Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Temat ten bezpośrednio "wyrósł" z wątku: Romet Ogar 205/ 50-TS-3, w którym chciałem przebudować pospolitego Ogara na styl Rometa 50-TS-1. Ale ponieważ równolegle rozpocząłem budowę repliki prototypu 50-TS-1 - zamierzam popuścić wodze fantazji i jak w tytule - "poprawić" stylistycznie Komara Sporta na wzór włoskich motorowerów sportowych.
Generalnie miałem już sporo napisane, ale skasowałem sobie post, toteż w skrócie:
W temacie Komar Sport i przyjaciele zamieściłem link do galerii z motorowerami, którymi zamierzam się inspirować, ale Włosi zrobili tego duuuużo więcej - w końcu znają się jak nikt na sportowych motocyklach i nie dotknął ich komunizm - wolny rynek sprawił że producentów i modeli naprawdę ciężko dziś zliczyć, a mówię tylko o latach 60. i 70.
I właśnie w tym niepowtarzalnym, włoskim stylu zamierzam przeprowadzić swoją modyfikację: koła 18" (niby cal mniej od Komara, ale robi robotę), wąskie opony (to akurat znalazłem u nas, choć wybór jest niewielki), kierownica dwuczęściowa, mocowana do lag pod górną półkę zawieszenia, no i crem de la crem - czyli zbiornik paliwa - z Włoch. Długo, bo kilka tygodni, szukałem czegoś odpowiedniego i znalazłem - za jedyne 340PLN z wysyłką (prawie że równowartość samego baku) od Malanki, ale stosowany też u innych producentów (nawet u Malaguti )
Myślę o kanapie od "Sporta" - zamienniki dzisiaj są łatwo dostępne, najwyżej będzie trzeba ją "przystrzyc", zawieszenie przednie pójdzie od Charta, tak jak to planowałem w TS-3, reflektor - rozważałem od jawki ze zmienioną ramką - zależy mi, aby licznik był w lampie, muszę więc tu kombinować, bo włoskie są - ale cholernie drogie...
W zasadzie na większość potrzebnych elementów mam już jakiś pomysł - pozostaje jeden - jaki zastosować silnik?
Myślałem o s38 bo stylistycznie by pasował, ale nie mogę się pogodzić z dwoma biegami... 019 jest za brzydki... wobec tego mam takie wymagania:
- 2-suw
- minimum 3 biegi
- dostępne części
- mocny
Rozważałem też simsonowski, bo można kupić nawet nowy, ale chcę posłuchać Waszych propozycji. Nie boję się modyfikacji mocowań, a nawet ramy. Słucham Państwa
Tyle na dzisiaj, jak tylko dotrze zbiornik to postaram się to jakoś poskładać dla oka. Nie mam zamiaru żałować grosza na ten projekt, także może być ciekawie
Pozdro!
02-05-2020 03:15:17
2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post. Kanilox (05-09-2020), Szatek (05-02-2020)
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
A, kolejny warunek - to musi być 50cc!
Ma być w pełni legalnym motorowerem nadającym się do codziennego użytku, a nie ulepem na wioskę.
Mniej więcej celuję w coś takiego:
Taki Komar Sportbez kompromisów.
Nie mylić z cafe racer.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2020 12:51:11 przez Jorginsson.)
02-05-2020 12:48:58
1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post:1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post. Szatek (05-02-2020)
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Rozumiem że uważasz że 019 jest brzydki, bo jest kanciasty? Niestety nie mam za bardzo pomysłu na silnik. Może po prostu coś włoskiego? Nie koniecznie z tamtych lat.
Jestem bardzo ciekawy tego projektu. Oczywiście będę zaglądał i Ci kibicował
P. S. Ten motorower że zdjęcia - cudo
02-05-2020 13:13:29
1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post. Jorginsson (05-02-2020)
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Hehe dzięki Szatek
Tak, brzydki, bo kanciasty i mówię to oczywiście tylko w kontekście tego projektu. Quake96, śmiechy śmiechami, ale gdyby była to rama od dwusety to wcale bym się nie zastanawiał, nie jest tajemnicą, że Jawa Mustang to efekt romansu z włoskim Ital Jetem - tamten Mustang (model też się tak nazywa) również ma silnik poziomy, nie jest z resztą jedynym ciclomotore z taką jednostką.
W każdym razie wszystkie Dezamety i Jawy odpadają. Myślałem o włoskich, ale ceny tych z epoki są po prostu kosmiczne, a na nowszych konstrukcjach się nie znam, dlatego potrzebuję pomocy
Przyszedł mi też do głowy Zündapp, bo robili wyśmienite silniki, ale do tej pory parskam śmiechem jak zobaczyłem ich ceny - "sportowe" 5-cio biegówki sięgają nawet... werble... 11-stu TYSIĘCY ZŁOTYCH a ceny egzemplarzy "do ogarnięcia" zaczynają się od 2k - to niemalże koszt nowego m541 z Simsona, a tego z kolei niezłe używki po remoncie można już trafić za "tysiaczka" - i taki póki co budżet na silnik sobie zakładam.
Szatek, pierwszy ze zdjęcia to FMB Super Sport - niesłychanie rzadki dziś ciclomotore, a drugi to Moto Morini Corsarino - on akurat ma 4-suwową jednostkę.
02-05-2020 14:09:54
1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post:1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post. Szatek (05-02-2020)
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Z tego co piszesz to najbardziej pasuje Simson, a jak nie to coś pokroju am6 d50b0 itp innej opcji w sumie nie ma. Z tym że przy tych silnikach oryginalna w tym projekcie może zostanie jedynie rama, albo jej kawałek, już w Simku lekko dłubnięty silnik potrafi pociąć wahacz am6 to samo.
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
A coś z Pucha? Nie wiem jak to tam wygląda z silnikami, tak tylko luzem rzuciłem, bo pamiętam że o mało a zamiast pierwszego Ogara kupiłbym Hero Majestic
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Ten silnik ma zazikupl, sam z resztą odsprzedałem mu prawdopodobnie prototypowy gaźnik 12MC i mam nadzieję, że zazi w końcu pochwali się jakimiś rewelacjami, bo już mi dawno obiecywał Odrestaurator, nie myślałem w sumie o Minarelli, aż o nim nie napisałeś. Trochę stylistycznie średnio pasuje, ale to obłędne silniki - parę lat temu miałem przyjemność przejechać się Malaguti/ Ducati Drakon znajomego i powiem jedno - naprawdę ciężko uwierzyć, że to 50cc. Nie wiem, muszę pomyśleć.
Puchy to raczej automaty bądź pedałowce, generalnie nic ciekawego nie ma...
Ale słucham dalej
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Jakby co to wydaje mi się że w tym projekcie spoko mógłby być od Simsona Duo/Schwalbe . Silnik ten ma oznaczenie chyba M53/11AR . Ma trzy biegi wygląd powiedzmy podobny do s38 i jest mocny . Jedynie co to trochę z częściami słabo ale patrzyłem i tragedii nie ma .
02-05-2020 23:51:04
1 osoba postawiła piwo Jadek125p za ten post:1 osoba postawiła piwo Jadek125p za ten post. Ryuuk (08-31-2021)
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Am6 itp są męczące i niepraktyczne do jazdy na co dzień, ale do czegoś co ma być "sport" pasują jak najbardziej. Podróbek czy oryginałów pełno, teraz to jest dość tanie, pod odblokowaniu chyba 10km da się uzyskać, nie trzeba by tuningować jak w przypadku Simka np. Stylistycznie tak średnio pasuje, ale zawsze możesz poszukać starych wersji AC takie jakie np. były w starej Yamaszce DT, takiej z lat 70/wczesne 80. Albo coś jak Seler ma w starym MTX.
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
No właśnie czekam aż się on wypowie i coś skubany nie chce tu zajrzeć
O M53 też myślałem, ale poczytałem, pooglądałem i okazuje się, że dzisiaj nie są to już jakieś super silniki i mają parę słabych punktów. Póki co chyba bardziej skłaniam się ku M541, ale w dalszym ciągu czekam na propozycje
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Kręcić to trzeba wysoko żeby w ogóle jechało, drze się to, biegami trzeba wachlować bo mały moment, elastyczność leży, no a do tego dochodzi duże spalanie i stosunkowo szybkie zużycie - jak na co dzień to nie dla mnie. To silnik z typowo sportowym charakterem. Moc ma, a jest jaki jest i styl jazdy też zależy od tego że konstruktorzy chcieli wykrzesać z niego jak najwięcej mocy, i im się to udało. Coś co jest "daily" ma być nie do zarżnięcia, elastyczne, mieć małe spalanie, możliwie jak najłatwiejszą obsługę i nie być męczące - to nie am6 i silniki tym podobne, no przynajmniej w mojej opinii.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2020 02:31:21 przez Odrestaurator.)
04-05-2020 02:28:57
2 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post. Jorginsson (07-11-2021), seler1500 (05-05-2020)
/
Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.