Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Autor Wiadomość
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,181
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Witam mam taki problem. Wymieniałem podstawkę zapłonu, przy okazji wymiany zauważyłem że wał (ciągnąć do siebie i odpychając magneto) ma dość spory luz. Po ustawieniu książkowo zapłonu nie chciał chodzić, ustawiłem go na oko. Teraz jest tak że zapali od strzała, normalnie przejadę się nie wiem z 500 metrów i gaśnie. Po tym dystansie muszę ze 100 metrów przelecieć się na pycha, wtedy ona strasznie prycha, słychać że chce załapać ale nie może, ale w końcu łapie i znowu kawałek jedzie normalnie. Czy to wina faktycznie źle ustawionego zapłonu, czy muszę wymienić łożyska wału/kartery? Przed wymianą podstawki było raczej ok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2015 19:21:56 przez romek.)
20-02-2015 19:17:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
TheNight Offline
Technik
*


Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Może padł simmering?

Lub ścięło klin

*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2015 21:19:16 przez TheNight.)
20-02-2015 21:19:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
betarr50 Offline
Jeździec Sam
*


Liczba postów: 279
Imię: Łukasz
Skąd: Włodawa
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Sprawdź simmering lub czy nie ścięło klina tak jak wyżej pisze kolega.

Jedzie motorynka a na niej kuzynka.

Często w lecie jeżdżę na Romecie. Jadę do lasu narobić hałasu.

Jedzie jakiś kolo, pod nim Romet Polo.

Tłok chodzi w silniku, a mi się chce siku.

by Nie_Mientki
20-02-2015 21:30:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Jak dobrze rozumiem, to wał ma luz osiowy. Masz wyrobione gniazda łożysk, łożyska lub czopy wału. Tak czy inaczej silnik do rozpołowienia. Wymiana simmeringu w tym przypadku nic nie da.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
20-02-2015 23:36:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,181
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Niby tak, ale to i tak jest ''czynny eksponat'' czyli że rocznie robi maks. 20-30 km więc na razie mi się nie pali... cóż, chyba będę musiał sprawdzić czy nie zalewa świecy. A jak się okaże że nie, to znaczy że winny jest ten wał. Wydłubię simmering i póki co sprawdzę co się rusza.
21-02-2015 02:02:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
betarr50 Offline
Jeździec Sam
*


Liczba postów: 279
Imię: Łukasz
Skąd: Włodawa
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
U mnie też jest luz i normalnie jeżdżę, chodź wiadomo z czasem czeka mnie remont.

Jedzie motorynka a na niej kuzynka.

Często w lecie jeżdżę na Romecie. Jadę do lasu narobić hałasu.

Jedzie jakiś kolo, pod nim Romet Polo.

Tłok chodzi w silniku, a mi się chce siku.

by Nie_Mientki
21-02-2015 08:32:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiek231 Offline
Banned


Liczba postów: 35
Imię:
Skąd:
Pojazd:
Post: #7
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Miałem identyczną sytuacje.Ściągnełem magneto,potem iskrownik złapałem wał ręką i ciągłem do siebie i zauważyłem że jak ciągnę to wał idzie za mną w obie strony.Zdecydowałem się na remont silnika i pomogło!!! Ty chyba też będziesz musiał to zrobić...
21-02-2015 11:31:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
(21-02-2015 11:31:09)krzysiek231 napisał(a):  Miałem identyczną sytuacje.Ściągnełem magneto,potem iskrownik złapałem wał ręką i ciągłem do siebie i zauważyłem że jak ciągnę to wał idzie za mną w obie strony.Zdecydowałem się na remont silnika i pomogło!!! Ty chyba też będziesz musiał to zrobić...
A co było padnięte? Gniazda w karterach czy czopy na wale?

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
21-02-2015 11:57:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiek231 Offline
Banned


Liczba postów: 35
Imię:
Skąd:
Pojazd:
Post: #9
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Gniazda były ok,tylko łożyska i simery wymieniłem,może też coś źle złożone mieliśmy
21-02-2015 11:58:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Alex Tom Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Chciałbym trochę ujednolicić temat odnośnie luzu osiowego.
W komarze, którego robię mam luz osiowy na wale około 1mm.
Teraz stoję przed pytaniem czy rozpoławiać silnik by wymienić łożyska czy zostawić tak? Ale czy jeśli zostawię mogą być jakieś tego konsekwencje? Np. za ileś tam km wyrobi się coś jeszcze bardziej itd itd.
Ale najbardziej mnie interesuje czy w silniku Komara czyli S38 dopuszczalny jest jakikolwiek luz osiowy? Jeśli nie to bez dyskusji go rozpoławiam.

Czytając inny temat o luzie osiowym tylko, że w Romecie w silniku 023 jedni pisali, że silnik do remontu a inni, że te silniki tak mają i to jest ok. Już mi się myli.
No chyba, że w Komarze nie powinno być żadnego luzu a w Romecie powinien być bo tak jest skonstruowany silnik. Ale głównie chodzi mi o Komarka.
Chciałbym aby ktoś mógł to uściślić i wyjaśnić raz a dobrze Smile
19-03-2016 02:58:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krystian276 Offline
Prezes FS-Garage
*


Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
Post: #11
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
A dałeś podkładkę między łożyska od strony zapłonu? Big Grin

(19-03-2016 02:58:03)Alex Tom napisał(a):  Chciałbym trochę ujednolicić temat odnośnie luzu osiowego.
W komarze, którego robię mam luz osiowy na wale około 1mm.
Teraz stoję przed pytaniem czy rozpoławiać silnik by wymienić łożyska czy zostawić tak? Ale czy jeśli zostawię mogą być jakieś tego konsekwencje? Np. za ileś tam km wyrobi się coś jeszcze bardziej itd itd.
Ale najbardziej mnie interesuje czy w silniku Komara czyli S38 dopuszczalny jest jakikolwiek luz osiowy? Jeśli nie to bez dyskusji go rozpoławiam.

Każdy kiedyś zaciągnął się z baku :F
"Legends never die, they become a part of you"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2016 11:39:15 przez krystian276.)
19-03-2016 11:38:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Alex Tom Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
(19-03-2016 11:38:15)krystian276 napisał(a):  A dałeś podkładkę między łożyska od strony zapłonu? Big Grin

Nie dałem jeszcze żadnej podkładki bo jeszcze nie rozebrałem silnika.
Nawet nie wiem czy w silniku S38 idzie tam podkładka.
Właśnie zastanawiam się czy rozbierać.
Ale doszedłem do wniosku, że trzeba rozbierać ponieważ jak się będzie włączać sprzęgło to siła na koszyczku może przesuwać wał. Sprzęgło też może wtedy nie działać poprawnie.
Jeśli rozbiorę i łożyska nowe nie pomogą wtedy będę myślał o podkładkach,
19-03-2016 14:22:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Alex Tom Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Słuchajcie, zabieram się już za składanie silnika Komarka. Co zrobić aby nie było luzu osiowego?
Rozumiem, że oryginalnie jest taka kolejność idąc od strony zapłonu:
Uszczelniacz - pierścień segera - łożysko - podkładka dystansowa - łożysko - wał - podkładka dystansowa - łożysko - pierścień segera - uszczelniacz.
Dobra kolejność ?
Gdzie dołożyć podkładkę aby wyeliminować luz? Albo może stare podkładki wymienić na jakieś nowe, mniej wytarte? Bo domyślam się, że za ciasno też nie może być.
20-04-2016 13:01:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
To wszystko to jest loteria, na razie nie składaj silnika, zdystansuj wał w karterach, aby usunąć luz osiowy, musisz bawić się z podkładkami

U mnie na przykład wystarczyła podkładka między łożyskami od strony zapłonu.

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
20-04-2016 13:05:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Alex Tom Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Gaśnie, prycha, a mam luźny wał
Hm, zauważyłem, że moje podkładki dystansowe są mocno wytarte, takie spłaszczone. Może je wymienić i wtedy nie musiałbym dokładać dodatkowych. Tylko czy ktoś posiada informację jakiej grubości powinny być oryginalnie? Wtedy mógłbym skądś dobrać i kupić.
26-04-2016 01:02:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dezamet 023 lewe powietrz...
Ostatni post: skinder
30-10-2024 20:14:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 926
naklejki do zenita
Ostatni post: składakowcy
30-10-2024 19:58:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 148
problem z luzem ogar 205
Ostatni post: Maciejusz
30-10-2024 17:24:18
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 215
[K] Ogar 205 Wałek zdawcz...
Ostatni post: zmd-52
29-10-2024 21:18:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 255
Komar przerywa nie chce z...
Ostatni post: Dawdzio
29-10-2024 00:35:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 99
Komar 017 gaśnie na rozgr...
Ostatni post: Kacperek
28-10-2024 22:44:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 413
Pedały rowerowe
Ostatni post: usertm
28-10-2024 21:53:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 319
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: romek
28-10-2024 07:15:36
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1583
Części zamienne 210
Ostatni post: elmer
27-10-2024 23:47:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 146
Ogarkowe wojaże
Ostatni post: Bob_Harley
27-10-2024 21:22:54
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 9589
Nowy zakup Ogar 200
Ostatni post: Norweski Zomowiec
26-10-2024 11:48:03
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 222
Romet 200 - kupiłem
Ostatni post: mkzibi
25-10-2024 22:29:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 452
Problem z s38
Ostatni post: elmer
24-10-2024 11:00:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Osłony lag 23mm Romet Kad...
Ostatni post: joozek
23-10-2024 22:00:08
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 682
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-10-2024 17:29:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 8405

Reklama