Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
Witam
Jakie powinno być pasowanie sworznia w tłoku w rometach z polskim silnikiem?
Właśnie robię 019 i sworzeń wchodzi w tłok dość luźno ręcznie, próbowałem kilka sworzni i tłoków . W tych silnikach chyba sworzeń w tłoku nie jest pływająco a ciasno nieruchomo spasowany? Montowany na gorąco.
Czy dobrze myślę?
I druga sprawa to czy można przejść na sworzeń pływający w tłoku i dowiercić otwory do smarowania w tłoku w piastach sworznia.
12-09-2022 14:15:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,950
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
W silnikach samochodowcach, a nawet ciężarowych sworzeń wchodzi pchając tylko małym palcem. powinno być podobnie, ale różnie bywa

Niektórzy wiercą otwory smarujące w tłoku. aby smarować sworzeń. Nie powinno zaszkodzić
12-09-2022 17:04:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 651
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
mi sie wydaje ze lepiej jak wchodzi ciasno, wrecz na gorąco, np. w Ursusie C-360 to trzeba grzac piaste tłoka i dopiero wejdzie, zaś w silniczkach takich jak Dezamety czy simsonowskie to widziałem ze sworzen wchodzil palcem bez problemu. Tylko sie tak zastanawiam czy wtedy nie bedzie sie wyrabiac piasta tłoka, jesli sworzen bedzie luźno? Chyba po to calosc trzyma sie w tulejce lub lozysku igielkowym zeby sam sworzen był nieruchomy... W kazdym razie w mojej jafce juz zakladalem ze 3 rozne sworznie i za kazdym razem wchodzily ciezko ze trzeba bylo zagrzac albo dociagnac np. przez śrube (taki ściągacz swego rodzaju)
12-09-2022 17:16:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,530
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #4
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
To czy się będzie wycieral zalezy od stopu tloka i dokładności jego obróbki. Przy korbowodzie na tulejce mydle ze nie warto robić plywajacego sworznia, aczkolwiek zdania na ten ten temat sa podzielone. Przy zmianie korbowodu na ulozyskowanie wówczas warto przepolerowac gniazdo pod sworzen w tloku.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
12-09-2022 21:08:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
Czyli tutaj pasowanie ciasne powinno być sworznia w tłoku, no bo nie jest pływający.
Sprawdzałem w instrukcji i faktycznie jest tak, że luz sworzeń - tulejka jest większy niż sworzeń - tłok. W tłoku jest ciaśniejsze pasowanie.
Stąd wlanie moje zdziwienie, że te sworznie tak leko wchodzą. Wydaje mi się, że powinno być ciężko włożyć i pasować na gorąco.
Przy okazji pytanie, czy przejście na igiełki w główce wymaga specjalnego - nowego korbowodu?
Czy orginal zmd może być? Oczywiście mówię po regeneracji.
I jeszcze jedno. W 019 kanał dolotowy jest wyzej niż w 023 jakoś o 2 mm. Składam na tłoku zmd wysokość 59. Czy w takim układzie skrócenie nóżki tłoka od strony kanału dolotowego o 3 mm to przesada? To wyjdzie tak jakby podnieść kanał w 023 o 1 m.
12-09-2022 23:00:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,950
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
zmiana na łożysko igiełkowe nie wymaga zmiany korbowodu
Można użyć od simsona lub od am6 - jednakże lepiej użyć szersze łożysko 12x16x16 lub użyć podkładek między tłok-korbowód, bo potrafi lekko wyjść poza obrys korbowodu w czasie pracy i zużywa się szybciej. Najlepiej to zmierzyć w tłoku


Tłok zjedz do 57, jak nowy od alomtu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2022 23:37:56 przez Norweski Zomowiec.)
12-09-2022 23:29:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,530
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #7
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
(12-09-2022 23:29:04)Norweski Zomowiec napisał(a):  zmiana na łożysko igiełkowe nie wymaga zmiany korbowodu
Można użyć od simsona lub od am6.

Należy jednak pamiętać, ze należy odpowiednio przygotowac powierzchnie, ktora ma wspolpracowac z lozyskiem igielkowym. W przeciwnym razie za dlugo nie pochodzi.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
13-09-2022 01:20:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Online
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 731
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
Myślę że korba musi być odpowiednio utwardzona w innym wypadku szybko się to wytrze.W korbie oryginalnej ZMD sworzeń pracuje w tulejce brązowej, w przypadku łożyska igiełkowego bezpośrednio w korbie.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
13-09-2022 11:29:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,950
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
Jeżeli masz współczesny wał, to korbowód powinien być utwardzany.
Ale nie wiem, czy to silnik cały 019, czy masz tylko cylinder 019 - bo współczesnych wałów do 019 nie ma
13-09-2022 12:26:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
Niedługo mają się pojawic, info ze sklepu JM.
Pojawiły się kolejne problemy.
Gdzie mogę znalesc pierścień osadczy na wałek główny, ten przy pierwszym trybie licząc od zębatki?
Druga sprawa to przeciek oleju w okolicach zębatki. Oglądałem dzisiaj silnik. Przymierzałem sobie jak skrzynia pasuje itp. W 019 przy zębatce zdawczej jest simering. On pracuje na tulejce, która siedzi na walku głównym między zębatka a łożyskiem. Wszystko fajnie, ale tulejka nie jest jakoś ciasno pasowana na wałek. Według mnie olej może podciekac pod tulejkę - między tulejkę a wałek. U mnie w tym silniku zawsze miałem brudna zębatkę i łańcuch od oleju. Nawet kiedyś po remoncie i wymianie uszczelniaczy. Myślę, że tu tkwi problem. W tej tulejce na walku. Dodatkowo na walku jest frez pod zębatkę. I ta tulejka nałożona na wałek częściowo jest na frezie. Jedyne uszczelnienie w tym miejscu polega na tym, że tulejka bokiem dociskana jest do lozyska i jeśli tu jest nieazczelnie, to olej na pewno przecieknie pod tulejkę i będzie ciekło.
Myślę, że dobrze rozumuje, jeśli nie to co jest nie tak?
Ktoś ma może zdjęcie takiej tulejki no koze mona jest zła?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2022 20:41:34 przez Maka_91.)
13-09-2022 20:39:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
Mój pomysł jest taki, żeby to łożysko przy zębatce zdawczej wstawić po prostu kryte z osłonkami. Albo zdjąć wewnętrzna osłonkę a zostawić drugą, tą od strony zębatki. Ewentualnie jakoś uszczelnić płaszczyznę styku między łożyskiem a tulejką. Ale jan to zrobić? Podkładka miedziana ma sens? Może klej do łożysk?
13-09-2022 23:12:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,950
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
No to zakup łożysko kryte z oznaczeniem ZZ i wyjmij jedną blachę

tylko uwaga - zaczem łożyska ZZ zamiast metalowej wewnątrz koronki mają plastikową
13-09-2022 23:51:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Online
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 731
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
Łożyska mają być odkryte żeby był swobodny przepływ oleju kto to wymyśla jakieś patenty żeby blaszki zostawiać przy takim rozwiązaniu łożysko niedługo powie Pa Pa .Śmiechu warte nie powiem ze nie...

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
14-09-2022 11:43:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 651
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
nie wiem jak to jest w tym silniku, ale u mnie w jafce tez zostawiłem pokrywke plastikową z jednej strony, przy wałku zdawczym bo sie wtedy przypadkowy syf nie pcha, a smarowanie i tak jest bo z drugiej strony jest zdjeta pokrywka
14-09-2022 12:42:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #15
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
To jak inaczej rozwiązać problem z szczelnością tego miejsca?
Tak jak pisałem, simering pracuje po tulejce nałożonej na wałek. Tulejka z kolei jest dociśniętą do łożyska boczną płaszczyzną. I ja myślę, że to miejsce powodowało u mnie wyciek oleju, gdyż przechodził olej przez łożysko a następnie dostawał się pod tulejkę i ciekł po wałku.
Myślę, że łożysko nawet w osłonkach dobrej jakości będzie długo pracować. Chodzi o łożysko walka głównego. Zobacz ile pracują takie łożyska w narzędziach, jakie tam są obroty i to jakoś się trzyma. Ale ja nie jestem przekonany co do tego rozważania.
Myślałem, zeby dać podkładkę miedziana między tulejkę a łożysko i mocno dokręcić zębatkę, tak aby ta podkładka uszczelnia styk tulejki i łożyska. To jeden z pomysłów.
Drugi albo łącznie to zrobić, to nałożenie kleju do łożysk na wałek i wklejenie tulejki tak aby olej nie mógł cieknąć pod tulejka. Dodatkowo można by posmarować bok tulejki żeby skleiła się z wewnętrzna bierznia łożyska.
Klej chciałem zastosować do wklejenia walka pośredniego od rozrusznika. On siedzi nieruchomo, a w tamtym miejscu też nie ma żadnego uszczelnienia i też może puszczać. Ewentualnie też jakąś miedziana podkładkę wstawic
14-09-2022 12:58:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czy malować koła na prosz...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 21:24:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 2543
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
Dzisiaj 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 751
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
Dzisiaj 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 71
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 313
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
15-12-2025 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 104
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
15-12-2025 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52389
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
15-12-2025 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 271
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
15-12-2025 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 328
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
15-12-2025 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1304
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
15-12-2025 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 238
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
15-12-2025 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 5128
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
14-12-2025 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 302
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
14-12-2025 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 556
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-12-2025 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 189

Reklama