Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Minsk 125 - - - światła...
|
Autor |
Wiadomość |
krzysiekli1989
Nowy
Liczba postów: 24
Imię: Krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Romet Minsk
|
Romet Minsk 125 - - - światła...
Witam,
a więc, posiadam Minska 125 wersja z akumulatorem. Został on jednak przerobiony przez poprzedniego właściciela tak, że moto jezdzi i świeci bez aku. Jednak światła w tym moto są niezadowalające, a kierunkowskazy prawie niewidoczne. Podpięcie akumulatora jest jak najbardziej możliwe, jednak jedyną funkcją jaką on wtedy spełnia to zapalająca się kontrolka biegu neutralnego, pozatym mimo zamontowania aku żadne światła ani klakson nie działają (na zgaszonym silniku)
Podczas jazdy również aku nie pomaga prądnicy, światła świecą tak samo jak i bez niego. Gdy stoi z gaszony z aku przy włączonym zapłonie, to gdy włącze kierunkowskaz to miga kontrolka neutrala. Gdy nacisne klakson to tylko cichutko raz brzdęknie.
Jak podłączyć instalacje, by podczas jazdy aku wspomagało prądnice i światła były lepsze? Tak jak ma to miejsce np w MZ.
Postojowe światła też działają tylko przy odpalonym silniku.
Ładowanie aku działa stabilnie, przy wysokich obr ma 14,35V
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2020 09:31:26 przez krzysiekli1989.)
|
|
23-12-2020 09:30:17 |
|
|
krzysiekli1989
Nowy
Liczba postów: 24
Imię: Krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Romet Minsk
|
RE: Romet Minsk 125 - - - światła...
Stacyjkę mam akurat z charta, kupowałem nową bo podczas kupna moto, stara stacyjka była "zapieczona"
Na wyłączonym silniku na pozycji 2 oraz 3 nic sie nie dzieje, nic nie świeci. Jedynie na pozycji 1 świeci kontrolka neutralnego.
Jak przełączam na 2 pozycję na odpalonym silniku, to światła działają wszystkie, pozycja ,stop kierunki itp. Lecz widać że są one zasilane tylko z prądnicy ponieważ włączenie kierunkowskazu zakłóca pracę innych żarówek (np miganie świateł mijania względem kierunkowskazów.
Tak jak pisałem wcześniej czy jest aku włożone czy nie, światła świecą tak samo, czyli słabo. Dziwi mnie tylko że ładowanie aku jest OK.
To co opisujesz tu:
Jak przełączysz na pozycje 2 PRZY WYŁĄCZONYM SILNIKU, to prąd powinien zasilać światła przód i tył z akumulatora ORAZ jak zapalisz silnik, to prąd z silnika powinien zasilacz te właśnie światła (oraz inne funckje) oraz ładować przy okazji akumulator.
Chciałbym właśnie by tak to było zrobione, MZ , jawy tak miały. Jak ogarnąć instalację by mieć właśnie taki efekt?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2020 12:49:55 przez krzysiekli1989.)
|
|
23-12-2020 12:43:03 |
|
|
krzysiekli1989
Nowy
Liczba postów: 24
Imię: Krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Romet Minsk
|
RE: Romet Minsk 125 - - - światła...
(23-12-2020 13:19:41)bartek_tabaka napisał(a): Według mnie ,musisz zaopatrzyć się w schemat instalacji do Mińska i zobaczyć czy u ciebie jest wszystko ok.
Now właśnie jest troche inaczej niż na schemacie...
Link schematu: https://www.motocdi.com/gallery/image.ph...w=no_count
Jak widać na schemacie, z modułu wychodzi zelony przewód, u mnie takiego nie ma. Dodam że zamiast ori regulatora mam wstawiony mostek.
Zapomniałem dodać że na kablu minusowym, który idzie do aku mam założoną żarówkę( nie wiem po co), która przy wyłączonym silniku a włączonym zapłonie swieci mocno jakby była zasilana z aku, natomiast gdy odpale silnik widać że żarówka pulsuje w rytm pracującego silnika. Kiedyś wywaliłem tą żarówkę i zmostkowałem kable bez niej, po włącvzeniu świateł popaliło mi wszystkie żarówki.... a klakson mało mnie nie ogłuszył ( wszystko na wyłączonym silniku) Wygląda jakby robiła ona za jakiś opornik. To wszystko szalona fantazja poprzedniego właściciela.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2020 13:31:55 przez krzysiekli1989.)
|
|
23-12-2020 13:29:19 |
|
|
krzysiekli1989
Nowy
Liczba postów: 24
Imię: Krzysiek
Skąd: Przemyśl
Pojazd: Romet Minsk
|
RE: Romet Minsk 125 - - - światła...
Mam założony taki przerywacz kierunkowskazów: https://gmoto.pl/przerywacz-kierunkowskazow,76085.html
Do przerywacza dochodzą różwe przewody i pomarańczowy nie ma tego brązowego idącego z modułu, tak jak jest ukazane to w schemacie. Ten brązowy poprowadzony jest najprawdopodobniej do mostka.
Czy gdybym puścił na przerywacz plus z aku w miejsce wpięcia różowego przewodu to kierunki by szły bezpośrednio z aku? Chyba wtedy działały by bez włączania zapłonu na "dziko", czy dobrze kombinuje?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-12-2020 10:23:13 przez krzysiekli1989.)
|
|
24-12-2020 10:19:55 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,786
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Minsk 125 - - - światła...
nie patrzyłem na schemat, na na logikę
Masa->Akumulator->przełącznik świateł kierunkowskazów na manetce -> przerywacz -> lampka kontrolna na desce -> światło kierunkowskazu
Ogólnie już nie raz pisaliśmy, że coś i tak masz z elektryką. Jest zima, to zainwestuj w nowe przewody i ogarnij ten bałagan, bo jak mówisz, że jakiś kabli nie ma, z akumulatora nie leci prąd, 2 oraz 3 nic się nie dzieje ze światłami i tylko świeci dioda neutrala na 1
|
|
24-12-2020 11:08:56 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|