzyni i zamieniłem je z tymi ze starych karterów.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
29-06-2014 22:37:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
Silnik nawet na zimnym oleju przeciekał, więc kartery idą do wymiany. Dam znać czy to rozwiązało problem Wink

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
30-06-2014 18:50:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,534
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
Masz gdzieś zbyt grubą podkładkę lub dałeś gdzieś ją niepotrzebnie. Moim zdaniem pod wałkiem zdawczym bo kiedyś tak miałem w s38
30-06-2014 19:01:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
Nie ma takiej opcji Big Grin Właśnie żadnych podkładek tam nie ma Wink Zwyczajnie kartery musiały się wykrzywić. Nie wiem jak, ale to jedyne wytłumaczenie.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
30-06-2014 19:20:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Problem ze spasowaniem skrzyni
Silnik złożony na innej parze karterów. Wszystko pracuje pięknie, gładko i bez zbędnych oporów Smile

Dziękuje, dobranoc.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
01-07-2014 23:39:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1412
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1429
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1641
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 544
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10669
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 609
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 180
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16324
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 222
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 221
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1109
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157

Reklama