Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Kolejny Komar 2350 Made In Działoszyn :)
Autor Wiadomość
kuba5550 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Jakub
Skąd: Działoszyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Kolejny Komar 2350 Made In Działoszyn :)
Siemka . Jako iż remont dobiegł końca chciałbym się pochwalić drugim komarem. Jest to model 2350 z 1973 roku. A teraz krótko o historii tegoż motoroweru. Pewnego dnia gdy wróciłem ze szkoły mój dziadek rozmawiał przy furtce ze swoim kolegą z sąsiedniej wioski. No i oczywiście jak mi moja natura nakazuje zapytałem się czy nie ma tam u nich jakiś Komarków WSK SHL itp. Okazało się że drugi bardzo bliski znajomy dziadka kupił niedawno komarka i nic z nim nie robi.Niestety w tym momencie nie miałem pieniędzy gdyż wszystkie oszczędności pochłania remont Kobuza. Minęły 2 miesiące no i dziadek przy kawie podsunął mi pomysł żeby jechać i się zapytać o tego komara. 20 min później byliśmy na miejscu i po dłuższej rozmowie z dobrym kumplem dziadka zaprowadził nas do szopy gdzie stał zabiedzony, obklejony zielono-żółtą izolacją ale co najważniejsze kompletny Komar. Po chwili ciszy padła liczba 100 zł no i za tyle go kupiliśmy pół na pół z dziadkiem Big Grin Po wstępnym oczyszczeniu z pajęczyn i kurzu załadowaliśmy go do poczciwego Golfa II i przywieźliśmy do siebie. Dodatkowo dostałem dosłownie pół wiadra świec (o dziwo większość po oczyszczeniu jest sprawna), drugi gaźnik i parę kluczy. W następny dzień a była to gorąca sobota zabrałem się za czyszczenie gaźnika. Po zamontowaniu i ku zdziwieniu mojemu i dziadka odpalił za drugim kopnięciem. Zbiornik paliwa w środku był bardzo czysty i miał tylko trochę rdzy przy wlewie. Niestety po wrzuceniu jedynki komar zgasł i nie chciał jechać. No to cóż można zrobić jak nie remont. Pierwsze co to wszystko z dziadkiem rozkręciłem w drobny mak. Silnik poszedł na stół no i oczywiście dostał nowy wał, tłok ZMD, cylinder CX, sworzeń, zabezpieczenia , pierścienie, koszyk sprzęgłowy, łożyska FAG, simmery , klin i uszczelki. Następnie cała karoseria wraz z obręczami poszła w piasek a potem w proszek na kolory czarny i chromowy( kolory wybrał dziadek gdyż on tym jeździ i to dla niego go zrobiliśmy Smile ) . Jak się okazało zbiornik paliwa był dziurawy(szkoda bo nie miał rdzy w środku) ale oczywiście 5 min później dziadek ze złomu przywiózł za piwo zbiornik w stanie idealnym. Potem przepolerowaliśmy z grubsza piasty i bębny i przerobiliśmy koła na łożyska( fagi bodajże 6201 ) Następnie koła poszły do centrowania. Przednia zawiecha została zregenerowana(nowe tulejki, prostowanie) i zrobiona instalacja od początku. Amortyzatory, plastiki i kierownicę z klamkami wypolerowaliśmy (kierownica z klamkami jest w bardzo złej kondycji). To samo z ramką lampy. Chromów dziadek nie chciał nowych bo jak to on mówi " to ma być do jazdy a nie do oglądania" Tongue . Wymieniliśmy także przełącznik świateł, opony, dętki, łańcuch, zębatki, szkło z odblaskiem zarówno z przodu jak i z tyłu , żarówki, gumy, linki na białe itp. Komar papierów nie ma ale za 20 zł kupiliśmy uszkodzoną ramę z silnikiem( o dziwo nr silnika zgadza się z numerem w dowodzie rej.) z kompletnymi dokumentami i zgadzającym się rocznikiem i za niedługo mamy zamiar przespawać główkę albo przebić numery Angel . I to było by na tyle z wiosennej rozrywki. Teraz oceniajcie Smile
13-06-2014 21:30:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Pompuś
Unregistered

 
Post: #2
RE: Kolejny Komar 2350 Made In Działoszyn :)
kolor był dość śmiałym, ale dobrym posunięciem. Ładny jest Smile
13-06-2014 21:31:51
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
19-09-2024 23:51:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: jahu1000
19-09-2024 20:43:27
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 411
Tłok z silnika Jawa 223 w...
Ostatni post: tomangelo
18-09-2024 12:05:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 426
'Retro szosa' - co wybrać...
Ostatni post: Żeligowski
17-09-2024 18:55:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 133
Bak Jawa mustang 50
Ostatni post: MacRoial
17-09-2024 09:16:52
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 114
Romet ogar 205 zalewa świ...
Ostatni post: MacRoial
17-09-2024 08:14:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 3624
Silnik 223 gaśnie po chwi...
Ostatni post: MacRoial
17-09-2024 07:38:51
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 131
Jakie były kody kolorów w...
Ostatni post: MacRoial
16-09-2024 14:03:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 177
Co to za kolarzówka
Ostatni post: Pablo81
16-09-2024 13:53:32
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1703
Witam wszystkich rometowc...
Ostatni post: MacRoial
16-09-2024 11:57:53
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 132
Problem z odpaleniem rome...
Ostatni post: MacRoial
16-09-2024 11:56:14
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 276
Jawa Mustang 50
Ostatni post: MacRoial
16-09-2024 10:08:27
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 457
Siemka
Ostatni post: sofcik86
15-09-2024 20:45:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 104
Silnik 223 nie ma kompres...
Ostatni post: MacRoial
15-09-2024 20:21:09
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 162
Flaming 1972 - szczegółow...
Ostatni post: wigryman
15-09-2024 13:52:23
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2351

Reklama