Witam, to mój pierwszy post więc warto się przywitać. Jestem Karol z Torunia i już od dzieciaka lubowałem się (o dziwo) w starych Polskich rowerach. Potrafiłem godzinami siedzieć przy swoim wigry 2 i dłubać, naprawiać i udoskonalać co się da by jazda była wyjątkowa. Jednak w krótkim okresie rower się przełamał na pół i już nic się nie dało zrobić by jeździł. Poszedł na złom ale tylko goła rama, reszta posłużyła za części do nowej ramy która stała w piwnicy w wózkowni. Był to niebieski wigry 3 który stał tam od zawsze i nikt go nie używał, był totalnie goły nie miał ani błotników, lampek ani żadnych osłon, no golas całkowity. Zapytałem sąsiadki czy by nie chciała go sprzedać. Oddała mi go za darmo
Od tamtej pory rower otrzymuje coraz to nowsze technologie. Ostatnio otrzymał nową przekładnię przerzutek shimano altus. Cholera drogie to było no ale coś za coś. Pięciobiegowy wigry... Ale od początku.
Rower został przemalowany na kolor niebieski metalik z potrójną warstwą lakieru bezbarwnego, polerka zrobiła swoje. Otrzymał nowe naklejki po które jechałem aż do bydgoszczy (Wigry LuX) nowe błotniki (czarne) stare były pogięte i wyglądały już nieciekawie. Nowy bagażnik (stary był pęknięty przy śrubkach) Obecnie też popękał. To chyba norma. (do wymiany) Kupiłem też nowe aluminiowe felgi z pięcioma biegami, nowe oponki do nich (Dębica GT-600 uniwersalne) Nową kierownicę (zoom) praktycznie identyczna jak rometowska, nieco szersza. Oczywiście aby komfort był na poziomie zamontowałem siodełko z miękkimi sprężynami a do niego ten pojemniczek na "klucze". Nowe oświetlenie tylne plus osłona, przednia lampa oryginał po odmalowaniu. Osłona na łańcuch zmieniona na czarną. Jak coś mi się przypomni to dopiszę Aha jeszcze jedno, na zdjęciach niebieskiego składaka nie ma jeszcze nowego siodełka, kierownicy i przerzutek. Muszę uaktualnić zdjęcia, jednak obecnie składaczek mało używany, autem jeżdżę do pracy.
Pozdrawiam Karol.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2015 21:10:31 przez karasws502.)
06-03-2015 21:06:55
1 osoba postawiła piwo karasws502 za ten post:1 osoba postawiła piwo karasws502 za ten post. wnusiu94 (03-07-2015)
Co do wigrasa 2 to miałem wtedy 15 lat, nie oszczędzałem go ale nie znaczy to że o niego nie dbałem. Hehe te paski płomienie itp to taki "psełdo" tuning. Co do niebieskiego to na 90% jest z 84 roku, czeka go odświeżenie i przede wszystkim trzeba poprawić spawy, przez moją karierę był już 3 razy spawany. Dwukrotnie przy zawiasie i raz przy tylnym widelcu zaraz przy połączeniu z korbą, teraz zaczęły się pojawiać pęknięcia z drugiej strony zawiasu, masakra jakaś... no ale to będzie dobry moment na ponowne pomalowanie go, tym razem mam już ogromne doświadczenie w tej dziedzinie więc wyjdzie imponująco zastanawiam się nad kolorem. Może połączenie dwóch... No nie wiem jeszcze. Na pewno błotniki pozostaną czarne matowe. Przez cały czas użytkowania rower trochę dostał w tyłek, jakiś czas temu to był mój jedyny najwygodniejszy środek przemieszczania się do pracy itp, zima, śnieg deszcz go nie zatrzymały, konserwowany i naprawiany na bieżąco więc jeździł. Będę spawał progi i nadkole w aucie to zaraz rower przejadę W planach mam jeszcze wymianę hamulców na tarczowe, piasty już mam zaciski również, trzeba tylko dospawać uchwyty no i piasty "wkleić" w koła. Póki co to chyba koniec planów związanych z Wigrasem.
Zdjęcia dopiero bym aktualne w przyszłym tygodniu wstawił bo praca w weekend mi na to nie pozwoli.
AAAaaa zapomniał bym mam do niego przyczepkę na małych 16 kołach, z błotnikami i przykrywką (deklem) Woziła swego czasu sprzęt grający na imprezy, również nią przewiozłem większość swoich gratów z domu jak się od rodziców wyprowadzałem, przydaje się nie ma co, zdjęcia wrzucę razem z aktualnymi składaka.
Tak nawiasem to wigry 2 miał paski i płomienie malowane mamy lakierem do paznokci hehe... się miało pomysły
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2015 23:15:00 przez karasws502.)
Szkoda, ze musisz ponownie spawać, bo w tym kolorze z tymi naklejkami wygląda mega. Co do hebli, sam mam plan zrobić te tarczówki w swoim projekcie z dziecinnych lat na bazie niemca, lecz czy to aż tak potrzebne do codziennej zwykłej jazdy? Dobrze przeserwisowany oryginalny hebel na wypolerowanej obręczy zaskoczył mnie wynikami, a podejrzewam, jakby tam wstawić dobre heble i aluminiową obręcz robiło by to dobrą robotę. W końcu ze skokiem rometowskich klamek nie jeden hamulec pogiołem
I koniecznie daj foty przyczepki!
Dziesiątki rowerów romet, niezliczone ilości innych, 4 motorowery, 1 motocykl, a zapał nadal nie ustaje...
Kurde no jako posiadacz oryginalnego luxa nazywanie wigry po chińskim tuningu jest dla mnie dosyć obraźliwe.
Mógłbym tu zchejtować ten temat niczym taśma ale se odpuszcze...
no więc niewiem czy życzyć połamania ramy czy długo żywotności ...
Jak sobie chcesz, z mojej strony do połamania ramy nie dopuszczę. Tuning nie jest chiński. Z tego co wiem to nie ma w nim praktycznie żadnej Chińskiej części. Nie wiem jak z tym schimano Altus, jak już to tylko ten mechanizm. Liczy się ilość włożonej pracy i serca a nie pochodzenie podzespołów. Oryginalny lux wcale szałowy nie był, miałem kiedyś Universala (ciemna zieleń) który miał 3 biegi w piaście, komplet oświetlenia, pompkę, lusterko, dzwonek i taki a la lizak odblaskowy na bagażniku, podejrzewam że Wigry wyposażeniem się nie różnił w wersji lux. To tylko te zawodne przerzutki dawały mu te miano LUX.
Fajny, polski rower z unowocześnieniem w postaci tej przerzutki.
(07-03-2015 08:31:18)xsaman napisał(a): Kurde no jako posiadacz oryginalnego luxa nazywanie wigry po chińskim tuningu jest dla mnie dosyć obraźliwe.
Mógłbym tu zchejtować ten temat niczym taśma ale se odpuszcze...
no więc niewiem czy życzyć połamania ramy czy długo żywotności ...
Nie jest to podróbka. Shimano jest japońskie, a nie chińskie, powstało w 1922 roku. Do wyboru na rynku jest jeszcze amerykański SRAM, niemiecki Sachs, który ma też 3 i 5 - cio biegowe piastówki Torpedo (wiem, bo sam miałem w 21" - lubiały się psuć), no i włoski Campagnolo.
Świetnie to wygląda, biorąc pod uwagę, że i obecnie powstają składaki z przerzutką kasetową. Twój Wigier śmiało może konkurować z nimi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2015 21:24:27 przez Knight_in_fire.)
(14-03-2015 21:17:11)Knight_in_fire napisał(a): Fajny, polski rower z unowocześnieniem w postaci tej przerzutki.
(07-03-2015 08:31:18)xsaman napisał(a): Kurde no jako posiadacz oryginalnego luxa nazywanie wigry po chińskim tuningu jest dla mnie dosyć obraźliwe.
Mógłbym tu zchejtować ten temat niczym taśma ale se odpuszcze...
no więc niewiem czy życzyć połamania ramy czy długo żywotności ...
Nie jest to podróbka. Shimano jest japońskie, a nie chińskie, powstało w 1922 roku. Do wyboru na rynku jest jeszcze amerykański SRAM, niemiecki Sachs, który ma też 3 i 5 - cio biegowe piastówki Torpedo (wiem, bo sam miałem w 21" - lubiały się psuć), no i włoski Campagnolo.
Świetnie to wygląda, biorąc pod uwagę, że i obecnie powstają składaki z przerzutką kasetową. Twój Wigier śmiało może konkurować z nimi.
Jeśli chciałeś mi zabłysnąć znajomością marek to zapomniałeś o kilku innych równie ważnych ale o nich poszukaj sam
Po 2 teraz wszystko jest chińskie a wątpie aby kolega miał przerzutkę z 19xx
Do wyboru biegów w wigry są 2 firmy shimano i straum archer (chyba dobrze napisałem) z piast shimano to shimano 333 planetarna 3biegówka i archer ale modelu nieznam były one w oryginale dawane do luxów
Ja w luxie mam shimano a luzem archer tak samo dobre
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.