Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rejestracja romet ogar 205
Autor Wiadomość
jakub7822 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 53
Imię: Jakub
Skąd: Lipnik
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Rejestracja romet ogar 205
Mam takie pytanie .Jak i co jest potrzebne przy rejestracji ponieważ kupiłem rometa który nigdy nie był rejestrowany ani ubezpieczony od nowości stał w stodole tam zardzewial przeszedł remont i teraz bym chciał go zarejestrować jedyne papiery jakie od niego mam umowę kupna sprzedaży . Czy będą problemy z rejestracją proszę o szybką odp
29-02-2016 17:44:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Rejestracja romet ogar 205
Nie ma szans. Możesz ewentualnie kupić drugą ramę z papierami i przebić numery, bo ale to poza prawem.
Albo na unikat/zabytek. Tylko że to drogie jest.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-02-2016 20:17:42 przez Odrestaurator.)
29-02-2016 20:15:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bosek21 Offline
Zmotoryzowany
*


Liczba postów: 19
Imię: Kuba
Skąd: Krzywda,łukowski,lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Rejestracja romet ogar 205
Nic nie jest drogie.
Ja rejestruje na unikat ale do tego CHYBA jest potrzebny dowód wyrejestrowany i umowa ks.
Jest to koszt zwykłej rejestracji tylko dochodzi do tego rzeczoznawca [u mnie 250zł]
Na zabytek zaś można też sie w takiej cenie zmieścić tylko że jest dużo zachodu. Masz tu cytat z jednego forum

"Witam

Postaram się w tak prosty sposób opisać jak zarejestrować pojazd na żółte tablice.

Jeżeli chcemy by nasza WSK (lub inny pojazd) musimy się zastanowić po co na co i dlaczego.
Jest kilka powodów.

1 Mamy pojazd z LEGALNEGO źródła lecz bez jakichkolwiek dokumentów
2 Chcemy by nasz pojazd ladnie się prezentował,
3 Chcemy by nasz pojazd był traktowany należycie a niejako kat maszyna.

Co trzeba zrobić by otrzymać zółte tablice?

Jeszcze przed całą procedurą musimy pamiętać ze pojazd zabytkowy będzie prawnie chroniony. Prawnie chroniony oznacza to nic więcej jak ochrona konserwatora zabytków nad przedmiotem. W skrajnych przypadkach pojazd może zostać CZASOWO odebrany właścicielowi i przekazany odpowiednim ludziom do renowacji za którą właściciel będzie musiał zapłacić. Proszę tu nie wierzyć w opowieści o smokach że pojazd przechodzi na własność konserwatora zabytków czy skarbu państwa jak to na wielu forach możemy przeczytać. Ale jesteśmy miłośnikami zabytków i wiemy że nasza WSK będzie traktowana lepiej niż nasza dziewczyna więc takie skrajności nam nie grożą.
Na samym początku naszej zabawy musimy mieć ładny pojazd, w pełni sprawny bez druciarstwa ładnie zachowany odremontowany, w sumie to najważniejsze bo bez tego nie ma co zaczynać.
Kolejną rzeczą jest wykonanie białej karty, jest to taki dokument składający się z czterech stron A4 wydrukowanych na 1 kartce A3 plus do tego kilka wkładek formatu A4. Wzór białej karty jest podany ustawowo i jest to podane bardzo dokładnie jak ona ma wyglądać. Grubość papieru (granulacja) czcionki, pogrubienie ,kolejność, ilość zdjęć, ujęcia, WSZYSTKO JEST WAŻNE i nie od tego odstępstw. Taką białą kartę możemy wykonać samemu lub zlecić wykonanie jej jakiemuś rzeczoznawcy. Jeżeli wykonamy ją sami opierając się na zaleceniach i wzorze (których na necie jest pełno) koszt wykonania takiej karty nie powinien przekroczyć 30 zł. (zdjęcia około 20 zł, drukowanie w agencji reklamowej około 5 zł, papier około 5 zł, nie da rady tego wydrukować na domowej drukarce, a zdjęcia muszą być od fotografa). BIAŁA KARTA MA BYĆ WYKONANA W 3 EGZEMPLARZACH
Dobrze mamy najbardziej trudną rzecz jeżeli chodzi o prace manualne za sobą, teraz zacznie się zabawa z urzędnikami. Z POPRAWNIE wykonaną biała kartą musimy udać się do delegatury wojewódzkiego konserwatora zabytków w celu ujęcia naszej karty w spisie(rejestr/ewidencja). I tu mogą zacząć się pierwsze schody. Każdy normalny konserwator znający przepisy powie żebyśmy wypełnili wniosek (powinien nam dać gotowy ewentualnie wzór do przepisania) i przyjąć naszą białą kartę. Możemy od Pana usłyszeć ze on chce ekspertyz rzeczoznawcy, wtedy pytamy Pana jakiego, może jakieś imię i nazwisko i jeżeli poda podlega to od probe wyłudzenia o czym informujemy Pana konserwatora ale w późniejszym czasie. Mówimy Panu że żadna ustaw nie podaje konieczności posiadania jakich kol wiek ekspertyz W PRZYPADKU ZGŁOSZENIA BIAŁEJ KARTY PRZEZ WŁAŚCICIELA, ekspertyz jest tylko potrzebna jeżeli konserwator sam chce wpisać obiekt. I tłumaczymy Panu że chcemy wpis do ewidencji... bla bla bla... jeżeli upiera się że się nie da prosimy o pisemną odmowę ponieważ sprawę zgłosimy do odpowiednich organów (wojewoda)... i tu następuje mała konsternacja i w większości przypadków dostajemy wpis. W przypadku odmowy możemy stwierdzić ze Pan jest troszeczkę nie halo niestety tutaj występuje coś takiego jak rejonizacja i musimy się użerać z gazobetonem ...W PRZEPISACH NIE MA NAPISANE ZE KONIECZNY DO WPISU JEST RZECZOZNAWCA !!!! Jeżeli jest ok to konserwator zabiera nam 2 egzemplarze białych kart i daje jedno pisemko (koszt max 20 zł za znaczki skarbowe jednak jak nic nie mówią to sie nie upominamy o płacenie). Zadowoleni że przeszliśmy 1/3 papierkowej roboty musimy udać się teraz na OKRĘGOWA stacje kontroli pojazdów w celu wykonania BADANIA ZGODNOŚCI które od 22 czerwca 2013 roku jest badaniem technicznym jednak NIE JEST BADANIEM OKRESOWYM i jako do takiego pojazd nie musi byc zarejestrowany i zfodnie z PRD (i innymi) nie trzeba wykupować czerwonych blach. Koszt takiego badania to w przypadku jednośladu od 150 PLNów, a samochodu osobowego okolo 300 plnów. I tutaj jeżeli Pan diagnosta ciężko rozumny ma prawo zażądać (jak w przypadku każdego badania technicznego ekspertyzy rzeczoznawcy ale tylko w przypadku braku możliwości ustalenia danych znamionowych) jeżeli upiera się na rzeczoznawce jedziemy na inna okręgówkę gdzie będą chcieli zarobić legalnie zgodnie z prawem i swoja wiedza pieniążki, do badania zgodności musimy przygotować sobie wniosek o przeprowadzenie takiego badania, wzór można ściągnąć z internetu ale musimy pamiętać żeby był to wniosek po zmianach w ustawie obowiązujący po 22 czerwca 2012. We wniosku jest bardzo dużo pozycji do wypełnienia, jednak nie wszystkie dotyczą naszego pojazdu. Co nie dotyczy piszemy nie dotyczy. Wypełniając taki wniosek należy to zrobić bardzo skrupulatnie podpierając się fachową literaturą. Na badaniu zgodności mamy kilka plusów, musimy wiedzieć za naszego pojazdu nie interesują obowiązujące teraz normy, lecz normy z roku produkcji. Diagnosta może dać nam kilka ograniczeń, głównym z nich jest ograniczenie prędkości (zwykle vmax katalogowe) w przypadku zabytków z oświetleniem karbidowym, świeczkowym naftowym może dać zakaz poruszania się po zmroku (ale to chyba jasne dlaczego). Nie ma czegoś takiego jak zakaz jazdy w deszczu w słońcu w cieniu czy inne bajki jakie można wyczytać na necie.

Mając wpis i badanie zgodności udajemy się do wydziału komunikacji. Tam czekają już na nas żółte tablice i źli urzędnicy Smile Rejestracji na zabytek dokonuje się po złożeniu starego dowodu rejestracyjnego (o ile go posiadamy) umowy cywilnoprawnej zakupu lub innego przeniesienia własności (patrz na dole), badania zgodności, wpisu od konserwatora zabytków. Jeżeli Pani w okienku chce ekspertyzę rzeczoznawcy (a i takie ekstrema się zdarzają) prosimy niech pokaże gdzie w przepisach pisze ze do rejestracji jest potrzebna jaka kolwiek ekspertyza... I tak to oto Pani musi nam wydać żółtą tablice rej (lub powiedzieć żebyśmy poczekali kilka dni na nią gdyż nie ma takiej na stanie), koszt takiego wydania jest taki sam jak w przypadku rejestracji zwykłego pojazdu (niektóre WK biorą kilka zł więcej 10-20 na kuriera jak zamawiają tablice zółte)...

Teraz czym jest ochrona prawna.
- niemożna zezłomować pojazdu, jeżeli tir zaparkuje na CPNie na świeżo zatankowany pojazd i zrobi z niego kopkę złomu pan likwidator szkód nie powie nam 300 zł bo to stare i szkoda całkowita, my oddajemy pojazd do profesjonalnego zakładu zajmującego się zabytkami i oni muszą go naprawić... każdy chyba rozumie o co chodzi... ale jeżeli my rozbijemy pojazd też musimy go naprawić... z tym że każdy "koneser" (allegrowo brzmi nie?) jeździ tak żeby nie rozbić swojego pupilkaSmile

W przypadku motorowerów procedura przebiega tak samo jednak nie dostajemy żółtego koloru tablic a zwykłe białe i adnotacje w dowodzie pojazd zabytkowy, lub dużą tablice wielkości i wzoru motocyklowego.
((podstawa prawna tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322 paragraf 17 punkt 5 "5. Dla motoroweru zgłoszonego do rejestracji jako pojazd zabytkowy mogą być stosowane tablice motorowerowe
albo tablice motocyklowe zabytkowe, jeżeli motorower posiada odpowiadające tym tablicom miejsce konstrukcyjnie
przeznaczone do ich umieszczenia.
Poprawka: Warszawa, dnia 21 czerwca 2013 r.Poz. 710 Nie wszystkie WK o tym wiedzą))


NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:
Jakie koszty:
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=19527

Co w przypadku gdy chcemy kupić pojazd bez dokumentów:
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewto...02&start=0

Czy motorower może mieć żółtą tablice?
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=19135
(pamiętajcie, nie liczy sie kolor tablic)

Na jakiej podstawie mogę nie płacić OC,
Co zrobić jak poprzedni właściciel nie opłacał OC.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=19085

Słyszałem że juz nie ma zniżki dla zabytków:
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewto...01&start=0

Jak rozmawiać i jak zachowywać sie w przypatku gazobetonowych konserwatorów upierających się że oni chcą opinie rzeczoznawcy? Czyli taniec z gwiazdami :
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewto...795#196795"
Chyba tyle Tongue
29-02-2016 21:48:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jakub7822 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 53
Imię: Jakub
Skąd: Lipnik
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Rejestracja romet ogar 205
Nie będę go rejestrował bo zdecydowałem się na kupno JUNAK 122 SPORT a tego będę miał na dojazdy na przystanek do sklepu itp
01-03-2016 12:50:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 16:11:29
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1429
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1441
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1647
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10691
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 627
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 147
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 186
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16340
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 155
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 231
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 236
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 193
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1114

Reklama