Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
|
Autor |
Wiadomość |
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,181
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Witam mam taki problem. Wymieniałem podstawkę zapłonu, przy okazji wymiany zauważyłem że wał (ciągnąć do siebie i odpychając magneto) ma dość spory luz. Po ustawieniu książkowo zapłonu nie chciał chodzić, ustawiłem go na oko. Teraz jest tak że zapali od strzała, normalnie przejadę się nie wiem z 500 metrów i gaśnie. Po tym dystansie muszę ze 100 metrów przelecieć się na pycha, wtedy ona strasznie prycha, słychać że chce załapać ale nie może, ale w końcu łapie i znowu kawałek jedzie normalnie. Czy to wina faktycznie źle ustawionego zapłonu, czy muszę wymienić łożyska wału/kartery? Przed wymianą podstawki było raczej ok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2015 19:21:56 przez romek.)
|
|
20-02-2015 19:17:02 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Jak dobrze rozumiem, to wał ma luz osiowy. Masz wyrobione gniazda łożysk, łożyska lub czopy wału. Tak czy inaczej silnik do rozpołowienia. Wymiana simmeringu w tym przypadku nic nie da.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
20-02-2015 23:36:39 |
|
|
Alex Tom
Nowy
Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Chciałbym trochę ujednolicić temat odnośnie luzu osiowego.
W komarze, którego robię mam luz osiowy na wale około 1mm.
Teraz stoję przed pytaniem czy rozpoławiać silnik by wymienić łożyska czy zostawić tak? Ale czy jeśli zostawię mogą być jakieś tego konsekwencje? Np. za ileś tam km wyrobi się coś jeszcze bardziej itd itd.
Ale najbardziej mnie interesuje czy w silniku Komara czyli S38 dopuszczalny jest jakikolwiek luz osiowy? Jeśli nie to bez dyskusji go rozpoławiam.
Czytając inny temat o luzie osiowym tylko, że w Romecie w silniku 023 jedni pisali, że silnik do remontu a inni, że te silniki tak mają i to jest ok. Już mi się myli.
No chyba, że w Komarze nie powinno być żadnego luzu a w Romecie powinien być bo tak jest skonstruowany silnik. Ale głównie chodzi mi o Komarka.
Chciałbym aby ktoś mógł to uściślić i wyjaśnić raz a dobrze
|
|
19-03-2016 02:58:03 |
|
|
krystian276
Prezes FS-Garage
Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
|
19-03-2016 11:38:15 |
|
|
Alex Tom
Nowy
Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
(19-03-2016 11:38:15)krystian276 napisał(a): A dałeś podkładkę między łożyska od strony zapłonu?
Nie dałem jeszcze żadnej podkładki bo jeszcze nie rozebrałem silnika.
Nawet nie wiem czy w silniku S38 idzie tam podkładka.
Właśnie zastanawiam się czy rozbierać.
Ale doszedłem do wniosku, że trzeba rozbierać ponieważ jak się będzie włączać sprzęgło to siła na koszyczku może przesuwać wał. Sprzęgło też może wtedy nie działać poprawnie.
Jeśli rozbiorę i łożyska nowe nie pomogą wtedy będę myślał o podkładkach,
|
|
19-03-2016 14:22:40 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|