Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #1
Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Temat ten bezpośrednio "wyrósł" z wątku: Romet Ogar 205/ 50-TS-3, w którym chciałem przebudować pospolitego Ogara na styl Rometa 50-TS-1. Ale ponieważ równolegle rozpocząłem budowę repliki prototypu 50-TS-1 - zamierzam popuścić wodze fantazji i jak w tytule - "poprawić" stylistycznie Komara Sporta na wzór włoskich motorowerów sportowych.
Generalnie miałem już sporo napisane, ale skasowałem sobie post, toteż w skrócie:
W temacie Komar Sport i przyjaciele zamieściłem link do galerii z motorowerami, którymi zamierzam się inspirować, ale Włosi zrobili tego duuuużo więcej - w końcu znają się jak nikt na sportowych motocyklach i nie dotknął ich komunizm - wolny rynek sprawił że producentów i modeli naprawdę ciężko dziś zliczyć, a mówię tylko o latach 60. i 70.
I właśnie w tym niepowtarzalnym, włoskim stylu zamierzam przeprowadzić swoją modyfikację: koła 18" (niby cal mniej od Komara, ale robi robotę), wąskie opony (to akurat znalazłem u nas, choć wybór jest niewielki), kierownica dwuczęściowa, mocowana do lag pod górną półkę zawieszenia, no i crem de la crem - czyli zbiornik paliwa - z Włoch. Długo, bo kilka tygodni, szukałem czegoś odpowiedniego i znalazłem - za jedyne 340PLN z wysyłką (prawie że równowartość samego baku) od Malanki, ale stosowany też u innych producentów (nawet u Malaguti Cool )



Myślę o kanapie od "Sporta" - zamienniki dzisiaj są łatwo dostępne, najwyżej będzie trzeba ją "przystrzyc", zawieszenie przednie pójdzie od Charta, tak jak to planowałem w TS-3, reflektor - rozważałem od jawki ze zmienioną ramką - zależy mi, aby licznik był w lampie, muszę więc tu kombinować, bo włoskie są - ale cholernie drogie...
W zasadzie na większość potrzebnych elementów mam już jakiś pomysł - pozostaje jeden - jaki zastosować silnik?
Myślałem o s38 bo stylistycznie by pasował, ale nie mogę się pogodzić z dwoma biegami... 019 jest za brzydki... wobec tego mam takie wymagania:
- 2-suw
- minimum 3 biegi
- dostępne części
- mocny
Rozważałem też simsonowski, bo można kupić nawet nowy, ale chcę posłuchać Waszych propozycji. Nie boję się modyfikacji mocowań, a nawet ramy. Słucham Państwa Smile
Tyle na dzisiaj, jak tylko dotrze zbiornik to postaram się to jakoś poskładać dla oka. Nie mam zamiaru żałować grosza na ten projekt, także może być ciekawie Wink
Pozdro!


02-05-2020 03:15:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post.
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,786
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
silnik od wsk 125?
02-05-2020 10:33:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #3
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
A, kolejny warunek - to musi być 50cc!
Ma być w pełni legalnym motorowerem nadającym się do codziennego użytku, a nie ulepem na wioskę.
Mniej więcej celuję w coś takiego:





Taki Komar Sport bez kompromisów.
Nie mylić z cafe racer.


02-05-2020 12:48:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Rozumiem że uważasz że 019 jest brzydki, bo jest kanciasty? :F Niestety nie mam za bardzo pomysłu na silnik. Może po prostu coś włoskiego? Nie koniecznie z tamtych lat.

Jestem bardzo ciekawy tego projektu. Oczywiście będę zaglądał i Ci kibicował Smile

P. S. Ten motorower że zdjęcia - cudo Smile
02-05-2020 13:13:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Cytat:- 2-suw
- minimum 3 biegi
- dostępne części
- mocny

Jawa 223 krejzi Spełnia wszystkie powyższe wymagania, ale zakładam że koncepcyjnie nie pasuje wyglądem do reszty Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
02-05-2020 13:30:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #6
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Hehe dzięki Szatek Wink
Tak, brzydki, bo kanciasty i mówię to oczywiście tylko w kontekście tego projektu. Quake96, śmiechy śmiechami, ale gdyby była to rama od dwusety to wcale bym się nie zastanawiał, nie jest tajemnicą, że Jawa Mustang to efekt romansu z włoskim Ital Jetem - tamten Mustang (model też się tak nazywa) również ma silnik poziomy, nie jest z resztą jedynym ciclomotore z taką jednostką.
W każdym razie wszystkie Dezamety i Jawy odpadają. Myślałem o włoskich, ale ceny tych z epoki są po prostu kosmiczne, a na nowszych konstrukcjach się nie znam, dlatego potrzebuję pomocy Smile
Przyszedł mi też do głowy Zündapp, bo robili wyśmienite silniki, ale do tej pory parskam śmiechem jak zobaczyłem ich ceny - "sportowe" 5-cio biegówki sięgają nawet... werble... 11-stu TYSIĘCY ZŁOTYCH :F a ceny egzemplarzy "do ogarnięcia" zaczynają się od 2k - to niemalże koszt nowego m541 z Simsona, a tego z kolei niezłe używki po remoncie można już trafić za "tysiaczka" - i taki póki co budżet na silnik sobie zakładam.
Szatek, pierwszy ze zdjęcia to FMB Super Sport - niesłychanie rzadki dziś ciclomotore, a drugi to Moto Morini Corsarino - on akurat ma 4-suwową jednostkę.


02-05-2020 14:09:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Z tego co piszesz to najbardziej pasuje Simson, a jak nie to coś pokroju am6 d50b0 itp innej opcji w sumie nie ma. Z tym że przy tych silnikach oryginalna w tym projekcie może zostanie jedynie rama, albo jej kawałek, już w Simku lekko dłubnięty silnik potrafi pociąć wahacz am6 to samo.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
02-05-2020 14:21:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
A coś z Pucha? Nie wiem jak to tam wygląda z silnikami, tak tylko luzem rzuciłem, bo pamiętam że o mało a zamiast pierwszego Ogara kupiłbym Hero Majestic :F

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
02-05-2020 14:50:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Było kupić prototyp 027 od Kaniloxa. Problem solved :F
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2020 19:45:06 przez damian94.)
02-05-2020 19:43:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #10
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Ten silnik ma zazikupl, sam z resztą odsprzedałem mu prawdopodobnie prototypowy gaźnik 12MC i mam nadzieję, że zazi w końcu pochwali się jakimiś rewelacjami, bo już mi dawno obiecywał Smile
Odrestaurator, nie myślałem w sumie o Minarelli, aż o nim nie napisałeś. Trochę stylistycznie średnio pasuje, ale to obłędne silniki - parę lat temu miałem przyjemność przejechać się Malaguti/ Ducati Drakon znajomego i powiem jedno - naprawdę ciężko uwierzyć, że to 50cc. Nie wiem, muszę pomyśleć.
Puchy to raczej automaty bądź pedałowce, generalnie nic ciekawego nie ma...
Ale słucham dalej Smile


02-05-2020 21:23:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jadek125p Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Hubert
Skąd: Pruszków
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Jakby co to wydaje mi się że w tym projekcie spoko mógłby być od Simsona Duo/Schwalbe . Silnik ten ma oznaczenie chyba M53/11AR . Ma trzy biegi wygląd powiedzmy podobny do s38 i jest mocny . Jedynie co to trochę z częściami słabo ale patrzyłem i tragedii nie ma .
02-05-2020 23:51:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jadek125p za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Am6 itp są męczące i niepraktyczne do jazdy na co dzień, ale do czegoś co ma być "sport" pasują jak najbardziej. Podróbek czy oryginałów pełno, teraz to jest dość tanie, pod odblokowaniu chyba 10km da się uzyskać, nie trzeba by tuningować jak w przypadku Simka np. Stylistycznie tak średnio pasuje, ale zawsze możesz poszukać starych wersji AC takie jakie np. były w starej Yamaszce DT, takiej z lat 70/wczesne 80. Albo coś jak Seler ma w starym MTX.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2020 00:35:41 przez Odrestaurator.)
03-05-2020 00:33:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #13
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Czemu am6 do jazdy codziennej się nie nadaje???
03-05-2020 01:31:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #14
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
No właśnie czekam aż się on wypowie i coś skubany nie chce tu zajrzeć Smile
O M53 też myślałem, ale poczytałem, pooglądałem i okazuje się, że dzisiaj nie są to już jakieś super silniki i mają parę słabych punktów. Póki co chyba bardziej skłaniam się ku M541, ale w dalszym ciągu czekam na propozycje Wink


03-05-2020 01:39:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Kręcić to trzeba wysoko żeby w ogóle jechało, drze się to, biegami trzeba wachlować bo mały moment, elastyczność leży, no a do tego dochodzi duże spalanie i stosunkowo szybkie zużycie - jak na co dzień to nie dla mnie. To silnik z typowo sportowym charakterem. Moc ma, a jest jaki jest i styl jazdy też zależy od tego że konstruktorzy chcieli wykrzesać z niego jak najwięcej mocy, i im się to udało. Coś co jest "daily" ma być nie do zarżnięcia, elastyczne, mieć małe spalanie, możliwie jak najłatwiejszą obsługę i nie być męczące - to nie am6 i silniki tym podobne, no przynajmniej w mojej opinii.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2020 02:31:21 przez Odrestaurator.)
04-05-2020 02:28:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dezamet 023 lewe powietrz...
Ostatni post: skinder
30-10-2024 20:14:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 926
naklejki do zenita
Ostatni post: składakowcy
30-10-2024 19:58:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 148
problem z luzem ogar 205
Ostatni post: Maciejusz
30-10-2024 17:24:18
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 215
[K] Ogar 205 Wałek zdawcz...
Ostatni post: zmd-52
29-10-2024 21:18:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 255
Komar przerywa nie chce z...
Ostatni post: Dawdzio
29-10-2024 00:35:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 99
Komar 017 gaśnie na rozgr...
Ostatni post: Kacperek
28-10-2024 22:44:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 413
Pedały rowerowe
Ostatni post: usertm
28-10-2024 21:53:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 319
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: romek
28-10-2024 07:15:36
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1583
Części zamienne 210
Ostatni post: elmer
27-10-2024 23:47:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 146
Ogarkowe wojaże
Ostatni post: Bob_Harley
27-10-2024 21:22:54
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 9589
Nowy zakup Ogar 200
Ostatni post: Norweski Zomowiec
26-10-2024 11:48:03
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 222
Romet 200 - kupiłem
Ostatni post: mkzibi
25-10-2024 22:29:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 452
Problem z s38
Ostatni post: elmer
24-10-2024 11:00:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Osłony lag 23mm Romet Kad...
Ostatni post: joozek
23-10-2024 22:00:08
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 682
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-10-2024 17:29:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 8405

Reklama