| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Chart - budowa elektryki od zera
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Zielak 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 5 
Imię: Tomasz 
Skąd: Warszawa (Mokotów) 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Chart - budowa elektryki od zera 
			 
			
				Dzięki za wszystkie objaśnienia. 
Póki co czekam na narzędzia (kupiłem na allegro). Gdy je dostanę, spróbuję rozebrać oba boki i zobaczyć co tam się kryje z lewej strony i w jakim jest stanie    oraz spróbuję wyciągnąć sprzęgło, też obejrze i jeśli trzeba będzie (wysoce prawdopodobne), to je tu obfotografuje i zobaczymy co trzeba do niego kupić. Następnie zamówię części do sprzęgła i spróbuję zrobić je sam. Jeśli nie dam z czymś rady, to pójdę do pewnego pobliskiego malutkiego warsztatu, który zlokalizowałem, który wydaje się nie być przesadnie drogi i posłużę się ich pomocą. Po wymianie elementów sprzęgła, zaleję skrzynie nowym olejem. 
W międzyczasie chyba zamówie te tanie kierunki i je zamontuje - serio wyglądają chyba wystarczająco dobrze, a są 5-8x tańśze niż oryginały. 
Ostatnie czego będzie mi brakowało to kupno akumulatora i kabli oraz zrobienie całej elektryki. 
Myślę, żeby zabrać się za to w takiej kolejności. Nie wszystko naraz. Zawieszam więc temat elektryki, ruszę ze sprzęgłem i zobaczymy co będzie   
W związku z tym, temat na pewno będę aktualizował, ale przez ograniczony czas nie będzie się to niestety działo bardzo prędko :/
 
PS FB mam, więc jeśli okaże się potrzebne, to nie omieszkam spróbować tym kanałem    dzięki jeszcze raz
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-04-2018 00:56:32 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Zielak za ten post:1 osoba postawiła piwo Zielak za ten post. 
		JGNZM (04-06-2018)
	 | 
 
 
		
		
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Chart - budowa elektryki od zera 
			 
			
				JGNZM
Weźmy dla przykładu obroty wału (czyli magneta też) 5800 obr./min., załóżmy, że są stałe. 
W tym przypadku cewka świetlna generuje prąd przemienny, maksymalna moc jaką możemy pobrać to 25 W. 
Zamiast żarówki zastosujemy rezystor, uprości to wyjaśnienia. 
Fabrycznie żarówka ma napięcie znamionowe 6 V, moc 25 W. 
Odpowiada to rezystorowi o rezystancji 1.44   . 
Przy mocy traconej 25 W, napięcie ustabilizuje się na poziomie 6 V, a natężenie prądu ~ 4,17 A. 
Jeśli zwiększymy opór naszego obciążenia, napięcie wzrośnie, aż moc oddawana wyniesie 25 W. Jeśli zmniejszymy opór, prąd wzrośnie, napięcie spadnie, ale moc oddawana wyniesie 25 W. 
Dla żarówki 12 V zastępczy rezystor będzie miał opór 5,76   . 
Wtedy przy mocy 25 W napięcie wyniesie 12 V, a natężenie prądu ~ 2,083 A. 
Ważna jest moc żarówki, a nie jej napięcie znamionowe. Jeśli wynosi ona 25 W, to napięcie znamionowe zbyt dużego znaczenia nie ma. Oczywiście w pewnych granicach, cewki nie są idealne. Nie będziemy w stanie zasilić odpowiednim napięciem żarówki 230 V, ale 12 V bez problemu.
 
Jeśli ktoś nie zrozumie którejś części wyjaśnienia, spróbuję prościej, w końcu nie każdy musi znać się na wszystkim   
			 
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2018 21:18:09 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 07-04-2018 21:17:05 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |