Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wyrobiony rowek na klin w wale
Autor Wiadomość
Merfix Offline
Nowy
*


Liczba postów: 77
Imię: Filip
Skąd: Wielkopolska
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Wyrobiony rowek na klin w wale
Witam ma ktoś sposób na wyrobiony rowek na klin? Jest tam luz przez co niemoge ustawic zaplonu wie ktos jak to mozna naprawic czyms zakleic ? Czy nowy wał trzeba kupic
17-06-2025 14:13:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,656
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Wyrobiony rowek na klin w wale
Nie ma sensu lepić. Spróbuj ustawić magneto w prawidłowej pozycji, klin nie jest niezbędny. Niektórzy docierają magneto z wałem.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
17-06-2025 16:21:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Merfix Offline
Nowy
*


Liczba postów: 77
Imię: Filip
Skąd: Wielkopolska
Pojazd: Romet Kadet
Post: #3
RE: Wyrobiony rowek na klin w wale
(17-06-2025 16:21:27)Dawdzio napisał(a):  Nie ma sensu lepić. Spróbuj ustawić magneto w prawidłowej pozycji, klin nie jest niezbędny. Niektórzy docierają magneto z wałem.
Jak proboje ustawic zapłon to jest na 24 niewiem ciagle mi wychodzi 21mm albo 24mm na suwmiarce jak ustawiam a jest wyrobiony mocno w dodatku wał chyba powinien sie nabic na stozek co jest na wale a umnie jest ten stozek chyba troche wytarty bo sie na nim nie trzyma tylko na klinie
17-06-2025 17:20:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 228
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Wyrobiony rowek na klin w wale
Na klinie nie ma szans się utrzymać, za duże siły działają na tak miękki kawałek metalu.
Można spróbować dotrzeć magneto do stożka pastą do docierania zaworów, no i zweryfikować czy nie kapnął tam olej z simmeringu.
17-06-2025 18:55:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Online
Technik
*


Liczba postów: 586
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Wyrobiony rowek na klin w wale
(17-06-2025 17:20:21)Merfix napisał(a):  
(17-06-2025 16:21:27)Dawdzio napisał(a):  Nie ma sensu lepić. Spróbuj ustawić magneto w prawidłowej pozycji, klin nie jest niezbędny. Niektórzy docierają magneto z wałem.
Jak proboje ustawic zapłon to jest na 24 niewiem ciagle mi wychodzi 21mm albo 24mm na suwmiarce jak ustawiam a jest wyrobiony mocno w dodatku wał chyba powinien sie nabic na stozek co jest na wale a umnie jest ten stozek chyba troche wytarty bo sie na nim nie trzyma tylko na klinie


Czemu ty ustawiasz na jakies 24mm zapłon? Ma być 3mm przed GMP i nie ma problemu ustawić nawet jesli nie ma klina wystarczy ładnie odtłuścić czop i (ewentualnie dotrzec pastą zaworową) i na pewno sie dobrze przykręci

a kręci sie przeciez chyba i tak podstawą iskrownika a magneto jest na stałe na czopie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2025 10:27:21 przez Bob_Harley.)
18-06-2025 10:26:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Wyrobiony rowek na klin w wale
Czesc, tutaj chodzi raczej o dosc mocno podniesione wybite ranty tego naciecia pod 'wpust - klin' i z tego wynika bardzo slabe dopasowanie kola magnesowego magneta / przez co 'przeskakuje' ono po tych wystajacych rantach - nie chce 'siasc rowno' na stozku...
Trzeba spilowac te wystajace ponad stozek czopa walu ranty / malym pilniczkiem - wzdluz czopa, zeby spilowac same ranty, bez uszkadzania powierzchni stozka.
Kiedys udalo mi sie tez takie ranty 'zaklepac' bardzo malym mloteczkiem, ale podkladalem pod czop walu duzy 'kes aluminiowy' o ciezarze ok. 3 kg - zeby nie dziaialy duze sily na lozysko w silniku, ale i tak 'sklepywalem' podniesione ranty bardzo delikatnie, zeby nie naruszyc stozka.
Troche jest z tym 'dlubaniny slusarskiej', ale da sie to wyprowadzic 'prawie idealnie' - zeby pasowal pozniej oryginalny 'klin - wpust'.
Dopiero wtedy mozna stozek czopa docierac z kolem magnesowym.
Pozdrawiam.
19-06-2025 12:28:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Wyrobiony rowek na klin w wale
Pozbądź się tych rantow i nierówności a potem Zacznij od dobrego dotarcia stożków ma wale j magnecie. Pasta do docierania i kręcisz. Jak jest djbrze dotsrte to będzie trzymać. Klin tylko ustala pozycje magnes względem wału, żeby zapłon był w dobrej pozycji.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2025 22:51:11 przez Maka_91.)
26-07-2025 22:49:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czemu 14MC uchodzi za zły...
Ostatni post: kaziq
Dzisiaj 12:37:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 247
[S] Sprzedam Rometa Z150
Ostatni post: MZtkowicz
Dzisiaj 09:53:29
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 391
Zblokowany silnik
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:17:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 194
Kupię dokumenty do komara
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:12:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Remont
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 22:14:06
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 2703
Ogar 200 naprawa
Ostatni post: Perkoz1984
Wczoraj 20:13:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 45
Zlecę mały remont
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 19:50:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 198
Prostowanie napięcia 12V ...
Ostatni post: Thomassino
Wczoraj 16:10:43
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 147
Romet 50-t-1 1982r.
Ostatni post: Jarek_i_romet
Wczoraj 14:10:49
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 702
Odnawianie części rowerow...
Ostatni post: Karli1088
Wczoraj 00:27:35
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 24153
Ogar 205 1987
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 00:26:25
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 7170
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
20-08-2025 23:09:34
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 7636
Komar 2351 + wyjaśnienie ...
Ostatni post: MacRoial
20-08-2025 22:22:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 291
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: łogór 200
20-08-2025 00:46:09
» Odpowiedzi: 227
» Wyświetleń: 17992
inne gaźniki
Ostatni post: Dinozaur
19-08-2025 12:34:56
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3691

Reklama