Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Autor Wiadomość
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Właśnie dostałem zakupiony na Allegro sworzeń współczesnej produkcji dedykowany ogółem dla Rometów, celem spasowania go z oryginalnym tłokiem ZMD specjalnie dla Charta (krótszy płaszcz), niestety ku mojemu zdziwieniu wchodzi w tłok lekko z delikatnym oporem, podczas gdy powinien z tego co wiem wchodzić dość ciasno... Posiadam również tłok 70ccm także oryginał ZMD; tu podobnie wchodzi dość lekko, natomiast do trzeciego posiadanego przeze mnie tłoka ZMD do zwykłego Rometa (wyższy, starsza produkcja, z kropką grupy selekcyjnej) już jest opór przy wkładaniu. Teraz do czego zmierzam - czy te luźne pasowanie z dwoma wcześniej wymienionymi tłokami chartowskimi są spowodowane kiepskiej jakości wykonaniem sworznia czy raczej te tłoki są jakimś "odrzutem" produkcyjnym ? Zamierzam ten sworzeń razem z wałem, i nowa tulejką zanieść do gościa który ma ją spasować właśnie do tego sworznia, a tu zależało by mi na fachowo wykonanej całości. Co myślicie na ten temat ?
07-12-2013 01:08:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Odpowiedź jest prosta. W czasach, kiedy polskie Romety były produkowane, istniały grupy selekcyjne cylindrów, tłoków i sworzni tłokowych. Dzisiaj nowy sworzeń jest "uniwersalny" i będzie dobry do współczesnej produkcji tłoka. Do ZMD może już być problem tego typu, że w jednym będzie luźno siedział, a w innym ciasno.

Jak chcesz mieć porządną jakość, to możesz zainwestować w lepszy tłok z innego motoroweru (co nie oznacza, że z Simsona). Było już o tym na forum.

citroen-XM.pl
07-12-2013 09:42:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Przemku, czyli sugerujesz aby docelowo zakupić powiedzmy komplet przeznaczony do np. Hondy Dio i pasować tulejkę w wale ze sworzniem z tego kompletu ? Smile
07-12-2013 20:33:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
(07-12-2013 20:33:40)axelbenq napisał(a):  Przemku, czyli sugerujesz aby docelowo zakupić powiedzmy komplet przeznaczony do np. Hondy Dio i pasować tulejkę w wale ze sworzniem z tego kompletu ? Smile

Ja właśnie tak zrobiłem że tłoczek od DIO do szlifu i później będę go pasował do tulejki korbowodu w wale Wink

xyz
07-12-2013 20:50:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
(07-12-2013 20:33:40)axelbenq napisał(a):  Przemku, czyli sugerujesz aby docelowo zakupić powiedzmy komplet przeznaczony do np. Hondy Dio i pasować tulejkę w wale ze sworzniem z tego kompletu ? Smile

Można od Hondy. Ja kupiłem od Hondy MBX (podobno, tak przynajmniej tłok jest oznaczony), tylko trzeba zrobić szlif na 39,00 minimum (nominał Hondy). Ważna jest wysokość od środka sworznia, ma wynosić C=25mm.

citroen-XM.pl
07-12-2013 21:11:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Części
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 20:15:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 4
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 35831
witam
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 32
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 76
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 356
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 307
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1513
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1492
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1697
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 570
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10908
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 694
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 174

Reklama