Komar 232 1967 rok ZZR - mój kolejny Robak
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar 232 1967 rok ZZR - mój kolejny Robak
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
02-04-2020 19:14:34 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
aeroxteam2 (04-02-2020), Szatek (04-02-2020)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar 232 1967 rok ZZR - mój kolejny Robak
(02-04-2020 20:26:39)aeroxteam2 napisał(a): Jak wiesz to ok
![Powiększ](http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/84137_Screenshot_2020-04-02-19-24-24.png)
Chciałem napisać, że wiem, że ten co pokazałem nie był stosowany w sztywniakach. Zwłaszcza w tym malowaniu szaro/niebieskim.
Już trochę tych odblasków nazbierałem, jeden rowerowy jest nawet do montażu pod katem, ale rocznik 1974. Mam nowe z epoki Września i Grudziądz, ale lata 80. No i taki szary metalik PCV - producent nie znany ![Dodgy Dodgy](images/smilies/dodgy.gif) który rocznikowo by się zmieścił 1969, ale montaż prosty. Do tego jest trochę duży. Już nawet kombinowałem by dać między nim a błotnikiem ukośną tulejkę PCV, ale jakoś mi nie pasi, więc chyba będzie ten co jest
Przy okazji ... wywołałeś temat do tablicy tym swoim zdjęciem ![Cool Cool](images/smilies/cool.gif)
Chodzi o śruby montażu wsporników do błotnika. Już o tym kiedyś rozmawialiśmy. Pewnie też bym takie zastosował, ale ... przecież musze coś zmienić, poprawić po swojemu ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif) Więc wymyśliłem takie coś. Śruby stożkowe z łbem soczewkowym pod wkrętak płaski.
Oczywiście patent nie do końca jest mój ![Rolleyes Rolleyes](images/smilies/rolleyes.gif) a zapożyczony od ... Żaka ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
Potrzebuję ich 5 szt - 2 na tylny błotnik i 3 na przedni.
Jeszcze muszę dopracować przyrząd który umożliwi wykonanie osadzeń pod taki łeb śruby, w błotniku. Oczywiście zanim go pomaluję.
Tak coś w tym stylu
cdn ...
(02-04-2020 20:40:06)jakubiak22 napisał(a): Tak jak ktoś wcześniej wspomniał pomyśl o założeniu kanału na Youtube, z wielką chęcią oglądał bym prace poczyniane przy robakach
No pewnie ![Rolleyes Rolleyes](images/smilies/rolleyes.gif) jeszcze mi dokładasz roboty ???
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2020 01:09:17 przez joozek.)
|
|
03-04-2020 00:50:57 |
|
4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
aeroxteam2 (04-03-2020), ananas (04-03-2020), Jorginsson (04-05-2020), Szatek (04-03-2020)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Komar 232 1967 rok ZZR - mój kolejny Robak
(03-04-2020 10:42:27)aeroxteam2 napisał(a): ... Te półkuliste z plaskim nacieciem są juz dostępne w przystepnej cenie. No chyba ze ma to byc nierdzewka ?
Mateuszu, nie doczytałeś dokładnie, jakie chcę użyć śruby. Wypukłe od zewnątrz, a od spodu to stożki. Dlatego w błotniku chcę wykonać stożkowe "dołki" tak by wypukły łeb śruby po skręceniu, licował się do powierzchni błotnika.
Zrobiłem sobie już narzędzie do ich wykonania ![:F :F](images/zab.gif) ale punktakiem, czy śrubą stożkową, nie za każdym razem wychodzi tak samo. Najlepsza byłaby kulka łożyska fi 12, ew 10 mm, no ale takiej dużej nie posiadam. Pewnie znalazłbym i to nie jedną na złomie, ale w obecnej sytuacji ... nie da się ![hmm hmm](images/coo.gif) Ale, ok, mam czas.
Oczywiście będę to robił na prasie.
W sobotę trochę podziałałem przy silniku, trzeba było sprawdzić co ma w środku ![:F :F](images/zab.gif)
Zdążyłem zrobić tylko 2 fotki, a potem już byłem cały uwalony w oleju i syfie ![facepalm facepalm](images/facepalm.gif)
Na uwagę zasłużyło "artystyczne zabezpieczenie sprzęgła ![Rolleyes Rolleyes](images/smilies/rolleyes.gif) i kostki magneta.
Po rozebraniu całości, umyciu w benzynie z dodatkiem ropy, całość prezentuje się tak ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
Kartery są w super stanie, tylko delikatna rysa od łańcucha w komorze zębatki zdawczej. Żadnych pęknięć, wyszczerbień, czy wyrobień gniazd - luksusik ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
Niestety wał pójdzie do wymiany - korba dość ciężko się obraca - mimo to silnik działał do końca ![Undecided Undecided](images/smilies/undecided.gif)
Wszystko wewnątrz jest ładnie umyte, usunięte resztki uszczelek i nagarów watą stalową. Potem z zewnątrz będzie wyszkiełkowane i przetarte watą stalową, w celu uzyskania efektu satyny - na gotowo.
Części silnika po wstępnym umyciu były wyszczotkowane na miękkiej szczotce mosiężnej, a następnie znów umyte. Po przedmuchaniu zroszone olejem silnikowym Lux.
Przy okazji, mój zestaw narzędzi, których użyłem przy pracach ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif) Czyste, bo po zakończonej robocie zostały umyte i wytarte.
Brakuje: opalarki, wanienki - myjki, ze 3 różnych pędzli do mycia, kompresora z pistoletem do przedmuchiwania, szlifierki stojącej ze szczotką drucianą, kubka po kawie i kilku piw ![:F :F](images/zab.gif)
cdn ....
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
06-04-2020 02:10:15 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Szatek (04-06-2020), Wodnik (04-07-2020)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|