| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Schemat cdi
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Buba27 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 184 
Imię: Jakub 
Skąd: ?? 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 20-11-2021 01:58:27 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Buba27 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 184 
Imię: Jakub 
Skąd: ?? 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Schemat cdi 
			 
			
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2021 21:14:34 przez Buba27.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 21-11-2021 21:12:29 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		olsztyniak 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 10 
Imię: Jan 
Skąd: Olsztyn 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Schemat cdi 
			 
			
				Złożyłem Simsona SR2 na podobny zestawie. Nie wiem do czego chcesz to włożyć, ale jeśli do starego motoroweru, to potrzebujesz regulator napięcia 6V na prąd przemienny np. Yamacha DT 125 model części 498-81910-23-00. Taka kostka z jednym żółtym przewodem. Jest na allegro za jakieś 51,99zł . Tylko uwaga, ten regulator wpinasz równolegle, a nie szeregowo. żółty do żółtego ze stojana, a obudowa do masy. 
Masz w ten sposób elegancką instalację 6V na prąd przemienny z działającym klaksonem i światłami. Tylko mocy ze 30W.
 
I jeszcze uwaga. Odległość pomiędzy statorem a kołem zamachowym, czyli to, jak wysoko jest koło zawieszone, nie ma aż takie znaczenia, jak na początku myślałem. 4mm dystansu też daje radę.
 
Schematu szukaj od MBK50 zwanego też mobilette. 
 https://cdn3.volusion.com/vod3d.s9orw/v/...ion-5T.jpg
Mnie wszystko kosztowało ok 220 zł, razem z drugim kołem zamachowym od Simsona i kołem zamachowym MBK50 i zapłaceniem tokarzowi, żeby piastę koła przełożył. W ten sposób mam na oryginalny klin.
 
 
I jeszcze jedno, dla potomnych. Kolory pokazane i w moim linku i przez kolegów wcześniej, mogą być różne w zależności od modelu kupionej części. 
U mnie ze stojana wychodziły:  
czarny - masa,   
zielony - ładowanie cewki do modułu CDI (tam łączy się z czerwono/czarnym) 
żółty - oświetlenie 
czerwony - impulsator do modułu CDI (tam łączy się z czerwono/białym)
 
Z modułu CDI 
- czarny i pomarańczowy do cewki WN, z czego czarny to jednocześnie masa 
- czerwono/biały sygnał z impulsatora ze stojanu ( u mnie łączy się czerwonym w stojanie) 
- czerwono/czarny ładowanie cewki ze stojanu ( u mnie łączy się z zielonym w stojanie) 
- biało/czarny to gaszenie silnika (killer) 
-
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2021 13:29:01 przez olsztyniak.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-12-2021 12:55:29 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Norweski Zomowiec 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,904 
Imię: Marcin 
Skąd: Zamośc 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Schemat cdi 
			 
			
				Cytat:Jeden pan spod Gorzowa Wielkopolskiego sprzedaje "zestawy" na OLX i umieszcza z nimi filmiki na youtube, gdzie sprzęt działa i jest podobno super. Ale w jego rozwiązaniu wał ma inny kąt stożka niż kąt stożka na kole 
jak się szuka tanio, to tanie mięso psy jedzą  
Od lat wiadomo, że to oszust i jabyś zrobił "reschearch" to byś wiedział
 
Niby piszesz, że zrobiłeś sam za te 220zł - super, ale trzeba trzeba pochodzić po ludziach, pytać, czekać, kupować oddzielnie rzeczy czy nawet wysyłać w Polskę, kombinować z instalacją, drutować - to tyle zachodu i lepiej dać te 150zł więcej i masz wszystko od razu gotowe, ładnie zrobione, od razu 12v, z schematem od producentów oraz Z GWARANCJĄ. Gotowe CDI do komarków czy wsk, praktycznie gotowe od razu do instalacji, to tylko od: 
-Turbozabytki 
-Audiobass 
-RAKSOmotors 
lub od sklepów np. Gmoto czy jackmotors można też zamówić
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-12-2021 18:20:44 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		olsztyniak 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 10 
Imię: Jan 
Skąd: Olsztyn 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Schemat cdi 
			 
			
				Moje CDI wyszło równie dobre, jak to z GWARANCJĄ, a za to miałem ogromną satysfakcję, że udało mi się to ogarnąć oraz, że jest to bajecznie proste i jak ktoś lubi zrobić coś samemu, to nie warto przepłacać. Zwłaszcza po zobaczeniu filmiku pana spod Gorzowa, któremu wydaje się, że zjadł wszystkie rozumy. Za mój w Rakso chcą 550 zł, więc różnica jest wyraźna.  A to, że ma 12 V, to dla mnie wada, a nie zaleta, bo wiąże się ze zmianą klaksonu i brakiem żarówki tylnej w tym rozmiarze. Gdybym wszystko chciał kupować i płacić za usługi, to remont motocykla straciłby swój urok i stałby się tylko "wymienialnią" części.
			 
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2021 19:10:41 przez olsztyniak.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-12-2021 19:04:54 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |