| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 7 głosów - 4.57 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Obiecałem, więc są - amortyzatory ze sprężyną na wierzchu. 
Na chwilę obecną 3 kpl, gdyż skończyły się ocynkowane, nowe pręty cierne.
 
Zestaw amortyzatorów po mojej reanimacji zawiera; 
1. Elementy aluminiowe po szkiełkowaniu kuleczkami szklanymi + wata stalowa 
2. Nowe elementy cierne; dolna tuleja poliamidowa + nowy pręt prowadzący ocynkowany. 
3. Górna tuleja odbojowa nowa poliamidowa, ew oryginalna metalowa w nowym ocynku - na chwilę obecna mam tylko 4 kpl. 
3. wewnętrzny odbój gumowy - oryginał 
4. Nowiutkie w pięknym chromie sprężyny.  
UWAGA - zestaw nie zawiera tulei metal/guma. Trzeba się przeprosić ze starymi i je zregenerować, myjąc i traktując np pianką do opon, silikonem ew plakiem - pozostawiając na 1 noc. Niestety, te współczesne to jakaś plastelina, nie nadają się do niczego, nie polecam i sam ich nie kupuje. 
Napiszę tylko, że działam z firma RETRO, w sprawie ich produkcji, ale na chwilę obecną - czas bliżej nie określony    
Cena 170 zł + 16 kw 
Ok, kilka fotek
  
 
 
 
ZAPRASZAM
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:28:35 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 19-10-2018 14:04:44 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		klodian2002 (10-19-2018), Szatek (10-19-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 19-10-2018 23:26:34 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (10-20-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Minęły 2 tygodnie - okres prac bieżących i drobnych zaległości.  
Jednak czas na nowy projekt. 
Tym razem POLO M-760. 
Najpierw miała to być replika na bazie Pegaza M-750, ale będąc jakiś czas temu na Moto-bazarze we Wrocławiu, upolowałem fajną ramę od oryginalnego 760, ba nawet z tabliczką znamionową   
 
Teraz przyszedł czas na nią. 
Najpierw stojak centralny i jego tuleja w ramie. Przy okazji trzeba było też tulejować cybant stojaka. Jak zawsze, nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie poprawił - ogranicznik stojaka. Ci co to robili, wiedzą, że te 2 blaszki są tylko na jakiś czas. Poprawiłem więc to tak, jak potem zrobiono w Kadecie M-780. 
A na koniec "moje kacze łapki"   
 
 
 
 
 
 
Następny krok, to tuleja tylnego wahacza i on sam. 
Ktoś mnie się kiedyś pytał, jak go ustawiam by był w jednym śladzie z przednim kołem      proszę bardzo, oto moi pomocnicy. 
  
 
Jak widać na zdjęciu, teraz zostało już tylko wspawać samą tuleję. 
Trzeci krok to przedni widelec. Okazało się, że pochodzi od modelu 2351, ale kilka cięć i już jest taki jak ma być w 760. Przy okazji - nowe ograniczniki.
  
 
Pozostały już tylko drobiazgi; uchwyty głowicy, podnóżki kierowcy.
  
 
Te ostatnie jeszcze w stanie składania, ale to już przy okazji, bo od poniedziałku otwieram nową wielką paczkę z napisem SZKŁO    
 
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:08:58 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 31-10-2018 19:42:07 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		seler1500 (11-01-2018), Stou (11-01-2018), Szatek (10-31-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-11-2018 15:15:01 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (11-05-2018)
	 | 
 
 
	
		
		gregorian2008 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 967 
Imię: Grzegorz 
Skąd: Tylmanowa 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 05-11-2018 16:42:14 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Grzesiu, Twój projekt ... czeka na wolne moce przerobowe   
Niestety, mimo chęci, karton z napisem SZKŁO, ciągle zamknięty   
Koła, oczywiście że z gumami    nie zapomnij o 40 szt gumek do amortyzatorów tylnych. 
Projekt Polo przesunął się o kolejne 2 dni. Dziś pora na uszy głowicy i podnóżek kierowcy. 
Najpierw wymiary dla potomnych   
PRAWY
  
 
LEWY
  
 
 
Potem przymiarka do ramy, z obu stron
  
Teraz pora na podnóżki kierowcy i ich właściwe miejsce
  
 
 
I tu, z lewej strony widać dlaczego tak szybko się wyrabiają. Dlatego musiałem to poprawić    jak zwykle, nie pierwszy i ostatni raz   
 
cdn ...
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-11-2018 21:50:41 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		klodian2002 (11-05-2018), NexTPL (11-05-2018), seler1500 (11-05-2018), Szatek (11-05-2018), tommy (11-06-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				 (06-11-2018 23:28:17)kgorka napisał(a):  A tą metalowa cienką tulejkę jak wyjąć?? Tą pomiędzy plastikowymi tulejkami? 
Za pomocą długiego, ok 40 cm, pręta fi 6 mm, ściętego na końcu w kształt zęba.  
Wkładasz go od strony półki górnej, przez otwór fi 8 mm, zaczepiasz tym zębem o rant tulejki metalowej i uderzając w pręt, jak w przecinak, wybijasz tulejkę. Nie rób tego tylko w 1 miejscu, a w 2, 3. Najważniejsze byś ją najpierw ruszył.
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 07-11-2018 10:22:08 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 07-11-2018 12:34:51 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		seler1500 (11-07-2018), Szatek (11-07-2018)
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |